volvo264 Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Hei.. kom på å tenke på å sette inn ein B30 motor i ein 240. noen som har gjort dette før? ka so må til for å få denne motoren til å passe i ein 240? Har hørt at eg må ha bunnpanne frå B20 og tilpasse den til B30 *forlenge den* vill motor festene som er orginalt på B30 motoren passe rett i traversen på 240? eventuel bygge om og flytte gestene lenger bak på blokka? generelt kva som må gjerast.. hadde vert arti med ein go gammel 3L motor i ein 240 :D Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Hei..kom på å tenke på å sette inn ein B30 motor i ein 240. noen som har gjort dette før? ka so må til for å få denne motoren til å passe i ein 240? Har hørt at eg må ha bunnpanne frå B20 og tilpasse den til B30 *forlenge den* vill motor festene som er orginalt på B30 motoren passe rett i traversen på 240? eventuel bygge om og flytte gestene lenger bak på blokka? generelt kva som må gjerast.. hadde vert arti med ein go gammel 3L motor i ein 240 :D Motorfestene passer nok dårlig ja,traversen din er nok forlangt "bak" Du kan jo tenke deg b20 i 240 da,b30 har mye lenger "sump" på bunnpanna,ergo må motoren stå en hel del lengre bak enn b20m gjør for at den skal gå nedi.Det tror jeg enkelt og greit ikke går. Men som du sier,om du bruker sumpen ifra ei b20 panne og skjøter med b30 panna får du motorn i riktig posisjon. Å lage fester til en rettstillt motor er vel ikke vanskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 får du lett tak i en B30 motor siden du har planer om dette? Er hvertfall grom motor. Har sikla en del på de trim toppene osv dem har på bcb. steike å gromt :D Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet April 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Motorfestene passer nok dårlig ja,traversen din er nok forlangt "bak"Du kan jo tenke deg b20 i 240 da,b30 har mye lenger "sump" på bunnpanna,ergo må motoren stå en hel del lengre bak enn b20m gjør for at den skal gå nedi.Det tror jeg enkelt og greit ikke går. Men som du sier,om du bruker sumpen ifra ei b20 panne og skjøter med b30 panna får du motorn i riktig posisjon. Å lage fester til en rettstillt motor er vel ikke vanskelig. Hmm.. Så det er godt mulig? Er det kun bunnpanna som må modifiseres, og motorfeste? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet April 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 får du lett tak i en B30 motor siden du har planer om dette?Er hvertfall grom motor. Har sikla en del på de trim toppene osv dem har på bcb. steike å gromt :D nja, ein kompis har 3 slike motora ståandes B30E. skulle muligens få kjøpe en. so har no eg 164a. men B30 soklart, men den bilen blir aldri nåken bruksbil. so de hadde vert tøft med B30 i ein 240/244 helst 79mod eller eldre :D Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Som Nike: Just Do IT! Vet ikke hvordan det er med bensinforbruk på de.. Ellers, husk.. DIN != SAE hk, så du får ikke helt hva du forventer kanskje.. Men, ja.. går nok en del bedre enn en std. 240. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Bensinforbruket har visstnok en tendens til å være - hva skal man kalle det? - skrekkelig. Men det går sikkert an å få det til å bli litt mindre ille... Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 berre å prøve de..alt går "berre de umulige teke lenger tid"...hehe har vore inne på tanken sjølv, sida ej he 2 b30 liggandes..men ekje noke priotert plan for tida.. Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 takker for gode tilbake meldinger.. er i grunnen berre ein tanke plan enda. men bensin forbruket, er de siste eg tenkte over no. dei bruker litt bensin, motorane men er ikkje so gale i grunnen. er de nåken som har sett bilde av B30 i 240. eller generelt i volvo utenom 164? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Du kan jo ta en 60tallstrim: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Du kan jo ta en 60tallstrim: såg ikkje dom ut den der nei:D faktisk tenkt tanken på å turbo konventere ein B30 men aldri tenkt ut en logisk plan på grenrør osv. men om de som er vist på bilde fungerer skikkelig, so frister de litt med å prøve, bare med ein mindre turbo kansje. men de der oppsette med å sette gasseren rett inn på turboen, er de ein bra måte. eller bare ein lett løysning? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 men de der oppsette med å sette gasseren rett inn på turboen, er de ein bra måte. eller bare ein lett løysning? Det er vel så de slipper å ha trykkgasser? men, ja.. den der suger nok bensin :P men du sier det ikke er viktig, så da er det jo ikke noe problem. men, jeg ville likt å sett b30ms.. (megasquirt). lurer på hva du kunne tunet den til. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Det er vel så de slipper å ha trykkgasser? men, ja.. den der suger nok bensin :P men du sier det ikke er viktig, så da er det jo ikke noe problem. men, jeg ville likt å sett b30ms.. (megasquirt). lurer på hva du kunne tunet den til. ja okej, men vill dne ikkje få mindre effekt uten intercooler, vill tru trykket frå turboen blir veldi varmt, om de rekker å bli varmt da. men å trimme B30 motor, blir de nokk ja. blir vertfall ikkje orginal motor i 164a mi vertfall:D men om der blir nåke B30 motor i ein 240 med meg, so blir den sikkert ganske so orginal i motor blokka.. har ikkje komt inni de der med datasprut osv enda. men må prøvast med tiden vertfall:D Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.