Gå til innhold

Strømkabel


-phatty-

Anbefalte innlegg

tja, har en mondeo 2.0 97 stasjonsvogn...

Da jeg gjorde detta, var et rent helvete:P

Brukte 2 timer på å fån gjennom torpedoveggen...

Det ihvertfall jeg gjorde var at jeg kun fant en nippel der.

Der hvor den store kveilen med ledninger fra motoren går...

Skjærte ett lite snitt i den nippelen, stor nok til å lirke gjennom en tynn gummislange. Men vær forsiktig så du ikke skjærer i noen ledninger:]

Så var det bare å fiske fram slangen inni coupèn. Men ikke skru av boltene som holder sikringsboksen under rattet. Det gjorde jeg.. Der satt det sånne mygel-bolter, så når jeg skulle montere dem igjen gikk det ikke å få på mutterene igjen, så da jeg dro til, dro jeg av hele bolten:S

Men ihvertfall så fikk jeg tak i slangen, så teipa jeg bare kablen på den å dro den gjennom. Da gikk det ganske greit.. Men tok meg rundt 2 timer før jeg fikk det til:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 96 gjore jeg sånn:

Trakk kabelen ut i hullet på innerskjermen ved støtdempertårnet, så la jeg den inn i et ferdig hull (måtte bare lage hull i gummiproppen) innafor skjermen. Måtte selvsagt ta ut innerskjermen og litt annet. Da kommer den inn i kupeen bak sparkeplata og da er det bare å fortsette å trekke den bakover. Bruker ikke sååååå lang tid som Hatch på det :hello:

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argh! Plages som fan. Har prøvd å legge den sammen med ledninga til kontakten for coupè-varmeren. Blir for trangt.

Hatch: kan ikke si jeg finner den nippelen du beskriver:/

ViceGuy: hm, kan du utdype den forklaringen litt?:)

Kan ta et bilde av hullet i motorommet i morra, men orker ikke å ta av innerskjermen bare for bilde... sorry. Men altså det hullet er innafor skjermen mot dørhengslet, om vi kan si det sånn. Mulig du må fjerne en sånn dings som er inni der på noen modeller for å komme til. Ligger omtrent like langt bak som blinklyset på skjermen... bruk finger'n å føl deg fram.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du ser i morotrommet ditt, så går det en stor kveil med lednigner gjennom torpedoveggen. alle disse går til sikringsboksen som ligger under rattet.

I torpedoveggen er det gummi rundt kveilen, denne gummien kutter du litt hull i og trekker kabelen gjennom hullet. da kommer du inn på baksiden av sikringsboksen under rattet.

 

På denne måten trenger du ikke skru løs noen ting. Legg gjerne litt silikon rundt strømkabelen der du kuttet i gummien, så slipper du å få vann inn vis det regner.

 

Mvh

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du ser i morotrommet ditt, så går det en stor kveil med lednigner gjennom torpedoveggen. alle disse går til sikringsboksen som ligger under rattet.

I torpedoveggen er det gummi rundt kveilen, denne gummien kutter du litt hull i og trekker kabelen gjennom hullet. da kommer du inn på baksiden av sikringsboksen under rattet.

 

På denne måten trenger du ikke skru løs noen ting. Legg gjerne litt silikon rundt strømkabelen der du kuttet i gummien, så slipper du å få vann inn vis det regner.

 

Mvh

Anders

akkurat det samme gjorde jeg. brukte kanskje 10 min på å trekke kabelen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et godt tips er å surre en bit ståltråd e.l. rundt enden av kabelen, teipe godt rundt med elektroteip, og så bruke ståltråden som guide. Det er lettere å trekke kabler på dette måten. Bare pass på å teipe godt, ellers røsker du av kabelen når du drar i ståltråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble forbanna for at jeg ikke fikk ledningen igjennom så jeg borra bare et hull til den enkelt og veldig greit

---------------------------------------------------

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

 

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår