Gå til innhold

Merkelig smell bak pA e30 325 1986

Ranger emnet


robel

Anbefalte innlegg

Det som er saken er at hvis jeg... hmm... ja la oss si at jeg skal spinne.

Jeg gir gass og slipper ut kl0tsjen, og i det jeg slipper ut kl0tsjen smeller det bak i bilen, bak ved akslingen.

 

Jeg fikk en eldre kamerat som har hatt 4-5 e30er til A pr0ve den og han sa pA forhAnd at han trodde det var "klokka" som var i stykker. Men han kj0rte vanlig og pr0vde den, uten A spinne osv, og konstaterte at ingenting var galt...

 

Hva kan problemet vaere?

[-] 1987 BMW 325i

[x] 1997 Volkswagen Caddy

[x] 1986 BMW 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyst trolig det vil jeg tro også.

Spesielt nedslitt hardyskive samt dårlige opphengsforinger i bakakslingen fører til mye slag i drivverket. Jekk opp bilen din og få evt fagfolk til å se på foringene dine.

 

Hvis klokka hadde vært ødelagt hadde det som regel skrangla av den konstant, evt låst seg.. Og jeg regner ikke med at du har lamellsperre?

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyst trolig det vil jeg tro også.

Spesielt nedslitt hardyskive samt dårlige opphengsforinger i bakakslingen fører til mye slag i drivverket. Jekk opp bilen din og få evt fagfolk til å se på foringene dine.

 

Hvis klokka hadde vært ødelagt hadde det som regel skrangla av den konstant, evt låst seg.. Og jeg regner ikke med at du har lamellsperre?

For A vaere helt aerlig med deg vet jeg ikke hva en lamellsperre er... :p

Har ikke sA veldig mekanisk erfaring enda..

 

Men du mener alsA at det er foringene som mA byttes?

[-] 1987 BMW 325i

[x] 1997 Volkswagen Caddy

[x] 1986 BMW 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skjer vist du kjører i dumper og sånt da.? er det noe lyd da.? er det foringene dine i understellet, så skal detkomme lyd vist du kjører på en dumpette vei f, eks. kan jo være lagret som sitter på mellomakslen din da.. kom deg under og titt.. :D

 

vet ikke hva jeg skal se etter :p

 

men nei, det lager ikke lyder hvis jeg kj0rer i dumper

[-] 1987 BMW 325i

[x] 1997 Volkswagen Caddy

[x] 1986 BMW 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvordan skal jeg forklare det a.. fra diffen din bak, så går det jo en aksel til girkassa di, midt på den, så sitter det et lager, midt på mellomakslen. kan være hende at den har revnet for.eks. det ser man fort, bare ta tak i mellomakslingen og rist og dra litt for og se om den har revnet.. og helt inntill girkassa, så har du en hardyplate, en stor 5-6 kanta gummiplate, som akslen din er skrudd i.. kan se om den er revnet også.. men har du masse varmedeksler under der så må du ta av dem da, for og se den på midten der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet ikke eg hvordan det er på 3serien. men på 5 serien er det en foring til diff-festet og om denne er slitt så vil det banke når du spinner rett fram, og er du uheldig ryker bakre del av diffhuset:p

 

ellers så er det jo foringer her og der så kan vær slitt..

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diff-brems/lamell brems er dritenkelt å finne ut av..bare å spinne på asfalten,kommer det 2 svarte spor er det brems, kommer det bare et spor er det ikke brems.=) Det sitter en brems inne i diffen som sørger for at hjulene går omtrent like fort rundt. Hvis du har spinni med en forhjulstrekker noen gang, så vil denne alltid spinne på bare ett hjul, fordi det ikke er diff-brems/LSD på forhjulstrekkere(Jeg vet ihvertfall ikke om noen.):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt sikkert traversforingen har akkurat samme dunkelyd på min nå som du forklarer, så spinne og børne er ikke så lurt, er ikke så farlig om du kjører pent en liten stund til, men det bør byttes da...

( )- 00´ Seat Toledo Sport.

(X)- 87´ Volkswagen Golf.

(X)- 97´ Seat Cordoba Se.

(X)- 88´ Bmw (e30) 320i.

(X)- 03´ Motorhispania RX. (X)- 97´ Honda sfx. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår