Gå til innhold

Festbilprosjekt i Chevrolet Beauville Van

Ranger emnet


ChR|S^_

Anbefalte innlegg

Blir skitbra dette her gutten min.

Ser jo ut som dere her er god til å jobbe med hendene og har både verktøy, innsikt og kunnskap. Det er mye mer en jeg hadde når jeg var russ. Viste ikke forskjellen på en høytalerkabel og en strømkabel. Vi skrudde blandt annet en jævla bolt rett ned i bensintanken....:hvaskjera

 

Håper dere får en konge russefeiring.

Topp tips. spleis på en dunk.

 

En halvliterflaske med utblanda 42-43% i ene lommen og en halvliter med valgfritt blandevann i den andre. Det er oppskriften.. Da er du ytterst mobil og slipper drasse rundt på altfor mye pils.

 

Blir det kongeparken da?

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir skitbra dette her gutten min.

Ser jo ut som dere her er god til å jobbe med hendene og har både verktøy, innsikt og kunnskap. Det er mye mer en jeg hadde når jeg var russ. Viste ikke forskjellen på en høytalerkabel og en strømkabel. Vi skrudde blandt annet en jævla bolt rett ned i bensintanken....:hvaskjera

 

Håper dere får en konge russefeiring.

Topp tips. spleis på en dunk.

 

En halvliterflaske med utblanda 42-43% i ene lommen og en halvliter med valgfritt blandevann i den andre. Det er oppskriften.. Da er du ytterst mobil og slipper drasse rundt på altfor mye pils.

 

Blir det kongeparken da?

 

Takk for den! :D Kongeparken? Er det i lillehammer? :P

 

Fikk fyr på bilen idag igjen :) Men selvfølgelig var det en fjør på nyestartern som manglet, så vi må ta av startern å få montert denne. Da blir det full gass til Nordfjordeid og få nedregistrert bilen til personbil torsdag, så blir det skilt på oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongeparken er rett utenfor stavanger..

 

Blir nok bra trøkk på lillehammer også..

 

Lykke til, og ikke la deg forstyrre av røde kors folk som sier det er farlig å stå og danse oppe på take på russebusser. Du faller sikkert ikke ned slik som jeg gjorde. Var ganske vondt men hadde sikkert 3 i promille så gikk greit..

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiiiiiiiiiiiiiiiippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :D Ingen problem å få den godkjent! Ble stoppet i kontroll på vei til biltilsynet, lenge siden jeg har vært så nervøs :P Bilen var regga som minibuss, som jeg ikke har lappen på, men de sjekket heldigvis bare vekta! :D

 

Freemason: Taket skal IKKE danses på, vi har akkurat jekket det oppigjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist igjen nå.. Har vært uten kamera en stund, så har ikke fått tatt noen bilder av prosessen.. Må si jeg er meget imponert over Biltilsynet, vi var og fikk godkjent ombyggingen på torsdag, og skiltene lå på posten på fredag! Fikk en artig tur til Molde takket være dem, helt til startern gikk igjen :deng Fikk tatt noen bilder av det vi har fått gjort, bilen er ENDA ikke ferdig, og vi fikk også et påfunn isted :)

 

PC :D

IMG_8761.JPG

 

Omformer

IMG_8762.JPG

 

Hadde en litt sint passasjer på lørdag som ville ha friskluft :( Han skaffer ny heldigvis :)

IMG_8765.JPG

 

20" LCD :D:D:D:D

IMG_8772.JPG

 

Alt er klistermerker! Bestemte oss for ikke å ødelegge lakken :)

IMG_8773.JPG

 

Kun denne på bakveggen som er påmalt, men den var så tøff at det gjør ikke noe :)

IMG_8774.JPG

 

På bakdøra ;)

IMG_8775.JPG

 

IMG_8776.JPG

 

IMG_8777.JPG

 

Ny hjemmelaget grill, tok emblemet fra gamlegrillen. Nettingen var kjøpt på Biltema :)

 

IMG_8778.JPG

 

IMG_8779.JPG

 

IMG_8781.JPG

 

Så noe som ikke har noe med russebilen å gjøre ;) :

IMG_8782.JPG

 

Kanskje litt da, måtte bare se hvordan det hadde blitt ;)

IMG_8792.JPG

 

IMG_8793.JPG

 

Felgene mine til venstre, Mads` sine til høgre :)

IMG_8794.JPG

 

Oi ;)

IMG_8798.JPG

 

Hehe, litt bredt ;)

IMG_8804.JPG

 

IMG_8805.JPG

 

IMG_8807.JPG

 

Jeg synes hvertfall det ble dritfett! Dumt det subbet sånn oppi ;)

IMG_8809.JPG

 

Fremme

IMG_8812.JPG

 

Bake. Pakken gikk ikke inni.

IMG_8813.JPG

 

Jeg viser muskler:hammer

IMG_8826.JPG

 

IMG_8834.JPG

 

Marius sin bukse ;)

IMG_8841.JPG

 

MANAHMANAH! :tannløs

IMG_8849.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ting til:) Gjett hvem som står for underholdingen der det skjer? Jo, oss! Å fy som det trekker oppmerksomhet det anlegget :D FIkk 4 advarsler i Molde, og natt til 1. mai var det noen fra Ålesund som stilte med aggregat og PA-anlegg. Vi spilte ræva av dem! :D De ble sinna, prøvde å sabotere for oss og hele pakka, men til slutt så pakka de sammen og dro ;)

 

Er litt stolt av anlegget, det må jeg innrømme. Går bak, åpner dørene, trykker på en knapp, og de 6*9ene som står bakover blir skrudd på. Fancy! ;)

 

Edit: Vi kunne tenkt oss litt ekstra strøm, vi har tilgang til to lastebilbatterier, hvert er på 115A om jeg ikke husker helt feil, store beist. Så noen som har noen forslag til hvordan dette bør kobles? Vil ha dette kun til anlegg/PC, og det må lades av dynamo.. Så hvordan bør det gjøres? Et skillerelê eller noe sånt? Er ikke helt inne på akkurat den greia der..

 

Batteriene vi har fra før er to gelebatterier: et Optima og et Banner. De to lastebilbatteriene er syrebatterier, så det kan vel ikke kobles sammen med gelebatteriene, da vil de vel lade ut hverandre.. Dessuten: Vil dynamoen klare å lade dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår