JuB Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Kan få tak i en golf 1 gti 1.8 motor med avbalansert veiv. Han har i tillegg en "Ubrukt 60mm trottlebody med adapter for golf 1 og Porsche 924" Weber forgasser. Så lurer på å kjøpe dette, men har lest litt angående weber forgasser osv. Noen sier det ikke er noen HK å tjene på det, andre sier det motsatte. Og at det er vanskelig å få justert? Hva er egentlig riktig? Blir CO utslippet høyere? 1.8 gti 8v motor med weber, avbalansert veiv, portet topp, trimkam og kamdrev. Hva vil antatt hk være her? Blir nok ikke noe sånn maax porting, det koster jo endel.. Leker bare litt med tanken her, så kom gjerne med forslag osv :) Om jeg ikke får gjennom søknad om 16v, så vil jeg trimme en 8v litt. Og da vil jeg ha en motor i bilen(orignal) og en stående i motorbukk som kan mekkes på ;) Har liten/ingen erfaring med motormekking, men pappa hjelper nok til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet April 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Ingen som har noe å komme med her? :boxers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Så lurer på å kjøpe dette, men har lest litt angående weber forgasser osv. Noen sier det ikke er noen HK å tjene på det, andre sier det motsatte. Og at det er vanskelig å få justert? Hva er egentlig riktig? Blir CO utslippet høyere? Folk med 16v motorer konverterer til f.eks. Weber-forgassere når originalsprutet ikke klarer å levere nok, det sier da seg selv at det er hk å hente på Webere. En av de som driver Velox Motor har trimmet sin 90 hk DS-motor (1.8 liter-8v) til over 200 hk. Toppen er maksimalt portet med rustfrie ventiler, spesiallagd grenrør og 2 doble Weber DCOE 45. All ombygging (og CO) er godkjent av biltilsynet og innført vognkort. Å justere Webere er ikke vanskelig om man vet hva man gjør. 1.8 gti 8v motor med weber, avbalansert veiv, portet topp, trimkam og kamdrev. Hva vil antatt hk være her? Blir nok ikke noe sånn maax porting, det koster jo endel.. Er noe umulig å gi et korrekt svar på det. Du må oppgi hvilke Webere(e) du tenker på, samt hvilken kam du har i tankene. Porting, riktig dyset Webere og riktig kamvalg kan fort gi deg 150+ hk, 100 hk om du gjør alt feil ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet April 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Har tenkt på å gi hele jobben til noen som kan dette, men samtidig har jeg lyst til å lære litt om motor osv. Tror kanksje ikke weber er noe får meg i første omgang.. ;) Om et tuning firma skal trimme motor min litt moderat hva vil dette koste? Vil liksom bare ha litt mere HK enn orginalt :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Throttle bodyen du mener, det er ikke en sk Weber Firebreather? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet April 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Er denne annonsen jeg har sett på: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7319244&sid=9a7w9jgS-197413&pos=2&tot=4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.