Gå til innhold

SELGES: Turbo etc. til G60

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Selger en T3 turbo super 60 (ar 48/.63), manifold, Redtops dyser(308cc) og Sns chip stage 5 (for 3,5 bar FPR og max 1.3 bar ladetrykk)

Ingen slakk i turboen, kun gått på 0,7bar i 1,5 år. Flens til downpipe følger også med.

 

Selges komplett for 8000kr/bud..

 

Kan hentes i Moss.

Oddvar 95026752

 

 

 

Photo-0012.jpg

Photo-0014.jpg

Photo-0015.jpg

-corrado vr6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den turboen vill ikke gå så bra på G60 ar63 eksos hus blir for stort, ar63 er beregnet på 2,3-2,5 liter motor.

Har selv prøvd dette og mye bedre med et hus med mindre ar da dette vill spinne opp fortere...

 

prøvd med mindre turbinhus jeg også og da smeltet stemplene. ar63 er bra når man skal kjøre på 1,3 bar og vil ha mest mulig effekt. skal man kjøre på et lavere ladetrykk vil et mindre turbinhus være mer effektiv..

-corrado vr6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller kansje det er flere som har funnet ut at vw Turbo ikke er det grommeste på gata...

Blir vel ikke akkuratt rik av og overhale en og annen G-lader og brenne ut noen chipper til disse bilene heller...

:offtopic :ass

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører 1,3 med et mindre eksos hus en du har.

Mindre ar betyr bare at den vill spinne opp fortere, kan fint kjøre på samme ladetrykk og få samme effekt på G60 men da man lader 0,8 på 2000 så sier det seg selv hva man velger...

men skal ikke ødelegge tråden din, G60 turbo er digg og kjøre med uansett!

hvorfor selge? tilbake til G-Lader?

 

Hvis du lader for mye med et for lite eksoshus får du et altfor høyt mottrykk i eksosmanifolden.. Og da blir det veldig fort varmt. Mer mottrykk betyr mindre effekt.. Når man ikke spesialbestiller turbo til motoren sin så blir det som regel et kompromiss.. enten tidlig ladetrykk, mer kjørbar motor og mindre effekt, eller senere ladetrykk, som igjen betyr mindre kjørbar motor, men mer effekt i toppregisteret!

 

sorry O.T!

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår