Eirik_N Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Mulig dette er feil plassering, så bare flytt den vist den hører til en annen plass. Men som topic sier hva er den beste bilen med tanke på vedlikehold brukervenlighet og holdbarhet? Har lyst til å bytte bil nå og disse to er noe jeg ser for meg. Forsikringen er så å si lik på begge bilene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 På Calibra er jo som kjent fordelingskassa dårlig, men deler til Opel er jo stort sett en del billigere enn på nissan og lette og oppdrive. Opelen er jo og mye lettere å skru på. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Må jeg si meg uenig, s13 er den letteste bilen jeg har vært borti å skru på. Deleprisene på eldre Nissan er heller ikke så gærnt. Kvaliteten og kjøregleden er også bedre på s13. Skal man trimme litt, så er vel også drivverket på s13 overlegent. Men, det er et par ting du må huske på når det gjelder s13 også, er ikke en perfekt bil. Hilsen en som har erfaring med begge. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Når det gjelder 10-15 år gamle biler kan man vel nesten ikke si at en er bedre enn den andre. Du må bare leite til du finner et bra eksemplar! Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Nå er jeg på langt nær noe Opel-ekspert, men Calibra, og spesielt Calibra 4x4 er vel ikke kjent for å være det mest driftssikre? Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Nei som sagt så er det en dårlig fordelingskasse i dem. En annen ting er at eksoshuset på turboen kan sprekke. Ellers er jo motordeler slitt etter hvordan bilen er brukt og om den er overhalet noensinne.. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rayb Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Jeg ville hatt Calibra Turbo 4x4, går bedre originalt også. Har ikke hatt noen av bilene, men har kjørt begge deler. Morro med 4x4 da... Siter VW Passat 1.8T stv 99mod Alfa Romeo 156 Corsa Italiana Racer 98mod Snart: Alfa Romeo 90 2.0 88.mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Skal du legge mye penger i bil? Annbefaler helt klart 200sx foran Calibra. Har en kjenning som kan skrive under på det samme.... Er snart ikke en del på bilen hannes som ikke er blitt byttet:roll: Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 finnes det noen bil i denne års klassen som det har blitt dokumentert flere feil på enn calibra? eg bare spør.. de nyeste er vel bedre men.. Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 c20let motoren er og ganske momentsterk. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik_N Skrevet April 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Skal du legge mye penger i bil? Annbefaler helt klart 200sx foran Calibra. Har en kjenning som kan skrive under på det samme.... Er snart ikke en del på bilen hannes som ikke er blitt byttet:roll: maks 100 000 penger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rayb Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Skal du legge mye penger i bil? Annbefaler helt klart 200sx foran Calibra. Har en kjenning som kan skrive under på det samme.... Er snart ikke en del på bilen hannes som ikke er blitt byttet:roll: Slik du skriver det så er 200SX bedre, men alle delene på bilen hans er snart byttet ut. hørtes ikke bra ut:) Siter VW Passat 1.8T stv 99mod Alfa Romeo 156 Corsa Italiana Racer 98mod Snart: Alfa Romeo 90 2.0 88.mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Sittestillinga i 200SX er nå på ingen måte å anbefale. 200SX har også en del "skjulte" rustproblemer. ville uten tvil gått for opelen. bare å bytte akumulatoren i fordelingskassa så ofte dette skal gjøres. slurves en del med dette Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr turbo Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Sittestillinga i 200SX er nå på ingen måte å anbefale. 200SX har også en del "skjulte" rustproblemer. ville uten tvil gått for opelen. bare å bytte akumulatoren i fordelingskassa så ofte dette skal gjøres. slurves en del med dette Stemmer at sx`n har noen skjulte rust plasser men det skal ikke calibra folket snakke høyt om, for calibra, se på innerskjermene bak, eller ta de av å se... kamerat av meg hadde en noe som så veldig "strøkent" ut ga vel 52000 for 3 år siden hadde den 1 år ca, solgte den for 17000 pga rust som man ikke skulle tru var der da bilen virkelig var pen å se på. Han har også nå i ettertid hatt 3 sx`r og er blitt nissan man etter opel før, han sier det selv at calibra er ikke bil... men er hans mening, vil bare frem til at man kan ikke si at 200ene er noe dårlig bil for det er de ikke, har 2 selv nå, hadde også en tredje før, de tåler en del er slitesterke og deler er ikke problem, enkelte deler er litt dyre siden det blir japan import, men vanlige ting koster ikke mer enn til andre biler tips til de som skal se på s13, undersøk over bakerste eksos potten, i bjelken/rammevangen der er vanlig rust sted (synes ikke om det sitter orginalt eksos anlegg på ikke lett å se hvertfall) :worshipnissan Siter Bmw 530i v8 1996 gobilen200sx 1993 solgtVento 1992 1,8cl restaureres740glt 1990 2,3 16v solgtNissan primera 2000 solgt og dynget Audi 80 1993 bruksbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 får da si som en kamerat av meg sa, som hadde 4x4 Turbo.. "eg savne calibraen..eller..eg savne an når eg funka!" Han hadde 2 motorhavari på 6 mnd.. Den ble levert inn for å overhales hver gang.. Siter Saxo TCT908 Blach & Chrome 5x120 8,5x19 ET15 m dekk HBO 10 000,- BMW e36 Cab [x]BMW e39 523 [x] Citroen Berlingo[x] BMW 520i e34 [x] Volvo 760 [x] BMW 318i e30 Herjebil [x] Honda Prelude 2.2Vtec [x] BMW 520i e34 [x] Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.