Golfsyncro Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Min ryggelysbryter er gåen.. dette gjør at den ikke går på alle 4 i reverse! skal kjøpe ny, og den kommer på 600,- Siter 00`Audi A4 73`AMC Hornet Hatchback 91`Audi 100 2,3 Quattro 86`Golf 2 Syncro 88`Golf 2, 91`Golf 2 Pasadena Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Min ryggelysbryter er gåen.. dette gjør at den ikke går på alle 4 i reverse!skal kjøpe ny, og den kommer på 600,- Niice,,, hvor er det den sitter?? Jeg vil si at 600kr er verd for å få 4x4 i revers ;) Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Sitter omtrent midt oppå girkassa med ein kontakt med to ledninger. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Bakdiffen på min tror jeg synger litt på siste verset. Blir nok til at den byttes nå i sommer. Det kommer ett smell noen ganger når jeg rygger og setter bilen i gir igjen. Ganske ekkel lyd. Smeller i hele bilen:( Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfsyncro Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Sitter omtrent midt oppå girkassa med ein kontakt med to ledninger. På syncroen er ikke ryggelysbryteren lik den på vanlig 2hjulsstrekk! Min har 7 ledninger inn i bryteren Siter 00`Audi A4 73`AMC Hornet Hatchback 91`Audi 100 2,3 Quattro 86`Golf 2 Syncro 88`Golf 2, 91`Golf 2 Pasadena Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Min hadde også 7 ledninger i bryteren og mye større bryter. Den har faktisk bryter for hvert gir. Ingen har noen gang kunne forklart meg hvorfor ???? Tror jeg har en slik bryter liggende - men kan ikke garantere at den virker. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Hvis man finner utav denne bryteren, skal det ikke da teoretisk være mulig å mekke en egen bryter inni bilen for diffsperr? Lurer på hva som vil ta kvelden da.. Jeg tenker også en del på å anskaffe meg en synchro golf, men er litt i tvil hvilken versjon jeg skal gå for. Ikke så gøy å få gang på 16vt motoren og blåse girkassa/diffen første uka. Hva er økonomisk og driftsmessig beste løsning av G60 kasse med peloquin diff eller komplett synchro drift, når motoren nærmer seg 350hk? (urealistisk tall, men det gir en peilepinn) - trion Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Hvis man finner utav denne bryteren, skal det ikke da teoretisk være mulig å mekke en egen bryter inni bilen for diffsperr? Lurer på hva som vil ta kvelden da..- trion Det er ikke måten å gjøre det på, nei. Det er slik at fordelingskassen funker som ett girsykkelnav om du skjønner. Når du setter den i revers er det ingen tak. Derfor du må aktivere den sperren når du rygger for å få 4x4. Du vil nok bare ødelegge om du har den sperren inne når bilen står i gir. Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Hvis man finner utav denne bryteren, skal det ikke da teoretisk være mulig å mekke en egen bryter inni bilen for diffsperr? Lurer på hva som vil ta kvelden da.. Jeg tenker også en del på å anskaffe meg en synchro golf, men er litt i tvil hvilken versjon jeg skal gå for. Ikke så gøy å få gang på 16vt motoren og blåse girkassa/diffen første uka. Hva er økonomisk og driftsmessig beste løsning av G60 kasse med peloquin diff eller komplett synchro drift, når motoren nærmer seg 350hk? (urealistisk tall, men det gir en peilepinn) - trion Det er bare snakk om sperre på mellomakslingen ikke i bakstilling. Og denne fungerer bare i reverse. Så det er påengløst. Syncro golf ble bare levert med 98 hk vanlig versjon og g60 syncro. Her er det vel ikke noe tvil om du skal ha 16vt så må du ha g60 drivverk også da med tanke på bremser. Du bør uansett ha diff brems fremme om du har syncro eller ikke når du har så pass mye hk. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Det er bare snakk om sperre på mellomakslingen ikke i bakstilling. Og denne fungerer bare i reverse. Så det er påengløst. Syncro golf ble bare levert med 98 hk vanlig versjon og g60 syncro. Her er det vel ikke noe tvil om du skal ha 16vt så må du ha g60 drivverk også da med tanke på bremser. Du bør uansett ha diff brems fremme om du har syncro eller ikke når du har så pass mye hk. Syncro ble levert med 90hk. Men finnes det orginal GTI syncro, eller er alle ombygd? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Syncro ble levert med 90hk. Men finnes det orginal GTI syncro, eller er alle ombygd? Jeg har syncro med K-Jet og 90 hester..Men min har katalysator og er bruktimp i 96,så mulig det er andre motorer til disse.. Har hvertfall aldri hørt om GTI syncro..Jeg har akkurat bygget om min til nettopp det ;) Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Jeg har syncro med K-Jet og 90 hester..Men min har katalysator og er bruktimp i 96,så mulig det er andre motorer til disse..Har hvertfall aldri hørt om GTI syncro..Jeg har akkurat bygget om min til nettopp det ;) Hehe, niice,,, gjort nå med girkassa da? min har også kat, men den er plutselig blitt borte :D:D Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Hehe, niice,,, gjort nå med girkassa da? min har også kat, men den er plutselig blitt borte :D:D Har ikke gjort noe med girkassa,bare fått på ny clutch og trykkplate,så får vi se hvor lenge den holder...Er en litt oppsprita 8v som står i nå,så rundt 125 hk tror jeg den skal tåle... Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Har ikke gjort noe med girkassa,bare fått på ny clutch og trykkplate,så får vi se hvor lenge den holder...Er en litt oppsprita 8v som står i nå,så rundt 125 hk tror jeg den skal tåle... aha,, er jo 8v i min,,, tro hvor mye man får ut av en litt sprekere kam? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 folk sier 5-10hk trur jeg:P Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg