Gå til innhold

Fra 4 til 5 bolters felg. Mulig?

Ranger emnet


SecLieutenant

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en opplysning:

 

Jeg erger meg over at Tigraen min kun har 4-bolters felger da jeg kun finner rå felger med 5 boltsirkler!

 

Jeg har bestemt meg for å undersøke hvordan jeg kan skifte om til 5-bolts felger.

- Borre opp flere hull (eh?) eller skifte hele dritten (vet ikke hva den kalles) til en med 5 boltsirkler?

 

Er det mulig? Kan det godkjennes? Dyyyrt?

Ti-gra or not Ti-gra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen vinner å finne frem borremaskina selv.. :)

 

Men det finnes vel spacere til dette formålet..?

Spacere finnes også TUV-godkjente.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å ha sett noe drøye spacere ja.. men da må du jo kompesere med ett helvetes inpress.. men mange biler kan jo bytte feks trommel bak og skiver og "tingen som eg ikke husker hva heter" fremme for å gå over fra 4 til 5 bolter.. dette går feks ann på neon (som eg har) men de er som oftest levert med 5 bolter (som min)

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får det godkjent på alle biler så lenge sporvidden (midten på dekket) sporer akkurat likt som før.. dette har med sikkerhet ved punktering å gjøre..

 

noe som også spiller inn er at boltene er lange nok

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får det godkjent på alle biler så lenge sporvidden (midten på dekket) sporer akkurat likt som før.. dette har med sikkerhet ved punktering å gjøre..

 

noe som også spiller inn er at boltene er lange nok

Mener de må være TUV-godkjente.

Blir du stoppa i kontroll med spacere og ikke har papirer tar de skilta dine, faktisk (i verste fall).. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener de må være TUV-godkjente.

Blir du stoppa i kontroll med spacere og ikke har papirer tar de skilta dine, faktisk (i verste fall).. :)

 

skal ikke ha noe å si så lenge alt stemmer. med sporvidde osv.. men best å ringe å høre.. evt vise.. men spacere i seg selv den typen som blandt annet blir brukt på volvo er helt noe annet enn det vi snakker om på denne tråden så dette er ganske :offtopic

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da...

Det er mulig, men det er en dyr og laaang prossess?

Mulig å få gjort det hos verksted som kan godkjenne i samme slengen? Alle slags verksted? Quanta costa, por favor?

 

vet ikke hva det vil koste.. det varierer fra bil til bil.. men sjekk opp i hvordan understellet på bilen er.. gå evt til en hugger og sjekk om de har noe som passer.. men opel har vel ingen biler med 5 bolter? i norge hvertfall.. bør være så å si likt det som monteres (likt bortsett fra bolthull)

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva det vil koste.. det varierer fra bil til bil.. men sjekk opp i hvordan understellet på bilen er.. gå evt til en hugger og sjekk om de har noe som passer.. men opel har vel ingen biler med 5 bolter? i norge hvertfall.. bør være så å si likt det som monteres (likt bortsett fra bolthull)

 

omega, senator, commodore, noen rekord (sprint), monza, og sikkert flere opel har 5-bolt ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår