Gå til innhold

vw-vegards '91 Golf

Ranger emnet


vw-vegard

Anbefalte innlegg

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, akkurat skiltgreiene aner jeg ingenting om eirik :) felgene er vist på bilen på bildet over der ja, ble veldig fornøyd jeg :) litt senking nå så :thumb

 

Ah, så ikke bildet, eller det vil si jeg tenkte ikke over dem noe mer enn at de var store (trøtt)! :D

Angående registreringen kan du vel bare finne ut via vognkortet, jeg ville tro at denne er registrert i 94 eller noe, ettersom DH10000 ble registrert i 1992. Med mindre skiltnummeret ditt er bestilt på forhånd, hvis da bilen ikke er importert og registrert senere? :wonder

Anyways, litt senk og du har rå, og da mener jeg rå, Golf!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senking er neste pri ja :)

 

noen som har en ca pris på valsing av 4 hjulbuer? må nok til hvis det skal senkes no her i gården..

 

den er førstegangsregistrert i 1991 eirik, men registrert første gang i Norge i 1994, så det du sier stemmer :) sjekket vognkortet, for mente jeg hadde sett noe lignende dette når vi kjøpte bilen, og det stemte det :)

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Okey, tid for en liten "oppdatering", om jeg kan kalle det det.

Jeg skulle være med en kompis til Lillestrøm idag og fant ut at jeg skulle vaske bilen min samtidig som han vaska sin. Kjøpte poletter på Statoil til selvvask, noe jeg aldri skulle gjort. Det viste seg at lakkjobben vi gjorde når vi pussa rust og drev med rettingsarbeid ble alt for dårlig, og bildene under viser resultatet av dette :(

 

Jeg ringte Møller før jeg lakkerte og spurte om jeg skulle ha klarlakk i tillegg. Han jeg snakka med hos Møller sa at jeg ikke trengte det, så derfor brukte jeg aldri det. Kan det ha vært en utløsende faktor, det at det ikke var noen beskyttende hinne over lakken? Jeg vasket bilen med samme type vask for typ 1 uke siden i Oslo på VW Skadebilsenteret på Kalbakken, og da var det ikke noen tegn til at lakken flassa.

 

Her er bildene, sørgelig resultat:

 

001.jpg

 

002.jpg

 

003.jpg

 

004.jpg

 

005.jpg

 

Noen som har noen umiddelbare forslag til hva som gikk galt under lakkeringa? Hva jeg må gjøre bedre neste gang?

 

På forhånd takk.

 

P.S bildene er tatt med blitz, så det er ikke riktig så ille som det kan se ut som, men i sollys tenker jeg det syns godt.. vises jo godt bare på kvelden..

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vaska du i sollys?? avfetting?? viss du har gjort dette så er sikkert dette skylda. eg brukte biltema spray eingang på ei lykte list. etter 1 mnd så vaska eg bilen og lista vart slik som bilen din. lakken falma. er det metalic lakk?? da SKAL det klarlakk på.

 

du an prøve å pollere områdane med polleringsmiddel med fargepigmenter i.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite at den første delen av vasken på Statoil var kjemisk vask :( tror dette er grunnen til at det flassa av lakk.. det er ikke metallic lakk, og han jeg snakka med på Møller sa som sagt at jeg ikke skulle bruke det, derfor gjorde jeg aldri det.

 

(ser at home.no kan ha litt problemer av og til med bildene, håper de snart funker igjen)

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår