Gå til innhold

spm. ang. ein kontakt.. AUX?

Ranger emnet


oaa

Anbefalte innlegg

Det er Pioneer sin IPBUS IN kontakt.

 

Vennligst ikke link direkte til bilder fra web servern min for videre posting i andre fora eller treads. Web servern min som hoster media \ bilder sliter nok som den gjør allerede.

 

Last gjerne ned bilder av PRODUKTER ect men skaff deg litt plass hos photobucket eller no og legg bildene der og link dit. Ønsker du å poste noen bilder fra Projectet mitt som jeg har tatt med vanlig digital kamera så vennligst spør meg om tilatelse først før du poster.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No problem, takk skal du ha.

 

Har forsket litt på IPBUS systemet til Pioneer det er egentlig ganske sært og lite snilt lagt opp for folk som har lyst til og lage ustandariserte løsninger med Pioneer komponenter.

 

BLÅ kontakt er IPBUS In, Sort Kontakt er IPBUS ut.

 

det betyr at spilleren din har IP-Bus .. Legg merke til modelltypen, eks: DEH-P xx .. så er P altså betegnelsen på at din spiller har denne ut/inn gangen ..

 

AVH og AVIC modellene til Pioneer er også utstyrt med IPBUS, så å si at "P" betyr at spilleren har IPBUS eller ikke blir feil. feks AVIC-X1 har IPBUS selv om den ikke har noen "P" i navnet sitt. Alle spillere med "P" i navnet sitt har heller ikke IPBUS både INN og UT.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No problem, takk skal du ha.

 

Har forsket litt på IPBUS systemet til Pioneer det er egentlig ganske sært og lite snilt lagt opp for folk som har lyst til og lage ustandariserte løsninger med Pioneer komponenter.

 

BLÅ kontakt er IPBUS In, Sort Kontakt er IPBUS ut.

 

 

 

AVH og AVIC modellene til Pioneer er også utstyrt med IPBUS, så at si at "P" betyr at spilleren har IPBUS eller ikke blir feil. feks AVIC-X1 har IPBUS selv om den ikke har noen "P" i navnet sitt.

 

Jepp, vet hva som er in og ut.. jeg skriver generelt om Pioneer.

 

AVH-P5700 eller AVH-P7500 ??? joda, P er der og betyr Program .. Så betyr H i AV (Audio/Video) High Power skulle det stått AVX så står X for Xstern (ikke innebygget forsterker) ..

 

ang AVIC-X1R så er IC betegnelsen for Navigeringa :p hehe ..

 

Har spilleren din en P etter bindestreken, så slå spilleren av og hold Funcion's knappen inne F Func så kommer det frem en undermeny :)

 

DEH:

D=cd-spiller

E=elektronisk radio

H=high power forsterker

 

KEH:

K=kassettspiller

E=elektronisk radio

H=high power forsterker

 

DEX:

D=cd-spiller

E=elektronisk radio

X=uten forsterker

 

DVH

DV=dvd spiller

H=high power forsterker

 

FH:

F= Dobbel-DIN størrelse

H=high power forsterker

 

xxx-P P=ip-bus Inkl. Ip-bus inngang/utgang

 

legger til at ang. skjermer så er AVD en løs skjerm og AVR en takmontert skjerm .. Mens AVH OG AVX er spillere med innebyggede skjermer med og uten forsterker (H og X)..

 

sånn :D da var lista komplett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEH:

D=cd-spiller

E=elektronisk radio

H=high power forsterker

 

KEH:

K=kassettspiller

E=elektronisk radio

H=high power forsterker

 

DEX:

D=cd-spiller

E=elektronisk radio

X=uten forsterker

 

DVH

DV=dvd spiller

H=high power forsterker

 

FH:

F= Dobbel-DIN størrelse

H=high power forsterker

 

xxx-P P=ip-bus Inkl. Ip-bus inngang/utgang

 

sånn :D da var lista komplett

 

Jeg skal ikke påstå om denne infoen her er rett eller gal, men hvor har du fått den fra?

 

BTW: du har ihvertfall glemt 1 fortegnelse DEQ om den lista di skal være komplett.

 

Mens AVH OG AVX er spillere med innebyggede skjermer med og uten forsterker (H og X)..

 

Dette er ihvertfall feil AVH-P5000MP har ikke innebygget skjerm.

 

http://www.pioneer.no/no/products.jsp?category=product/car/dvh-p5000mp&category_id=61&taxonomy_id=25-121

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: legger til at dette med PIONEER har jeg i huet, og før dere skriver noe som dere mener er fakta, prøv i det minste å skriv fakta !!!!! er lei av at alle forsøker å sverte det jeg skriver her, på tide å gi meg litt kredds!!!

 

Jeg prøver ikke og sverte deg, men synes nesten jeg må rette på deg når du poster feil informasjon.

 

Ellers lurte jeg bare på hvor du hadde fått informasjonen din fra. Men hvis du bare skal hisse deg opp og bli irritert så avslutter vi denne diskusjonen nå.

 

okey my bad !!!

 

DEQ = Digital Equalizer ... sånn da er det komplett !?

 

Btw, lista er ikke komplett. Du mangler GEX også ihvertfall, mulig det finnes flere.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

delited:

hvor har jeg postet feil info???

 

HER:

 

Mens AVH OG AVX er spillere med innebyggede skjermer med og uten forsterker (H og X)..

 

Dette er ihvertfall feil AVH-P5000MP har ikke innebygget skjerm.

 

http://www.pioneer.no/no/products.jsp?category=product/car/dvh-p5000mp&category_id=61&taxonomy_id=25-121

 

Vis meg den innebygde skjermen på AVH-P5000MP isåfall.

 

Og HER:

 

det betyr at spilleren din har IP-Bus .. Legg merke til modelltypen, eks: DEH-P xx .. så er P altså betegnelsen på at din spiller har denne ut/inn gangen ..

 

AVH og AVIC modellene til Pioneer er også utstyrt med IPBUS, så å si at "P" betyr at spilleren har IPBUS eller ikke blir feil. feks AVIC-X1 har IPBUS selv om den ikke har noen "P" i navnet sitt. Alle spillere med "P" i navnet sitt har heller ikke IPBUS både INN og UT.

 

Men greit, vi sier du har rett og så er vi ferdig med denne diskusjonen.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhh.. glem det .. jeg har egentlig rett her !! lokebolle meg :D

 

edit:

legg merke til at den heter DVH-P5000MP :) .. altså

 

men før jeg skrev det?

 

edit nr 100:

 

Delited:

husk at i en hovedenhet hvor det finnes betegnelsen AV som står for Audio og Video så betyr det at denne viser bilde og spiller av lyd uavhengig av tilleggsutstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

delited:

hvor har jeg postet feil info???

 

edit:

det er DU som kommer med feil rettelser på noe du tydelig ikke har peiling på!! jeg ville ikke skrevet noe om jeg ikke viste det var slik 100% sikker!! lær deg det du også !!

 

Hehehehe, jeg måtte le litt når jeg så det. Du er blitt hakket så mye på at du tente jo bare med én gang nå. :( Deleted har rimelig peiling han også, du har sikkert sett prosjektet hans på carputer.no?

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår