Böhser Onkäl Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Delen det henvises til fra Krogslund er bare selve simmerringen. Den du får hos Møller er helt idiotsikker; dette omfatter selve alu-innfatningen som simmerringen sitter i (alt er ferdig montert). Etter du har plukka av svinghjulet er det bare å skru ut boltene som holder denne alu-innfatningen, pakke leppene på den nye simmerringen med universalfett, tre på den nye simmerring/innfatningsenheten og entre boltene. Når du allikevel har tinga fra hverandre er det lurt å sende svinghjulet av gårde til sliping (gjerne trykkplata også, ettersom du skal bruke denne fortsatt). Resultatet vil bli en god, og aggressiv clutch. Min gode venn G60-turbo anbefalte meg å gjøre dette, da jeg sto overfor den samme operasjonen du gjør nå for ett år siden, og det kan trygt anbefales! Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gundersenautoparts Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Delen det henvises til fra Krogslund er bare selve simmerringen. Den du får hos Møller er helt idiotsikker; dette omfatter selve alu-innfatningen som simmerringen sitter i (alt er ferdig montert). Etter du har plukka av svinghjulet er det bare å skru ut boltene som holder denne alu-innfatningen, pakke leppene på den nye simmerringen med universalfett, tre på den nye simmerring/innfatningsenheten og entre boltene. Når du allikevel har tinga fra hverandre er det lurt å sende svinghjulet av gårde til sliping (gjerne trykkplata også, ettersom du skal bruke denne fortsatt). Resultatet vil bli en god, og aggressiv clutch. Min gode venn G60-turbo anbefalte meg å gjøre dette, da jeg sto overfor den samme operasjonen du gjør nå for ett år siden, og det kan trygt anbefales! Når du sier sliping, mener du da å dreie? Hvor masse kan man ta av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Når du sier sliping, mener du da å dreie? Hvor masse kan man ta av? Med sliping mener jeg nettopp, sliping. Meninga er rett og slett å få overflata ru, slik at lamellen får bedre tak. Dette er ikke det samme som å dreie, der meninga er å fjærne gods for å lette svingmassen. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Har Simmeringen og Pakningen inn til girkassa, men skal bruke de selv,,, fikk litt olje på clutsj da jeg skulle dra opp en bil så skal bytte de ringene da de ikke er helt tett :( Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gundersenautoparts Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Hør på Mekonomen! De har skaffet den på en dag eller to til meg. Koster 3-400 kr. Du vil ikke sette inn igjen en brukt pakning der. Nå har jeg endelig fått pakningen, og dette var da en Tysklandsdel som de ikke hadde bilde av på skjermen, men som de mente skulle passe. Det gjorde den selvsagt ikke, og jeg sitter da med en pakning som jeg har betalt 680 kroner for som ikke jeg kan bruke. I tillegg mener de nå at de kanskje har den rette på lager, men denne koster 1275,- Så jeg lurer på om du tilfeldigvis har spart på kvitteringen og gjerne har artikkelnummeret, for de klarte ikke finne den på mekonomen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Ring Mekonomen Ålesund og spør etter art nummer. De har såfall peiling. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gundersenautoparts Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Ring Mekonomen Ålesund og spør etter art nummer. De har såfall peiling. Hmmm... Merkelige greier dette, men Mekonomen i Ålesund påstår å aldri ha solgt noe slikt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gundersenautoparts Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Ingen som har noen råd og vink her. Nå har jeg atter en gang kontaktet Møller, og de påstår at de delene jeg fikk skulle passe. De påstår også at det ikke finnes noen andre alternativ. Provlemet med de delene jeg har fått, er at nedre del går i bunnpannen, og ikke vil det bli tett heller. Noen som kan forklare meg forskjellen på PL og KR motoren, sånn utseendemessig? Begynner å bli jævla lei av å ha bilen stående på bukker nå!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Dette her du er på jakt etter?: Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Hmmm... Merkelige greier dette, men Mekonomen i Ålesund påstår å aldri ha solgt noe slikt... Jeg har bare kjøpt simmerring der til tre forskjellige biler. Si at du skal ha simmerring mellom veiv og svinghjul. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.