Gå til innhold

skiver bak på golf 1 cab

Ranger emnet


golfcab

Anbefalte innlegg

har noen delenummer til håndbrekk waieren som skal brukes til ombyging til skiver bak ? Han karen på vw hadde ikje peiling, ikke jeg heller, bare at det var fra rocco gtx :!

 

Delenummer: 533609721

2004 Volvo V70 D5 AWD "Black Edition"

2001 VW Golf IV 4-Motion 1,9 TDI 150hk/320nm

1983 VW Golf GTI 16V Turbo (Overmotorisert-leketøy)

1981 Volvo 244 (Bane/drag-prosjekt)

1968 VW 1300 (Orginal-prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da bør de se på bildet av bremessystemet til Scirocco 2 16V. Golf Cab modellår fom. 1984 hadde også en lignende løsning.

 

flotte greier at strupeventilløsningen er ute av produksjon nå da. gjekk ut i april 2007 :S

 

men det greiene golf cab 84 hadde. hvordan fungere dette?

 

kann eg finne strupeventil løsnigen på ebay eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cabrio har 3:35-ventiler så det vil ikke funke tilfredsstillende sammen med skiver (de struper trykket først på 35 bar. 3:15 struper trykket med 1/3 ved 15 bar).

 

Ebukta er enn så lenge det eneste alternativet. Men jeg veit at en på det tyske golf1.info-forumet driver med å dra i gang en liten produksjonsserie på 3:15-ventiler. Dessverre ser dette ut til å dra ut i tid. I mellomtida kan du bruke lasteventilen til Golf GTI/automat.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cabrio har 3:35-ventiler så det vil ikke funke tilfredsstillende sammen med skiver (de struper trykket først på 35 bar. 3:15 struper trykket med 1/3 ved 15 bar).

 

Ebukta er enn så lenge det eneste alternativet. Men jeg veit at en på det tyske golf1.info-forumet driver med å dra i gang en liten produksjonsserie på 3:15-ventiler. Dessverre ser dette ut til å dra ut i tid. I mellomtida kan du bruke lasteventilen til Golf GTI/automat.

 

lasteventilen til Golf GTI/automat er det den samme som er på golf 2 gti. eller er dette et annet alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kun orginale cabrio strupeventiler på min cabrio med skivekonvertering, og dette gikk igjennom og ble godkjent av biltilsynet i samsvar med 16v ombyggingen.

bremsene var iallefall gjevne om kanskje ikke helt 100% ideelt.

 

oki... har du noe dele nummer på dem?

fungerer dem på ca samme måte?

selv om eg ikke vet hvordan den strupeventilen fungerer da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kun orginale cabrio strupeventiler på min cabrio med skivekonvertering, og dette gikk igjennom og ble godkjent av biltilsynet i samsvar med 16v ombyggingen.

bremsene var iallefall gjevne om kanskje ikke helt 100% ideelt.

 

men du snurrer vertfall ikke ved bremsing? :P

 

 

 

3/35-ventilene funker på samme måte som 3/15-ventilene, men med forskjellen at de reduserer bremsekrafta bakover i kretsen med 1/3 først når trykket er oppe i 35 bar. 3/15 reduserer trykket allerede ved 15 bar. Det er en viss forskjell, det;).

 

oki.. skjønner.... hadde vel egentli skjønt de lenger opp hadde eg brukt hode mitt.

har du noe delenummer på 3/35-ventilene?

kanskje det går ann å få kjøpt 3/15 en annen plass via et annet firma muligens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du snurrer vertfall ikke ved bremsing? :P

?

 

Det er vel nettopp det som kan skje, ettersom man er oppe i 35 bars trykk før det blir noen reduksjon. En forskjell på 20 bar trykk i systemet før noen trykkreduksjon bakover i kretsen finner sted er rimelig heftig etter mitt syn.

 

Jeg ser på enkelte tyske forum at enkelte hevder at GTI/Automat lasteventilen ikke reduserer trykket nok når man har skiver bak. Har selv dette på bilen min og kan til dels være enig (men jeg har 36mm stempler. De fleste der nede kjører med 38mm). Jeg har i alle fall ikke fått noen bemerkning på EU-kontroll på grunn feil fordeling foran/bak (har kjørt med dette siden 2003). Jeg har kjørt med denne bilen sommer som vinter og har hittil ikke hatt noen problemer med feil bremsebalanse. Men jeg hadde for noen år siden (mis)fornøyelsen å kjøre Kid-A sin Bad'roc opp og ned fra Trondheim på vinterføre (skiver bak uten hverken lasteventil eller strupeventiler). Det var rimelig uforutsigbart, for å si det slik;).

 

På neste bil som bygges om skal det kjøpes inn 3/15 ventiler. Har hørt at Opel hadde noen tilsvarende ventiler (bare at de var 3/16), som visstnok ble brukt tom. på forrige generasjon Astra. Da får man utvidet søkehorisonten litt.

 

EDIT: Samlebestilling på gang her:

 

golf1.info Forum | Ihnen wird der Zutritt zu dieser Seite verwehrt.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår