MorganX Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Hei,skal sandblåse litt rust på ett karosseri og ett understell (er bare littegrann) og da har jeg sett det finnes litt forskjellig blåse midler. Det jeg har sett på er Aluminium silikat og Aluminium oxid og vanlig blåse sand. Er det noen der ute som vet hva som er best å bruke av de blåse midlene så hadde jeg vært takknemlig for svar. Mvh. Morgan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Hva slags sandblåser har du? Aluminum silikat er best til "punktsandblåsere", "vanlig blåsesand" er bra til en "vanlig sandblåser". Aluminums oxid er bra til en "vanlig sandblåser" om kornstørrelsen er rett, men vær litt forsiktig- er nokså tøff på tynne plater. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorganX Skrevet April 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Hei Skal bruke punktsandblåser til karosseriet,men lurte på om jeg også skulle prøve med vanlig sandblåser under bilen hvis kompressoren min greier det(Race kompressor med 25 liters tank og 317 l/min fritt avgitt luftmengde ved 8 bar) Er aluminiumsilikat bedre til å punktsandblåse karosseri med enn aluminiumoxid. Vil jo undgå at jeg ødlegger platene i karosseriet. Mvh. Morgan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Aluminiumsilikat fungerer greit i punktsandblåser, veldig snill mot platen. Den kompressoren din vil nok få kjørt seg med en sandblåser, men tar du det litt med ro og lar den få hvile seg innimellom går nok det og:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorganX Skrevet April 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 ok,takk for svar. Kjøpte en kompressor som jeg trodde var grei til punktsandblåsing,ville ha en som kunne gi mye fritt avgitt luftmengde og gikk på 1 fas 16A. Så på noen som hadde både 50 og 100 liters tank men de klarte ikke gi like mye fritt avgitt luftmengde per minutt og som var 1fas 16A. Mulig jeg skulle ha gått opp i tankstørrelse og heller fått litt mindre luft ut. De jeg så på ville gitt ca 260-280 liter fritt avgitt luftmengde per minutt v/ 8 bar. Noen som har noen formening om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Kopmpressoren holder godt til punktsandblåing, har omtrent samme størrelsen sjøl. Går også nokså greit med en "vanlig" sandblåser om en tar det litt med ro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg