Gå til innhold

Trimming av gti

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

Kan få tak i en golf 1 gti 1.8 motor med avbalansert veiv. Han har i tillegg en "Ubrukt 60mm trottlebody med adapter for golf 1 og Porsche 924" Weber forgasser.

Så lurer på å kjøpe dette, men har lest litt angående weber forgasser osv. Noen sier det ikke er noen HK å tjene på det, andre sier det motsatte. Og at det er vanskelig å få justert? Hva er egentlig riktig? Blir CO utslippet høyere?

1.8 gti 8v motor med weber, avbalansert veiv, portet topp, trimkam og kamdrev. Hva vil antatt hk være her? Blir nok ikke noe sånn maax porting, det koster jo endel..

Leker bare litt med tanken her, så kom gjerne med forslag osv :)

Om jeg ikke får gjennom søknad om 16v, så vil jeg trimme en 8v litt. Og da vil jeg ha en motor i bilen(orignal) og en stående i motorbukk som kan mekkes på ;) Har liten/ingen erfaring med motormekking, men pappa hjelper nok til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurer på å kjøpe dette, men har lest litt angående weber forgasser osv. Noen sier det ikke er noen HK å tjene på det, andre sier det motsatte. Og at det er vanskelig å få justert? Hva er egentlig riktig? Blir CO utslippet høyere?

Folk med 16v motorer konverterer til f.eks. Weber-forgassere når originalsprutet ikke klarer å levere nok, det sier da seg selv at det er hk å hente på Webere. En av de som driver Velox Motor har trimmet sin 90 hk DS-motor (1.8 liter-8v) til over 200 hk. Toppen er maksimalt portet med rustfrie ventiler, spesiallagd grenrør og 2 doble Weber DCOE 45. All ombygging (og CO) er godkjent av biltilsynet og innført vognkort. Å justere Webere er ikke vanskelig om man vet hva man gjør.

1.8 gti 8v motor med weber, avbalansert veiv, portet topp, trimkam og kamdrev. Hva vil antatt hk være her? Blir nok ikke noe sånn maax porting, det koster jo endel..

Er noe umulig å gi et korrekt svar på det. Du må oppgi hvilke Webere(e) du tenker på, samt hvilken kam du har i tankene. Porting, riktig dyset Webere og riktig kamvalg kan fort gi deg 150+ hk, 100 hk om du gjør alt feil ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på å gi hele jobben til noen som kan dette, men samtidig har jeg lyst til å lære litt om motor osv. Tror kanksje ikke weber er noe får meg i første omgang.. ;)

Om et tuning firma skal trimme motor min litt moderat hva vil dette koste? Vil liksom bare ha litt mere HK enn orginalt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider