Gå til innhold

4x4 på golf - oppsummer meg

Ranger emnet


Kverna

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel forskjell på hvor kraftig syncro systemet er utifra hvilken type golf det er fra/på. G60 rallye og g60 syncro drivverket tåler endel juling og er solid.

Ved vanlig kjøring er ca 90% av drivkraften på forhjulene og ca 10% trekk på bakkhjulene. Når forhjulene begynner å rotere fortere enn bakhjulene kobles bakhjulene inn og det blir ca 50/50 trekk på for og bak hjul. Dette skjer ved hjelp av en viskosekobling.

 

Er ikke ekspert på området, så arrester meg hvis eg lyger her. Men du får hvertfall en idè om hvordan det fungerer:)

VW Golf g60 Rallye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en turbo motor på et vanlig syncro drivverk vil jeg tro at viskose koblingen får problemer med å overføre kraft nok bakover. Detter fører til at den ryker....

 

Det bør være g60 drivverk på en turbo blir vel konkulsjonen.

 

Også med tanke på bremser .....

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Planlegger 16VT i syncroen min når einsern min blir ferdig engang...

020 syncro kassa tåler vel kraften på rundt250 NM?

Har merka meg mellomakselen på en Rallye Golf er like tykk som på min..Er det bare bakdiffen som vanligvis tar kvelden?

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Planlegger 16VT i syncroen min når einsern min blir ferdig engang...

020 syncro kassa tåler vel kraften på rundt250 NM?

Har merka meg mellomakselen på en Rallye Golf er like tykk som på min..Er det bare bakdiffen som vanligvis tar kvelden?

 

020 kassa? Fortelle litt om den?? Har fått ny kasse nå, ligger på et millitært verksted ( seff har de ferie heler påskeuka :( )

 

Skal finne ut hva kassa mi heter,, skulle gentli sette inn ei G60 / GTI kasse, men den passer ikke, det var forskjellige navn på HUSA. Så det ble en Vanlig 1.8 kasse, fordelingskassa har holdt seg, heldigvis ;)

 

Har også vurdert tanken på 16v, men har fått angst på grunn av det her girkasse styret,,,, er faen ikke lett å få tak i ei syncrokasse som er i god stand :S ,, men jeg fant :P

 

 

Forresten,, har du testa fremkommeligheta til Syncroen?

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

020 kassa? Fortelle litt om den?? Har fått ny kasse nå, ligger på et millitært verksted ( seff har de ferie heler påskeuka :( )

 

Skal finne ut hva kassa mi heter,, skulle gentli sette inn ei G60 / GTI kasse, men den passer ikke, det var forskjellige navn på HUSA. Så det ble en Vanlig 1.8 kasse, fordelingskassa har holdt seg, heldigvis ;)

 

Har også vurdert tanken på 16v, men har fått angst på grunn av det her girkasse styret,,,, er faen ikke lett å få tak i ei syncrokasse som er i god stand :S ,, men jeg fant :P

 

 

Forresten,, har du testa fremkommeligheta til Syncroen?

 

Visst det er vanlig kasse med stagoverføring er det 020 kassa du har...

G60 kassa har wireoverføring og hydralisk clutch...navnet på G60 kassa er 02A..Får jeg taki ei slik kasse så har jeg fått en god oppskrift om hvordan man bygger om uten å bruke hydralisk clutch...

 

 

Har ikke fått testa noen noen spes fremmkommelighet i vinter siden det var snø bare noen dager etter jeg kjøpte bilen i vinter...Men så langt er jeg fornøyd med fremkommeligheten, og artig å leke seg med..Men må vær aktiv med clutchen får å få den til å slippe hvertfall:)

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst det er vanlig kasse med stagoverføring er det 020 kassa du har...

G60 kassa har wireoverføring og hydralisk clutch...navnet på G60 kassa er 02A..Får jeg taki ei slik kasse så har jeg fått en god oppskrift om hvordan man bygger om uten å bruke hydralisk clutch...

 

 

Har ikke fått testa noen noen spes fremmkommelighet i vinter siden det var snø bare noen dager etter jeg kjøpte bilen i vinter...Men så langt er jeg fornøyd med fremkommeligheten, og artig å leke seg med..Men må vær aktiv med clutchen får å få den til å slippe hvertfall:)

 

JEpp, er nok derfor kassa mi røk,, leka meg 24/7..

 

Du vet at det er anna utveksling på G60 kassa?

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst det er vanlig kasse med stagoverføring er det 020 kassa du har...

G60 kassa har wireoverføring og hydralisk clutch...navnet på G60 kassa er 02A..Får jeg taki ei slik kasse så har jeg fått en god oppskrift om hvordan man bygger om uten å bruke hydralisk clutch...

 

 

Har ikke fått testa noen noen spes fremmkommelighet i vinter siden det var snø bare noen dager etter jeg kjøpte bilen i vinter...Men så langt er jeg fornøyd med fremkommeligheten, og artig å leke seg med..Men må vær aktiv med clutchen får å få den til å slippe hvertfall:)

 

Jeg har brukt min 16V syncro en god del i vinter og må bare si at det er helt rått når en G2 kommer i firehjulsladd:) Jeg trengte ikke bruke clutch for å få den til å slippe, men måtte ligge over 3500 omdr for å få nok drag i maskinen til å hive bilen ut.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt min 16V syncro en god del i vinter og må bare si at det er helt rått når en G2 kommer i firehjulsladd:) Jeg trengte ikke bruke clutch for å få den til å slippe, men måtte ligge over 3500 omdr for å få nok drag i maskinen til å hive bilen ut.

 

Nice,,, må vel clutsje ut i stor fart? :P

 

Er din ombygd med orginal kasse?

Har du 4x4 på reversj?

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drift på alle fire hjulene i revers, ja. Er en mekanisk sperre i fordelingskassen som gjør at du får dette. Vet at noen mangler denne, men det er ihvertfall slik det skal være. Mulig den er røket hos noen?

 

Så lenge jeg har bra drag i motoren trenger jeg forsåvidt ikke clutche for å få sladd, men det kommer veldig an på hvilken hastighet jeg har og hvor glatt det er. Det er veldig lett for å bare få spinn foran slik at bilen oppfører seg som fwd og bare går rett frem med sving på hjulene.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår