Gå til innhold

Forby alkohol inntak i baksetet??

Ranger emnet


BMW324TDa

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slik som eg skjønte det, var det ikkje trafikksikkerheten de ville forbedre, men å senke normenn sitt inntak av alkohol. For drikking er jo ikkje bra, vi har jo en prest til statsminister, så det er vel i mot hans regler.

 

Dessuten, hvis noen har noe i mot å kjøre på fulle folk, så er det ingen som kan tvinge dem, det detter inn under andre lover vi har i dette landet.

 

Personlig har eg meg av og til noen rolige øl i bilen til komoiser i helgen, uten at vi har vært innblandet i noen dødsulykker enda. Det kommer helt an på hvem du kjører. Dessuten, skal eg som er en stakkars øybeboer, sitte i bilen fra vorspielet til byen uten å innta alkohol i det hele tatt?? Dette tar ca 40 minutter kjøre, og det sier seg selv hvor kjekt det er med en drikkepause på 40 min, når du er kommet litt i siget.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å forby drikking i baksetet er ikke det beste jeg har hørt... Det går ann å drikke med måte... Men å innføre promillegrense på passasjerer på 0,6-0,8 hadde funket... Kanskje mindre... Men liker ikke ordet "forby"

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA har loven vært slik lenge, syntes ikke det gjorde noen stor forskjell at jeg måtte vente til jeg kom frem med å drikke. Helt greit om det kan bidra til å få ned antallet fyllekjørere eller straffe gjengangerne hardere.

 

Nå var det vel snakk om å sende loven ut til høriing så det er litt tidlig å hisse seg opp - men jeg forstår at noen synes det er trist om forbudet kommer. Samtidig tror jeg at om den skulle bli vedtatt, vil det nok bli en lov som vil bli brukt i tillegg til andre straffbare handlinger - blir vel omtrent umulig å håndheve sikkert.

 

En positiv side ved loven er at den tillater Politiet å sjekke bilene nærmere innvendig dersom det er åpne flasker med alkohol i bilen - veldig kjedelig for den gjennomsnittlige amerikanske kjeltring i alle fall, for ved funn av stoff eller uregistrerte våpen bærer det rett i buret. Og det er ikke akkurat å treffe fingeren under pallespikring de bekymrer seg mest for i fengsel der borte :D

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein plass bør det settes en grense, hva skal komme etter det ikke er lov og "drikke i bil", da blir det vell ulovligt i båt og, og igjen så kan en båt legge til en kai og da må vell uteserveringen av øl stoppes, og siden det ikke går ann å røyke inne så sitter 50% av folket hjemme og sutrer.

 

Og da trenger vi ikke nye veier for ingen vil/kan bruke de.

 

PS dette er jo selvsagt og dra det langt, men vi kan komme til og "spinne" oss inn i en sirkel der "uforstålige relger/lover" kommer som menigmann ikke vil forstå seg på !!.

 

nokk politikk for meg i denne threaden for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det vel bare i et fåtall av de 50 statene i USA dette er forbudt.....

 

men,fordi om det ikke er lov en annen plass,betyr det at det bør bli forbudt i Norge også? det er jo ganske mange UTROLIG teite og uforståelige lover i mange stater i USA... skal man innføre alle disse i Norge også? :rolleyes:

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjirn

Det å forby drikking i baksetet er ikke det beste jeg har hørt... Det går ann å drikke med måte... Men å innføre promillegrense på passasjerer på 0,6-0,8 hadde funket... Kanskje mindre... Men liker ikke ordet "forby"

 

hva skal man da gjøre hvis f.eks. en kompis drikker seg fra sans og samling og trenger å komme seg hjem og i seng....? og kanskje har over 3 i promille....?

går ikke an å innføre promillegrense på passasjerer..det sier seg selv...

synes ikke staten har rett til å blande seg inn i hva som skjer inni en bil...det er jo såvidt jeg vet "privat eiendom" inni bilen...

 

*bli oppgitt* :rolleyes:

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

nå er det vel bare i et fåtall av de 50 statene i USA dette er forbudt..... men,fordi om det ikke er lov en annen plass,betyr det at det bør bli forbudt i Norge også?

 

Er forbudt i Nevada og California i alle fall. Jeg mener ikke at det trenger å være positivt for oss fordi det er positivt der borte, men at det ikke trenger å være så ille som enkelte skal ha det til. Hadde ikke noe problem med å leve med den loven selv i alle fall.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drekking av alkohol i bil er mindre farlig vil jeg påsto en andre situasjoner, som f.eks damer.

 

Og promillegrense på passasjerer? Jo mer promille de har, jo mindre bråker de. Så det går jo ikke.

 

PS: ta det med en klype salt.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

 

hva skal man da gjøre hvis f.eks. en kompis drikker seg fra sans og samling og trenger å komme seg hjem og i seng....? og kanskje har over 3 i promille....?

går ikke an å innføre promillegrense på passasjerer..det sier seg selv...

synes ikke staten har rett til å blande seg inn i hva som skjer inni en bil...det er jo såvidt jeg vet "privat eiendom" inni bilen...

 

*bli oppgitt* :rolleyes:

 

Vel... Jeg tenkte mer på før festen da... Men allikevel... Hva er vitsen med null alkohol for passasjerene? Det neste blir vel at det er påbudt med skille mellom sjåfør og baksete...

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

 

hva skal man da gjøre hvis f.eks. en kompis drikker seg fra sans og samling og trenger å komme seg hjem og i seng....? og kanskje har over 3 i promille....?

går ikke an å innføre promillegrense på passasjerer..det sier seg selv...

synes ikke staten har rett til å blande seg inn i hva som skjer inni en bil...det er jo såvidt jeg vet "privat eiendom" inni bilen...

 

*bli oppgitt* :rolleyes:

 

Tror det var meningen at det ikke var lov å drikke i baksetet, men man kan være full der :rolleyes: . Akkurat som det er påbudt med redningsvest mens man er i båt, men ikke når man er i vannet :)

tut tut bært bært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår