Gå til innhold

Div spørsmål ang GSI

Ranger emnet


Monzter

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg har kjøpt meg en 85 mod. Kadett GSI 1,8i å må bytte panser.

Er d er nødvendig for kjølingen av motor med disse to små luftinntakene på hver side av panseret?

Åsså lurer jeg på om d går an å shippe denne bilen? Veit at d fins en boks med datastyring til injection systemet.

Og siste tingen jeg lurer på er angående de digitale instrumentene. Det lyser opp og allt virker når jeg skrur på tenninga, men d blir mørkt når jeg starter den å den står å går. Hva kan være feil?

 

Mvh

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luftinntakene er ikke nødvendige.. er bare en del av gsi looken.. helt klart tøffere med de..:) og chip er vel ikke umulig.. men egentlig liten vits på så liten motor.. kast heller ut 1,8´en og inn med en 2,0L. :P ang instrumentene vet jeg ikke helt.. kan jo være noe så enkelt som sluttsteget bak på tenningslåsen

1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe veit at d ikke kommer luft inn. Visste bare ikke hva d hette, så jeg skreiv luftinntak. Er jo litt mindre åpning på gsi fanger'n, enn på en vanlig kadett. Er d derfor d er ventiler på panseret?

Slemmestad billakkering, er d allt jeg skal gå etter (ascona_er_best)?

Har ikke råd til 2.0L akkurat nå desverre VwDude.

Hadde vært fett med 2.0L 16V 150 hk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikkje sjølve lcd instumenta som er problemt. Tipper problemet ligg i trim potmetert som ligg på venstre side av instrumentene. Det som justerer lysstyrken på instrumentene. Eg ville prøvd å bytta dette, eller lodda rett forbi det slik at du har fullt lys og full spenning inn heile tida.

A4 1998 1,8T

Jetta 1991 1,8GL

Kadett GSI 2,0 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hei alle sammen!

 

Jeg har kjøpt meg en 85 mod. Kadett GSI 1,8i å må bytte panser.

Er d er nødvendig for kjølingen av motor med disse to små luftinntakene på hver side av panseret?

Åsså lurer jeg på om d går an å shippe denne bilen? Veit at d fins en boks med datastyring til injection systemet.

Og siste tingen jeg lurer på er angående de digitale instrumentene. Det lyser opp og allt virker når jeg skrur på tenninga, men d blir mørkt når jeg starter den å den står å går. Hva kan være feil?

 

Mvh

Michael

 

 

det som feiler lsden er reguleringa på lysene standard feil ta den ut å lodd den på igjen

- celica st 185

- kadett e gls 2,0 16v (sedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke chip-trimme 1.8e motoren. Er justerbar fordeler på den som ikke styres av hjernen, men du kan "chippe" den ved å justere tenning og justere opp litt bensinmengde...

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men egentlig er det like billig å kjøpe en 2.0 som å trimme/chippe en 1.8.. :D

Det er jo ikke det siden den 1.8'en som sagt ikke kan chippes. Koster ikke noe å justere tenning og bensintrykk ;)

2.0 er uansett en helt annen motor(sikter da til ©20ne, og 20seh som er vanlig i kadett), så om man er ute etter moment fra bunnen er 2.0 et bra valg det :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du trimme en 1.8 koster det MYE penger om du skal ha bra med effekt.

 

Har hatt en Gr.A 1.8 motor som benka 186hk...

 

de som kjøpte motoren etter meg glemte å skru til slangene på olje kjøler og kjørte tomt for olje.

Kosta dem over 30k og overhale den motoren.

 

Men grom lyd når du varver 9-10000 omdr

 

det beste og rimligste er å kjøpe en c20xe. Da har du 150hk orginalt som fungere optimalt over hele registret.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår