KadettC_76 Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Lurer på om noen av dere passatfyrer har en Passat 1.8gl.. vet denne har 90A dynamo? trenger sårt en sånn.. send på meg en PM om du har en liggende! Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Hei. Er jo flere Passat'er som har 90A dynamo.. min 1990 Passat GT inkl. tips: Kan nok lønne seg for deg å fortelle hvilken årsmodell Passat'en din er. Har desverre ikke noen å selge.. Må få smørt opp lageret i min dynamo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Han der er nok en Opel-fyr, dessverre :( Men søk på bruktbildeler.com så finner du nok noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 .. opel..? Vel er jo en bil det også.. sikkert derfor han ikke sa noe om hvilken modell han hadde.. Har riktignok hørt at mange bruker dynamoene til de litt eldre bmw 7seriene.. De er på 90 eller 110 A .. Billige brukt også kanskje?? Vet ikke om de passer, men det meste kan jo fikses.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Har ikke TDi motorene dynamo på 120 ampere da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Dynamoen er ganske dyr. Jeg sjekket på mekonomen.no sin side. Der tar de 3500,- for 90A og 4100,- for 120A. Og da er det snakk om bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Derfor jeg nevnte bmw-dynamo.. Den er det jo laget en god del av. Lettere å finne brukt kanskje.. Drev med litt bilstereo før i tiden og da brukte mange bmw dynamoen.. Men det er jo flere å velge i da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet April 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 halloen, skal ha den i min Golf 2.. Så på golf forumet at en kjøpe 90A dynamo for 300kr av en passat 1.8 gl. å bruke mange tusen kroner på dette er uaktuelt, får jo tilsendt en 240A dynamo for samme pris fra USA. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 240 ampere? :wonder Begynner og tære litt på kreftene da vel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet April 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 jada :P Men altså, jeg betaler selvsagt ikke 3-4000kr for 90A dynamo :P Tenkte kansje om noen av dere har en passat 1.8 motor som er havarert og vil selge meg dynamo billig. Må jo klare å finne noe sånt billig.. Hvis ikke lønner det seg jo å kjøpe et helt bilvrak av en passat kun for å plukke ut dynamoen.. hehe! Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Det skal være sikkert.. at det tærer på kreftene.. Kicker(bilstereo) demo van'en (ca1999)hadde 2stk 200A dynamoer .. Montert i paralell på en 5liters V8.. Når anlegget der spilte for fullt på DB-drag så stoppet nesten motoren.. Ja, V8'ern stoppet nesten .. Bilen hadde dessuten 6 Gel batterier og 12stk 0,5 Farad kondiser, til å drive anlegget.. flere mindre kondiser har raskere respons enn ferre store... Joda anlegget var godt for rundt 150DB, noa man merket GODT.. Men poenget er.. Det kan bli for stort med en slik dynamo.. Ihvertfall på en liten Golf. Anbefaler litt fornuft, og maks 160A .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet April 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 ja, derfor jeg søker 90/120A her hos passat gutta vel :) Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Fant 30 huggerier som har Dynamo fra Passat.. http://www.bruktbildeler.com/2002/bildeler.asp?huggeri=Alle+huggerier&bilmerke=95&merkenavn=VW&biltype=951022&typenavn=PASSAT+89-93&bildel=0391&delenavn=DYNAMO&huggernavn=Alle+huggerier+som+har+delen&modus=Resultat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet April 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 ja sjekka det der, men før jeg begynner ringerunde for å høre hvor store dynamoene der er måtte jeg sjekke her. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet April 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Noen som vet hvor store dynamoene fra Passat diesel er fra førsten på 90 tallet? og passer disse rett på golf eller må de moddes? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg