Monzter Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Hei alle sammen! Jeg har kjøpt meg en 85 mod. Kadett GSI 1,8i å må bytte panser. Er d er nødvendig for kjølingen av motor med disse to små luftinntakene på hver side av panseret? Åsså lurer jeg på om d går an å shippe denne bilen? Veit at d fins en boks med datastyring til injection systemet. Og siste tingen jeg lurer på er angående de digitale instrumentene. Det lyser opp og allt virker når jeg skrur på tenninga, men d blir mørkt når jeg starter den å den står å går. Hva kan være feil? Mvh Michael Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 står en kaddett gsi ved slemmestad billakering som det er blitt tatt masse deler av, men ikke panseret, det er med badlook. ser utrolig strøkent ut....du kan jo ringe dit å høre om han vil selge det? nummeret finner du sikkert på gulesider eller no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 luftinntakene er ikke nødvendige.. er bare en del av gsi looken.. helt klart tøffere med de..:) og chip er vel ikke umulig.. men egentlig liten vits på så liten motor.. kast heller ut 1,8´en og inn med en 2,0L. :P ang instrumentene vet jeg ikke helt.. kan jo være noe så enkelt som sluttsteget bak på tenningslåsen Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trevil Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Skal være kjent att det var mye problemer med de digitale instrumentene, så kanskje prøve å bytte det ut med ett anna ett å se om det hjelper. Det er antagelig ett skille på rundt '87 ett sted, gammelt speedometer skal ikke passe på ny og omvendt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Alle LCD passer omhverandre, men du må ha med giveren fra kassa meteret er hentet fra. Å hvorfor kaller alle det for luftinntak??? Detter er ett varmluft utslipps ventiler. Kommer ikke luft inn i de ventilene. De er kun for å kvitte seg med varmluft fra motor.. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet April 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 hehe veit at d ikke kommer luft inn. Visste bare ikke hva d hette, så jeg skreiv luftinntak. Er jo litt mindre åpning på gsi fanger'n, enn på en vanlig kadett. Er d derfor d er ventiler på panseret? Slemmestad billakkering, er d allt jeg skal gå etter (ascona_er_best)? Har ikke råd til 2.0L akkurat nå desverre VwDude. Hadde vært fett med 2.0L 16V 150 hk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_siggi_ Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Er nok ikkje sjølve lcd instumenta som er problemt. Tipper problemet ligg i trim potmetert som ligg på venstre side av instrumentene. Det som justerer lysstyrken på instrumentene. Eg ville prøvd å bytta dette, eller lodda rett forbi det slik at du har fullt lys og full spenning inn heile tida. Siter A4 1998 1,8T Jetta 1991 1,8GL Kadett GSI 2,0 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinkz Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Hei alle sammen! Jeg har kjøpt meg en 85 mod. Kadett GSI 1,8i å må bytte panser. Er d er nødvendig for kjølingen av motor med disse to små luftinntakene på hver side av panseret? Åsså lurer jeg på om d går an å shippe denne bilen? Veit at d fins en boks med datastyring til injection systemet. Og siste tingen jeg lurer på er angående de digitale instrumentene. Det lyser opp og allt virker når jeg skrur på tenninga, men d blir mørkt når jeg starter den å den står å går. Hva kan være feil? Mvh Michael det som feiler lsden er reguleringa på lysene standard feil ta den ut å lodd den på igjen Siter - celica st 185 - kadett e gls 2,0 16v (sedan) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Kan ikke chip-trimme 1.8e motoren. Er justerbar fordeler på den som ikke styres av hjernen, men du kan "chippe" den ved å justere tenning og justere opp litt bensinmengde... Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Aha det er justeringa for lysstyrken på instrumentene som kødder ja. Det er jo enkelt å koble forbi ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 klipp av ledningen så virker den ikke inn.. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 men egentlig er det like billig å kjøpe en 2.0 som å trimme/chippe en 1.8.. :D Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 men egentlig er det like billig å kjøpe en 2.0 som å trimme/chippe en 1.8.. :D Det er jo ikke det siden den 1.8'en som sagt ikke kan chippes. Koster ikke noe å justere tenning og bensintrykk ;) 2.0 er uansett en helt annen motor(sikter da til ©20ne, og 20seh som er vanlig i kadett), så om man er ute etter moment fra bunnen er 2.0 et bra valg det :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Skal du trimme en 1.8 koster det MYE penger om du skal ha bra med effekt. Har hatt en Gr.A 1.8 motor som benka 186hk... de som kjøpte motoren etter meg glemte å skru til slangene på olje kjøler og kjørte tomt for olje. Kosta dem over 30k og overhale den motoren. Men grom lyd når du varver 9-10000 omdr det beste og rimligste er å kjøpe en c20xe. Da har du 150hk orginalt som fungere optimalt over hele registret. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Men dersom det er snakk om billig "ytelse" så er gammel ohc det beste.. Mente jo seff ikke at det er billig å bytte ut innmat. :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg