Gå til innhold

Rage bakpotter - lovlige?

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

For å ta et sitat fra Rage.dk :

Rage universale bagpotter er designet til konkurrence og show brug og er ikke tiltænkt til brug på offentlig vej Inden montering på netop din bil, bedes du undersøge om dette er muligt hos bilfabrikanten Rage og deres distributører kan ikke gøres ansvarlige for konsekvenserne ved brug på offentlig vej og skader der opstår ved fejl montering

 

Så, er det altså ulovlig å bruke disse på Norske veier?

Har lyst å putte en sånn bakpå Golf'en...

Rage_potte_SP_9.jpg

 

Men om det er ulovlig løser det egentlig et dillemma for meg, om jeg skal ha den, eller den doble her (Nr. 3 på venstre side)

potter.jpg

 

Men, er det noen som vet om Rage potta er ulovlig?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel være en bestemt avgass, så om den ikke gir det den skal eller for mye i ditt tilfelle antar jeg så liker vel ikke biltilsynet det. Skru det på etter kontrollen.

 

Hvor mange tommer snakker vi om her? til hvilken pris?

Jeg er selv på utkikk etter effektanlegg.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, bildene vises ikke. Serveren min er nede...

Uansett, den ser sånn ut:

Rage_potte_SP_9.jpg

 

Den har et utløp på 4" og koster 2175,- på http://www.rage.dk

Du får også noen uten karbon, men da med enten rød, blå eller grønn farge til 1500,-

 

Fikk tilsendt nøyaktige mål på mail:

 

Tip Length 125mm

Tip Dia 105mm

Can Length 400mm

Can Dia 150mm

Inlet Length 80mm

Inlet Dia 50mm o/d

Inlet Dia 48mm i/d

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lersåjegdetteravstolen* wtf? ....potte med elektrisk justering for lyd!! ? hahahahahahahahahahahhahahaahah detter er jo værre en en raksha i india jooo!

 

 

:D :D

 

 

...sånn bortsett fra det, det re jo snakk om støynivå og avgass, jeg tror ikke du skal henge deg opp i hva som er lov eller ikke, det skal mye til for å overskride ...er det 100 db eller no? ( husker ikke om det var lavere) på støyniva...uansett jeg var innom torshov igår....chittyy as , den backboxen veier jo iallefall et steds mellom 4-5kg!!!!! hva ..e.r!" skal det være godt for? lyd??.....det er jo bare rice rice produkter overalt nå for tida...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daihard

*lersåjegdetteravstolen* wtf? ....potte med elektrisk justering for lyd!! ? hahahahahahahahahahahhahahaahah detter er jo værre en en raksha i india jooo!

 

 

:D :D

 

 

Det er ikkje sååå morsomt.. Hvis du har ein bøy eller spjeld som gjer motstand, rett etter ei potte, blir det meir trykk inni potta slik at meir lyd vert brutt ned.

Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt.

Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det er ulovlig løser det egentlig et dillemma for meg, om jeg skal ha den, eller den doble her (Nr. 3 på venstre side)

potter.jpg

 

Men, er det noen som vet om Rage potta er ulovlig? [/b]

 

Tviler på at potta er ulovlig siden Torshov selger de pottene på bildet der :)

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...dere må seriøst ha problemer med selvtilliten....jeg har jo ikke sagt at jeg lo av dere/den som skulle ha potta......jeg pekte bare på den jævla ricy potta til torshov med ELEKTRISK LYDJUSTERING! :rolleyes: hvis ikke det ringer bjeller hos dere når jeg påpeker det så lurer jeg jaggu på om dere har no dreis på bil i det hele tatt!!

 

 

...denne bbsen er jo kun for 17 18 19 22 åringer eller!? wtf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daihard

...dere må seriøst ha problemer med selvtilliten....jeg har jo ikke sagt at jeg lo av dere/den som skulle ha potta......jeg pekte bare på den jævla ricy potta til torshov med ELEKTRISK LYDJUSTERING! :rolleyes: hvis ikke det ringer bjeller hos dere når jeg påpeker det så lurer jeg jaggu på om dere har no dreis på bil i det hele tatt!!

 

 

...denne bbsen er jo kun for 17 18 19 22 åringer eller!? wtf?

 

Ja for det er jo latterlig upraktisk å ha muligheten til å gjøre potta mer stille til daglig bruk og skru opp ved behov som f.eks et gatebil arrangement eller whatever.

 

:rolleyes:

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår