Gå til innhold

kan noen gi meg sånn ca takst?

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg lurer litt på hva denne poloen kan være verdt .

 

1996 mod (rød)

1.4 liter

99.000km

Så og si strøkent interiør grå/blått.

Lakken er veldig pen, bortsett fra en handlekurv-ripe på ene siden, 10x10 cm.

Helt orginal innvendig og utvendig. Absolutt ingen ting gjort, kasett spiller og greier.

Varme i seter, airbag, sommer og vinterfelger(stål på vinter), tåkelys, 5 dører, el-vindu, rds radio, manuelt gir.

Har service hefte, fulgt alle servicer, damekjørt. 2 eiere. Ingen antydninger til rust. Motor går som ei klokke. Må kanskje skifte en dempere foran.

Bilde av bilen :

IMG_5428copy.jpg

 

IMG_5436copy.jpg

 

Hva tror dere? mye kan denne være verdt sånn ca?

 

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkelys eller ikke er veldig forskjellig. Min er en 97 reg i 96 og har tåkelys. Har også sett CC uten tåkelys og kjenner ei som har den store fangeren på en Open Air og der er det ikke tåkelys...

 

Men det er godt mulig at dette er en av de aller første med tåkelys...

Men det er også mulig at dette var en med mer utstyr siden den har el vinduer osv. Det fikk man vel ikke på de første 1,3 l tror jeg...

 

Men tilbake til topic....

 

Jeg har ikke så peil...men utfra en verdi vurdering jeg fikk på min når den hadde gått litt over 100'km....så tipper jeg rundt 80'kr... Det ligger jo mange Poloer ute, men som en første gangs bil til en/ei som har fått lappen er jo denne genial hvis det er så lite rust som du skriver. Det som kan dra prisen opp iforhold til andre, eller gjøre at den blir fort solgt ved lik prising som de på nettet, er den lave km i forhold til alderen. Se litt på Poloer som ligger tilsalgs så får du et slags inntrykk....

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis av meg kjøpte polo 1,4 (jagermeister) 96 modell som hadde gått108000 km.

Det ga han 60000 for i november. Bilen var helt strøken

Jeg ville ikke gitt mer enn max 70000,-

- VW Touran 2.0 TDI `06

-Peugeot 407 SW `06

X-VW Polo OA `01

X-Passat 2,5TDI V6 4M `01

X-Audi A4 1,8 avant `96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil taksten på ca tippe ca 55.-58.000 kr, etter å ha surfet dag og natt etter en tilsvarende polo jeg hadde. ( hvis det er en 1,4 du har) det florerer av poloer tilsalgs nå så det presser prisene nedover.. pluss at den forrige jeg hadde var en helt lik din, 1996 modell med alt du hadde samt open air, men den var gul (heller ikke tåkelys) ga 66.000 kr for den for et år siden. fikk opplyst av bilforhandlere at den var verdt i 50.000 kr's klassen.

 

jeg har nå min 3. polo, som jeg akkuratt har fått nå. betalte 65.000 kr for en open air 1999 modell, sølv, gått 77000 km, cc front og hel bakfront. 4 dørs. strøøøøken bil! (ikke tåkelys på den heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

møller tippet salgsprisen UT inkl registrering for en 1999 modell med A/C og ellers i bra stand, ville være 75000,-

Min var tilfeldigvis en stv., men prisene antas å være de samme.

A/C trakk opp 5000; mente Møller, jeg antar kanskje 8-10 000 i tillegg.

A/C er ikke veldig vanlig på disse, til det var det alt for dyrt...

 

JokerS30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt har jo å si; årsmodell, km, ustyr, utgave, rust, eiere, lakk type, årsavift bet, servicer, stand osv. ergo helhetene på bilen. de siste jeg har lært meg å stole på er hva bilforhandlere mener om prisantydning for det fant jeg fort ut at det stemte ikke overens med brukt bil markedet. wtf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt har jo å si; årsmodell, km, ustyr, utgave, rust, eiere, lakk type, årsavift bet, servicer, stand osv. ergo helhetene på bilen. de siste jeg har lært meg å stole på er hva bilforhandlere mener om prisantydning for det fant jeg fort ut at det stemte ikke overens med brukt bil markedet. wtf?

er jo en positiv ting når du kjøper med forhandler...min kostet meg kanskje 5-6tusen kr mer enn hvis jeg hadde lest godt gjennom autodb å funnet en..

men så hadde jeg 3 mnd garanti sant.. så de lakket døra mi og fjernet rust, og fikset noe dill i dæsjbordet..vips..:)

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det har du helt rett i. de presterte å si at prisforskjellen på en vanlig polo og en open air hadde brått en liten betynding på et par- tre lapper for dette, mens jeg har lest at man skal legge på omrking 8000 kr for en open air. de er noen slue sleipinger de der. de tenker kun på pris på hva DE ville gitt for den, for så å solge den igjen ( men fortjeneste).. sikkert derfor de er så gjerrige med taksteringen også.

 

bilen min ble kondemnert, et nullhue som kjørte rett i røven på meg.. også var det det helv*** oppgjøret som tok meg akkuratt 1 måned før jeg fikk krangla meg til nok penger for en ny polo.. de prøvde vel hvert bidige sleipe trix i boka for å lure meg til ta imot det første smålige tilbudet deres...

men nå har jeg ENDELIG ny bil, og mer fornøyd enn noen sinne :)

nå skal jeg kjøpe inn stæsj til bilen igjen ;) så si ifra hvis noen av dere har noe liggende som dere vil selges. (les, ikke orginalt)

(måtte legge til litt ekstra siden jeg vile ha en nyere polo da vel og merke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70.000 var mye, synes jeg... Hadde ikke bladd opp mer enn 55-60 tusen.. Bilen høres jo i og for seg ut som et scoop(!) men for rundt sytti kan man få en CC....(?) Vel, rundt 60.000 tror jeg nok jeg ville lagt meg på.. :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår