Gå til innhold

Ventil som ikke lukker seg.

Ranger emnet


aftab187

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat holdt på å overhale toppen min, bytte sånne oljetetteringer, slipe ventiler, fjerne sot osv osv. Da vi var kommer til den siste ventilen så det sånn ut.

 

HPIM0553.jpg

 

Og det skal se sånn ut:

HPIM0554.jpg

 

Det jeg lurer på hva jeg skal gjøre, kameraten min sa at det er setet under ventilen som har blitt feilslipt og at jeg må få tak i en brukt topp som jeg kan sette kammen og ventilene mine på. Fordi resten av ventilene og toppen er i bra stand.

 

Her ser dere under ventilen, setet:

HPIM0550.jpg

 

HPIM0551.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn der skal det ikke se ut... Det første jeg tenker, hvordan har det der skjedd ? passer den ikke ned i ventil setet? eller hva er det som stopper den til og gå ned på plassen sin?

 

 

EDIT: ta og sjekk om noen av de andre passer... tror ikke du skal trenge alt det som kameraten din sa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig stygt sete det der....du burde sende den inn til ett verksted som overhale topper, og be dem sjekke at de er tett og be dem frese ett nytt sete for deg, det er ikke så dyrt, billigere enn å kjøpe en brukt topp....!!! du vet ikke hvor tett de andre er før du trykk tester den!! dra til for eks oslo sylinderservice eller ett annet firma...

 

kan jeg spørre hvordan dere slipte det setet?

1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero

1968 Volvo 144 (75HK) :pimp

 

V8 er tingen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig stygt sete det der....du burde sende den inn til ett verksted som overhale topper, og be dem sjekke at de er tett og be dem frese ett nytt sete for deg, det er ikke så dyrt, billigere enn å kjøpe en brukt topp....!!! du vet ikke hvor tett de andre er før du trykk tester den!! dra til for eks oslo sylinderservice eller ett annet firma...

 

kan jeg spørre hvordan dere slipte det setet?

 

Det har seg slik at vi ikke har slipt setet, men han forrige eieren har holdt på med noe surr :ex_machin og vi åpna toppen nå og dette var synet som møtte oss.

Faens tullig, jeg bor i Drammen, så det er mulig at jeg besøker Oslo sylinderserivice. Noen som har erfaring fra dem? priser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg slik at vi ikke har slipt setet, men han forrige eieren har holdt på med noe surr :ex_machin og vi åpna toppen nå og dette var synet som møtte oss.

Faens tullig, jeg bor i Drammen, så det er mulig at jeg besøker Oslo sylinderserivice. Noen som har erfaring fra dem? priser?

 

Ta å ring dem! så får du prisene;)

1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero

1968 Volvo 144 (75HK) :pimp

 

V8 er tingen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår