Gå til innhold

Hjelp Problem med turtall på 1.8 92mod

Ranger emnet


benja

Anbefalte innlegg

Hei håper det er noen som kan hjelpe meg. Har en 1992 modell 1.8 legacy som ofte blir hengende på turtall fra 1300 til 1800 selv om mottor er blitt varm. Er der en føler eller noe som gjør dette, snakket med en som mente at dette var et kjent subaru problem men kunne ikke si hva det kom av . Så er der noen av dere som kan hjelpe meg er jeg dere evig taknemlig

 

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Har lignende problem på min 91 mod 1.8L. Bare at bilen kan gå på utrolig høyt turtall i flere minutter, uavhengig om motoren er varm eller ikke. Den kan stå å gå på 3-4000Rp/m i 5-10 minutter før den sakte roer seg ned. har også en del problem med at den ikke starter på første forsøk når bilen er varm.

 

noen tips?

 

(beklager at jeg ikke hadde noe svar til op)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Gammel tråd, men jeg kan jo komme med et svar alikevel. Det er tomgangsregulatoren som gir problemet med varierende turtall på tomgang. Du kan enten gjøre den rein eller bytte den, men ifølge et Subaruverksted jeg var i kontakt med så hjelper det ikke særlig lenge. Det er et vanlig problem på di bilene. Selv har jeg fjernet den innsugs slangen som går fra skjermen og bort til luftfilterboksen, og det hjalp faktisk veldig mye, uten at jeg har noen god forklaring på det. Mulig fordi den trekker inn litt varmere luft nå ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Det er ganske riktig tomgangsregulatoren som er problemet. Denne kan gjøres ren (forgasserrens) demonter dynamoen, den sitter på innsuget bak dynamoen, festet med 4 stjerneskruer. Ta denne av og del den elektriske delen fra den mekaniske delen. La den mekaniske delen ligge litt i forgasserens, gjør den sjikkelig ren. Monter sammen. Dette er ingen varig løsning men det holder en stund, det lønner seg også å fjerne dekslet som sitter over motoren sånn at denne får bedre kjøling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen ligger i tomgangsregulatoren ganske riktig, men er det monopoint eller multipoint?

Tror begge har en som blir regulert av vanntempen på så tidlig, og løsningen, er merkelig nok å kjøre hardt, kjører du så du drar ut gira går de lettere ned på normal tomgang.

 

mgyth:

Stopper du bilen etter den har gått i kort tid? Subaru skal gå iallefall 5 minutter etter start, ellers står kaldstartsfunksjonen på og bilen vil ikke starte, ett annet problem er hengende ventiler, som rett og slett må kjøres hardt med for å få løsna, de soter lett med daukjøring.

Om den er vrien å starte varm uansett, ville jeg sjekke ventilklaringer, spesielt om bilen er kjørt på LPG.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår