Gå til innhold

skulle burne i et lyskryss, men da hjulene fikk tak sa det BANG.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

I går når det regnet tenkte jeg at jeg skulle burne i et lyskryss, noe som gikk bra. men når jeg slapp gassen og hjulene fikk tak sa det BANG. Begynte å kjøre fremover og det kom en knekke lyd fra under bilen, og plutselig låser nesten alt seg. Stopper bilen og ser under, men ingen ting henger ned eller noe. Begynner å kjøre igjen og knekke lyden kommer på nytt. Måtte kjøre hjem i 5km/t da kom det ingen lyd, men når jeg svingte kom den jævla ofte!

 

Noen som vet hva dette kan være?

______________________________________________

Chrysler Cordoba 1982 mod.

5,2Liter V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben. Ut ifra det jeg skjønner du sier går det ann å kjøre bilen uten at du gasser (Gli på tomgang)? Men når du gir gass skrangler det MYE under bilen. Det skjedde hvertfall på min gamle BMW. Da hadde jeg knekt tannhjulene i klokka bak så det var bare metal spon igjen. Jeg fant hvertfall ut at det var MYE billigere å bytte klokka en å prøve å reparere den. Så lykke til hvertfall.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en olds med limited slip diferensial før..

Kjørt pent og pyntelig og plutselig kom et smell.. Hver gang jeg prøvde å svinge rugget bilen fra side til side og det klunket godt bak..

Jeg åpnet lokket på diffen og tittet inn, de to litt spesielle koniske hylsene som stikkakselingene går gjennom og inn i klokka var gått. Det er de som sørger for sperre på akselen..

Jeg sjekket rundt og byttet til slutt til en vanlig usperret bakaksel.

Sinnsykt tung jobb å bytte.. Ikke akkurat lettvektere de akselene der..

Den gangen var det billigst å kjøpe en brukt aksel.

PS: angående olje.. Kjøp den riktige oljen. Girolje eller diff-olje med additiver. Er IKKE godt nok.. Det MÅ være riktig olje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror selv det er den stangen under bilen som får bakhjulene til å gå rundt, tenkte kanskje en av de festene har gått.

 

Når han ikke vet hva den "stanga" heter engang (mellomaksel) så tror jeg neppe han skjønner noe av det du skriver ErikGT ;)

 

Mitt råd til trådstarter, kjøp deg noe som holder, eller slutt med burninga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår