Apoc_ Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Hei. Har lagt om til sommerdekk i dag. Men er usikker på hvilket lufttrykk det skal være i dekka. Finnes det en måte å regne det ut på? Dekkene er 235/40-18 og bilen er en Omega 3000 med ca 1500kg egenvekt. Tenkte kanskje det fantes en formel som man kunne bruke. Hvis man tar vekt på hver aksling, pluss dekkdimmensjon og deler og sånt med mange mattematiske begrep. Må man vel finne ut hva som er riktig. Anyone? Siter 1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt 1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen 1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt 1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 du skryter av bilen din ja, gjør aldri det av min Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 du skryter av bilen din ja, gjør aldri det av min Ka e det som plage dæ egentlig? Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Jeg ringte til eiker og spurte på min bil. men de sa bare at de bruker det som står i boka. selv om det er alufelger. Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauk Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Noen matematiske formler tror jeg ikke det finnes, blir mest "prøve og feile". Men sånn generelt så bør dekktrykket økes jo lavere profilen er - ihvertfall i forhold til original-dimensjon og -trykk. 235/40-18... Sånn fra hofta; ca 38-40 pund? Kjørestil, bruksområder og dekk- merker er variabler som også kommer inn i bildet. Banebruk øker jo temperaturen på dekka -> økt trykk. Så skal du herje verre på Rudskogen så kan du med fordel slippe ut etpar pund før du starter. :) Hva 38-40 pund tilsvarer i bar husker jeg ikke i farta... Riktig dekktrykk er überviktig, så det er bra du legger litt arbeid i dette. :) Når jeg tenker meg om så står det vel på selve dekka hvilken range de anbefaler? Kanskje ikke på alt av dekk, men... Siter /Jon. '94 MX-5 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Vekta har fint lite å si, da trykket er det samme før og etter du monterer dekkene på bilen og slepper den på bakken. Høyere trykk (38+ Psi) er mest vanlig i lave profiler. Det kan også skåne felgene hvis du skulle treffe noen hull i veien. Mer trykk = bedre sidveis grep, spinner lettere(mer overstyrt) Mindre trykk = motsatt (mer understyrt) Prøv deg litt frem. På min 4x4 har jeg litt mer foran enn bak 45psi mot 40psi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.