Gå til innhold

hva er b21at og hva er den god for?

Ranger emnet


Leo323

Anbefalte innlegg

hva er det meste jeg kan lade på den? vurderer en motor det er satt i store dyser på for å tåle opp mot 1kg ifølge eier, noen som vet hva den yter på 0.8-0.9? hva er flaskehalsene eller svake ledd for å ikke kunne lade mer? er det mulig å bygge om motoren til innsprøytning?

hva KAN jeg få bilen til å bruke på mila på langkjøring?

 

takk for masse nyttige svar, lærer sykt mye her

 

edit:fant info om motorens effekt: B21AT 143HP@5500RPM 216Nm@3500RPM

vet dere ved hvilket trykk det er? og hvor stor økningen er i hk og nm når man setter opp til nærmere 1kg? det er stor alu ic på motoren

buckle up Dorothy cause Texas is going byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det meste jeg kan lade på den? vurderer en motor det er satt i store dyser på for å tåle opp mot 1kg ifølge eier, noen som vet hva den yter på 0.8-0.9? hva er flaskehalsene eller svake ledd for å ikke kunne lade mer? er det mulig å bygge om motoren til innsprøytning?

hva KAN jeg få bilen til å bruke på mila på langkjøring?

 

takk for masse nyttige svar, lærer sykt mye her

 

1 bar synes jeg høres mye ut på ZS gasser og mekanisk bensinpumpe.

 

0,8 bør kunne gå om alt er i god stand. Funka greit i min forhenværende i alle fall. Den hadde intercooler. Uten, tror jeg at jeg ville gitt meg tidligere.

Ellers er vel bensinpumpa det første svake leddet, deretter forgasseren (skal tåle oppimot 1 bar, i følge enkelte), doble toppakninger,er vel heller ikke noen høydare når man nærmer seg 1 bar.

Setter man i lavkompstempler , og får en el. bensinpumpe med trykkregulator. Så har man en motor med tilnærmet samme potensiale som B21ET, mener nå jeg

 

Har sett papirer på 185 hp / 292Nm v/. 0,8 bar på en B21AT m/ intercooler.

 

Forbruk på min gamle B21AT lå på literen på langkjøring, ca. 1,2 på blandet.

 

Grisekjøring : myye mer, men det er ikke noe som kun gjelder forgasserturbomotorer :)

 

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil du lære en del om et slikt prosjekt og dens begrensing..vil eg anbefale at du saumfarer denne siden: http://www.savarturbo.se der står en god del nyttig info:)sjekk forumet der me..så tenker eg du får svaret på de meste..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår