Gå til innhold

Nankang, seriøst dekkmerke eller bare dritt?

Ranger emnet


viper

Anbefalte innlegg

Bare sier at generelt så er piggfrie dekk veldig myke, og bremse lengden på piggfrie dekk er ikke så bra i forhold til piggdekk (veit ikke hva du sammenligner med) Men om det virkelig var så farlig så var det vel ikke værre enn å kjøpe dyrere dekk. Kjøper alltids kjente merker på vinterdekka mine, da det er det aller beste. leser alltids tester i forskjellige blader osv, for å finne ut hva de anbefaler. vasker alltids helt nye vinterdekk med avfetting og dekkvask for å få bort den driten dekka er smørt inn med fra fabrikk.

 

Er bra at du advarer mot vinterdekka i alle fall.

 

Og du bor utenfor lillestrøm: bra for deg, jeg bor i Lillestrøm. Ikke det at jeg skjøner hva det skulle ha for noe å si i denne tråden om Nankang sommer dekk :biker

 

Jeg vet veldig godt piggfrie dekk er mykere :)

Vis jeg skal sammenligne,så var faktisk di som satt på bilen bedre,selv om di var gamle å slitte.Da er det jo noe som ikke stemmer.uhhmmwhat?

I løpet av di 13 årene jeg har hatt lappen,er faktisk dette di dårligste vinterdekkene jeg har kjørt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du kjøpte de fra samme butikken som jeg kjøpte de for å si det sånn. Og det jeg har å si om de er at du ikke bør stole på at de har orden på lufttrykket i dekka. Bilen min føltes helt jævlig å kjøre da jeg kom derfra helt til jeg fant ut at kanskje jeg burde sjekke om de hadde fyllt i riktig luftmengde.

 

Syns i hvertfall at Nankang vinterdekk er helt OK. Og det samme mente jo Motors testpanel...

 

Jeg også skjekka lufttrykket i dekka faktisk opptil flere ganger :)

Fikk også en kompis til å prøve bilen,for å høre han sin mening.(den var lik som min) Jeg også fikk med meg den testen som Motors testpanel hadde.

Jeg forstår faktisk ingentig der uhhmmwhat? Var vel bare uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Nankang nå og er ikke fornøyd.. blir ikke dette neste gang. Var mye mer fornøyd med falken dekkene jeg hadde før. Mer dekkstøy enn jeg er vant til, dårligere på vått og sporer mer syntes jeg nankang gjør.

Men jeg har hørt om folk som er godt fornøyd med dem og.Jeg har 235/35-19.

vet ikke om det kan være litt forskjell på dekkstørrelser og bil. Jeg har disse på Passat

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av dekkforhandleren min at "hvis jeg var glad i mine kjære, så kjøper du ikke Nankang". Tok han på ordet og kjøpte Toyo T1R i stedet for. Nankang har visst elendige våtegenskaper i forhold til de mer anerkjente merkene, men de er jo veldig mye billigere da, så det blir et spørsmål om penger vs sikkerhet.

 

Hvis du er glad i dekkforhandlern din, hører du på han, og kjøper noe annet overprisa han har liggende, fremfor de billige dekkene konkurrentene har, evt- de billige dekkene HAN har, som han ikke har like stor avanse på;)

 

ALDRI hør på dekkselgere!

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsan kjører nankang sommerdekk. Vi snakker 175/13/65 eller noe sånt :P Hu er ihvertfall fornøyd med de.

 

Jeg mener uansett at kvalitet er en subjektiv oppfatning av om man er fornøyd med det man kjøper eller ikke. At ett dekk er bygd opp av bedre råvarer enn et annet dekk, og dermed er dyrere, gjør ikke det dekket noe bedre enn hva brukeren selv mener det er. Kvalitet er en OPPLEVD følelse og ikke noe man kan lese seg frem til i tester.

 

En kan godt si at et dekks EGENSKAPER er bedre kontra et annet, men det skaper ikke nødvendigvis en kvalitetesfølelse.

 

Den eneste måten å finne ut av om en vare er bra for deg selv eller ikke er å prøve det selv.

 

F.eks. kjørte jeg selv Toyo dekk før, når de var slitt ut aneglsmili kjøpte meg meg Hercules dekk isteden. Personlig er jeg mer fornøyd med Hercules-dekka fordi de var rimeligere, og jeg ikke merker noen forskjell på kjøreopplevelsen kontra Toyo-dekka..

 

Oi..litt OT der, lett å bli egasjert :P Morsan er ihvertfall fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ny sesong, nye dekk. I fjor kjørte jeg Toyo T1R, noe som jeg var godt fornøyd med. Nå har det seg slik at det er ei dekksjappe i nærheten som har Nankang ns2 til 775,- per dekk ferdig pålagt og avballansert. Har hørt mye rart om Nankang, er det noe vits å prøve?

 

Vist du har så kan du vel teste disse dekka i 2 månder og så eventuelt bare "bruke" dem opp og kjøpe nye?

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av dekkforhandleren min at "hvis jeg var glad i mine kjære, så kjøper du ikke Nankang".

 

Har jeg rett hvis jeg sier at denne dekkforhandleren ikke har Nankang-dekk i sitt varesortiment? Da hadde jeg sannsynligvis bytta forhandler. Ikke fordi jeg MÅ ha Nankang-dekk, men fordi denne forhandleren bare rakker ned på andre "billig"-merker, for å få solgt mer av sine egne.

 

 

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skodd Supra`n min med 235/35 og 265/30 ZR 19" Nankang NS-2. Har ikke kjørt mer enn en uke med de, men skal bli spennende å se hvordan de funker...

Ourom Racing

 

Supra mkIV NA -94 US Svart med Violet Pearls konebil

Supra mkIV -93 Euro Apple Candy Red Clarion Gubbens

Supra mkIV -93 JDM Svart banebil (uten skilt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Nankang NS2 215/35-18 og 195/45-16 nå i en sesong hver og kan si det rett ut: Slites jævli* fort ut!! Må bytte foran på Clioen nå (195 dekka), bilen er ikke senket, og den kan ikke spinne. Bak er det nok av mønster...

Men men. På glatta er de faktisk ikke så gale som folk vil ha dem til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er glad i dekkforhandlern din, hører du på han, og kjøper noe annet overprisa han har liggende, fremfor de billige dekkene konkurrentene har, evt- de billige dekkene HAN har, som han ikke har like stor avanse på;)

 

ALDRI hør på dekkselgere!

 

mvh oddi

 

 

Nå skal det sies at prisforskjellen mellom Nankang og Toyo var på KUN 250,- pr dekk. 1000 spenn ekstra for et sett med dekk som er minst 5 ganger bedre er ikke landeveisrøveri. Har også sett tester gjort av blandt annet "Teknikens värld" i sverige hvor nankang lavprofildekk kommer ut med karakter 1 av 10 mulige på vannplaning og 2 av 10 på våtegenskaper. Tror ikke dekkforhandleren min tjener så fryktelig mye mer på de ekstra 1000,- jeg bruker. Og dessuten så synes jeg rådet er verdt de ekstra pengene jeg bruker når det tydeligvis er sant at Toyo banker Nankang ned i gjørma lett.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg rett hvis jeg sier at denne dekkforhandleren ikke har Nankang-dekk i sitt varesortiment? Da hadde jeg sannsynligvis bytta forhandler. Ikke fordi jeg MÅ ha Nankang-dekk, men fordi denne forhandleren bare rakker ned på andre "billig"-merker, for å få solgt mer av sine egne.

 

 

Pantera

 

 

De har faktisk Nankang i sitt sortiment og de selger mye av det, men jeg er vel en av de som hører på fagpersonell og lar meg kanskje overtale til å kjøpe meg opp til et bedre merke. Ville ikke du ha gjort det hvis det kun stod om 1000,-?

Forhandleren jeg snakker om fører i hvertfall Toyo, Nankang, Falken, Brigdestone, Goodyear for å nevne noen.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår