Gå til innhold

Sote framruter

Ranger emnet


bmw-boy

Anbefalte innlegg

det er lov med farget glass mellom A og B stolpe, frontruta og. det står i kjøretøyforeskriften, bare les den før dere begynner og mene og påstå.

Og om du leser innlegg nummer 5 i denne tråden, postet for 10 dager siden, så ser du at det allerede er sagt. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Tja, praktisk mot solen, og om det er stygt, kommer an på hvordan bilen ser ut ellers, samt hvor mye lysinnslipp det er.

 

F.eks en rusten gammal 240 med aluvinge og knallsvart, er ikke pent.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

måtte bare live opp denne litt.

Ble stoppa av politiet i sandvika for ei uke siden. Jeg kjørte for fort, jeg hadde ikke bilbelte og caben min har sota rutene helt fram..

 

Så plutselig en svart mondeo bak meg som hadde litt flere lys med farger enn det som normale har.

Han gnålte litt om kjøring for fort og lappen og blabla bla

Så sa han "det er faen ikke lov å sote rutene helt frem!"

 

Så gikk han!

 

Ikke fartsbot, ikke selebot, ikke pes om rutene... INGENTING!

 

Takk til deg du unge lovende politimann fra stavanger... han var fra stavanger... det må ha vært derfor jeg slapp unna siden jeg også er derfra :hvaskjera

---------------------------

1993 Bmw 320i Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har akkurat kjøpt en bil, der alle fire rutene på sidene er sota, de 2 bak er sota litt mer sterk farge enn de framme.. Men er det ulovlig med at rutene framme er sota? for er litt dumt i og med at det er proff sota :S og jeg har garanti og slik på det..

 

Når du står på siden av bilen, så kan du se igjennom begge rutene framme og lese et skilt på andre siden uten problem. Hvis noen forsto hva jeg mente med det?? altså sotinga er svak, så ingen har problem med å se igjennom fører rutene..

 

 

Ulovlig eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt en bil, der alle fire rutene på sidene er sota, de 2 bak er sota litt mer sterk farge enn de framme.. Men er det ulovlig med at rutene framme er sota? for er litt dumt i og med at det er proff sota :S og jeg har garanti og slik på det..

 

Når du står på siden av bilen, så kan du se igjennom begge rutene framme og lese et skilt på andre siden uten problem. Hvis noen forsto hva jeg mente med det?? altså sotinga er svak, så ingen har problem med å se igjennom fører rutene..

 

 

Ulovlig eller ikke?

 

 

Hvis rutene foran B stolpen er originalt sotet, så er det lov, er det ettermontert soting, så er det ikke lov, står klart og tydeligt i tidligere poster i denne tråden, og i kjøretøyforskriftene det er henvisninger til i tidligere poster

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår