G_Yog Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Noen som har/evnt kan tegne no skisser på hvordan effekt potter er bygd opp innvendig? Sånn som enkle simons potter vet jeg jo er "straight thru", men noen mer avanserte potter.. Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Har laga et rør med masse hull som jeg tenkte å bruke.. Vil dette være no lur konstruksjon??: (sette inn halve "spjeld/plater" som fører noe av eksosen ut i veggene for å oppnå bedre lyddemping) Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Drit i det, har du store nokk potter så demper dem mer en nokk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 det var en saklig kommentar!! hahaha, en hul potte demper jo nada! det er en grund til at det er noe brennbart inni potta vår! Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Drit i det, har du store nokk potter så demper dem mer en nokk. Saken er at det er mangel på plass.. Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inzane_ Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Saken er at han var noe sarkastisk... :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Den mest effektive eksosdesignen mht. flow (effekt) er 0 eksos. Det kan kanskje bli litt upraktisk så da blir neste stepp "straight trough" design ala de med en perforert kjerne med demping på utsiden. Alle potter med kammer har seriøs restriksjoner på flow i forhold til disse og må kompensere på størrelse for å få ned restriksjonen. Om motoren din trenger så mye flow er jo en annen sak. I stedet for å finne opp kruttet på nytt ville jeg kjøpt universalpotte på Vangbo. De har både med og uten kammer. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 det var en saklig kommentar!! hahaha, en hul potte demper jo nada! det er en grund til at det er noe brennbart inni potta vår! Så vist eg kommer med tomme simons potter så bråker det samme som simons potte fylt med demping ? Vil du beholde noe av den samme eksosen som var før kan du bytte ut pottene dine med foreksempell simons eller annent fabrikak. Nei det bråder ikke så inn i helvette som noen vil ha det til, Lydemperene er laget for full flow med er også ment å dempe lyden. Brennbart i potta ? tror du har missforstått eg :fingers: (ment som kunstruktiv kritik så ikke ta det tungt) Ps. http://www.ray.se (simons komplett kit etter kat) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 http://www.dynomax.com/ Klikk på "mufflers" og ta en titt på de forskjellige utgavene. Kanskje du får noen ideer da. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg