Gå til innhold

Tråden om min 98' Integra Type R (ny og bedre tråd)


Azzido

Anbefalte innlegg

Jeg har da valgt å lage en ny prosjekt tråd om bilen min, og slette den gamle pga veldig mye spørsmål, tanker, vurderinger osv om lakkeringa som nå er i boks...

 

Dette blir en tråd om en ”ny” bil med nytt look og alt...

 

Kort om bilen for de som ikke har fulgt med tidligere:

Bilen er en 98’ Honda Integra type R som er førstegang reg i norge i 2004, hadde 67500km på tellern når jeg kjøpte den og var så og si original. Bilen har gått sine gode dager i italia intill pettersen autoimport importerte den i 2004 og solgte den til en fyr i ålesund som igjen solgte den til pettersen autoimport som jeg kjøpte bilen av...

 

bilen blei levert med fult service hefte, nylig naf test osv. så det var ett sikkert kjøp. Jeg har selv tatt servicer på bilen jevnlig, tectylbehandla den, bytta reg reim osv siden jeg fikk den.

 

planen for bilen var å holde den helt clean og ikke koste på den noen ting og heller spare penger og bruke de på noe fornuftig, følte i høst når jeg kjøpte bilen at jeg hadde brukt nok på bil... Nå i skrivende stund har jeg lagt igjen ca 400.000 på diverse prosjekter de siste 3-4 åra... dette er mere dere kan finne ut av hvis dere går på http://www.azzido.no

 

Når jeg skjønte potensialet for integran osv så fikk jeg endel baller i lufta her... bilen var litt slitt i lakken så det starta med å planlegge lakkering, hadde igrunn planer om å bare lakke den sort igjen, men etter å ha snakka med endel folk med integra og sett på diverse forum osv bestemte jeg meg for å lakkere den Phoenix Yellow som er en original farge på integra. Jeg ville ha litt racing preg så jeg valgte å kjøpe meg carbon panser. Etter det jeg veit så er det ingen integrar med denne fargen på skilt i norge. Men jeg ville fullføre ett cleant look på bilen, tidligere eier hadde montert noen M speiler som jeg ikke helt likte, enden på visa var at jeg fikk tak i noen originale integra speiler i siste lita føre lakkeringa. Bilen blei satt i lakkboksen 31 mars 2006 etter noen dager med total ribbing. noen av tinga som blei gjort utenom lakk var å sveise igjen antenne hull på bakskjerm, plastsveise igjen hull til tåkelykt på bakfanger og demontert vindusvisker på bakruta og tetta igjen hullet etter dette. Fikk den igjen 21 april. blei mange dager uten bil som kosta meg 32.205,- på lakkjobben ;)

 

Når jeg hadde bestemt meg for lakk så måtte jeg jo ha nye felger, da kom jeg over Bsbildeler.no som søkte demo bil for sine produkter fra Tenzo-R, jeg sendte de en mail og etter mye fram og tilbake valgte jeg noen 17” sorte 10 eika felger med rød kant ytterst som jeg likte veldig godt som jeg i ettertid har finne ut at passe veldig godt til gul integra. Samt endel pynte deler til motorrom osv.

 

Ellers har det blitt påkost på bilen med litt ting som pedaler, shortshift, matter, 3 punkt gateseler, skvettlapper osv ;) mere vil komme med tiden oxo...

 

Sånn som jeg ser bilen for meg om 1 år er med racepreg, lett modifisert motor, men samtidig i utstillings stand... bilen vil bli likemye brukt på bane som stilt ut...

 

ting som er gjort med den er:

Show/hverdagsfelger Tenzo-R Mach 10 17x7 ET42 5x100/114.3 Sort med 205/40/17 dekk

Bane/vinterfelger 15" hvite Enkei (Toyo R888 kommer i starten av 2006 sesongen)

Hellakkert og bytta farge til Phoenix Yellow (lakkert i dører, tanklokk, bagasjerom)

s2000 startknapp

K&N Kone filter

HKS Power Silent Catback (2,5" rustfritt fra catalysator og med 5" endestuss)

Omp stabstag bak på dempertårna

Omp Pedaler

Omp Veloce 3 Punkts gateseler

OEM Skvettlapper

Sparco Stoffmatter i sort med rød kant

Plastsveisa tåkelys hull i bakfanger

Sveisa igjen hull til antenna på bakskjerm

Fjærna vindusvisker på bakruta

Carbonfiber Panser

Panserlåser

 

Tenzo R bling deler:

ShortShift Polert/Krom

Sikrings deksel i rødt

Batteri holder i rødt

Olje påfyllingslokk I chrome

Bremsevæske beholder deksel i rødt

Clutch Reservoir Cover i rødt

Radiator deksel i rødt

 

 

Foreløpige planer er:

Bremser (skiver, klosser, stålomspunne slanger osv)

Bytte originale høytallere

Soting av rutene

Mügen Airbox

Vtec controller (apexi vafc2)

Toda testpipe og grenrør

Bur

Coilovers

+ annet som jeg måtte finne på

 

Stay Tuned ;)

 

DSCF3695.sized.jpg

 

DSCF3852.sized.jpg

 

Kolonne5.jpg

 

Kolonne7.jpg

 

DSCF4344.sized.jpg

 

DSCF4346.sized.jpg

 

DSCF3679.sized.jpg

 

DSCF3680.sized.jpg

 

omp_seler4.sized.jpg

 

omp_seler2.sized.jpg

 

omp_pedaler.sized.jpg

 

Flere bilder på: http://gallery.azzido.no/Min-98-Honda-Integra-Type-R

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

utrolig feit bil assa. hvordan er integraen i forhold til e36 ? bedre bil å kjøre? få høre litt kriterier hvorfor du solgt e36'en å kjøpte deg honda? hehe :)

 

det er som natt og dag... bmw er og blir cruiser, mens integra er sportsbil... coupe'n hadde i overkant av 200hk, mens integran har 190hk, integran går sinnsykt mye bedre..

 

saken med at jeg solgte coupe'n og gikk til honda var det at jeg ville prøve noe annet og mere morsomt og da falt jeg pladask for integran... jeg går tilbake til bmw når jeg har stifta familie og har unger og trenger komfort og plass... ikke føre ;) intill da kommer jeg nok til å bli en vtec kid ;)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikke jeg så mye peiling på framhjulstrekk men hvordan er det å ha underkanta 200gamp på framhjula? går det ikke utrolig mye gummi? syns integra er så sykt pen men bilen skremmer meg da det er en framhjulstrekk, hehe ;) hadde vært morro å prøvd en.

 

det går veldig fint, sleit faktisk mere dekk på bmw'ene, spesielt da bakdekk ;)

fwd skremte meg litt oxo helt til jeg hadde prøvd en integra... savner ikke rwd nå... sånn ellers så er integra utstyrt med en torsen diff sånn at jeg slipper å spinne på ett hjul ved gasspådrag osv ;)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår