Gå til innhold

En gal gal mann :)

Ranger emnet


shm

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dette er for folk som driter penger.. det er det ingen tvil om. dette er jo ett godt eksempel på hvor mye elektronikk man kan sette inn i en bil:P

 

Øystein driter absolutt ikke penger. Han er den mest inteligente personen jeg kjenner. Sta som få, bryr seg ikke om hvor lang tid det tar. Han skal klare det og tru meg, det gjør han. Han bryr seg ikke om penger eller biler for den saks skyld.

Audio, data og video og forske ut i den ytterste konsenkvens. Finne frem til det ultimate av hva man kan få til, med å bruke topplokket og planlegge i forkant og få tilfredstillelsen av at det virker slik som han har tenkt stikk i strid med hva de fleste mener. Det er mange hoderistende personer som han har truffet, både her og i "real life". Jeg sitter dog med det intrykket at hoderistingen stilner etter hvert. Jeg har kjent Øystein siden 1990 og har aldrig sett at han har feilet i noe av det han har gjort innenfor dette område. Det han ikke kan holder han seg langt unna. Det har man andre til sier han. Hver man gjør det man best kan, da blir det resultater. Han vil ha det ultimate. Han tar fly tvers over Norge bare for å sjekke lyden på forsterkere og høytalere dersom der ikke lar seg oppdrive på annen måte. Penger? Han har jobbet i mange år og tjent de pengene han har på hardt arbeide. Jeg har sett han så overarbeidet at CIA (nå Ahus) var i lang stund hans andre hjem. Alle vil ha et napp i han. Kunskapene hans, er i våre kretser, viden kjent. Etter å ha kommet seg sånn nogen lunde fra CIA, har han lært seg å si nei. Han er nå en mester i å prioritere riktig, heldigvis. Øystein, jeg beundrer deg og har gjort det i mange år. Det er en sann glede bare å være i nærheten av og til å suge til seg noe av kunnskapene dine. Du gjør dagen mye triveligere.

de gangene vi snakkes. Tru meg, er det noen som for det til å bli god plass i bilen, så er det han. Jeg tar bølgen.axs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven døtte as.. Dette ser meget spennende ut..! Føler meg liksom så liten i slike sammenhenger. Er samme med Anders og gutta når de drar i gang disse værste prosjekta! Hvorfor skal jeg i det hele tatt gidde ? hehe.. neida, men stor respekt for folk som er så lidenskapelig opptatte av en ting og som gjenomfører det med så ekstrem finish og bravur!! Jeg tar av meg hatten.

 

Ray..

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

 

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser att med voice conroll, kan du styre stort sett det meste. Hva med å få kobla opp ett datasprut el. slik att du ved bare å bruke det kan få opp alt av info over motoren?

 

Dette er vel allerede klart men har bare ikke kommet dit i projectet enda hvor jeg skal demostrere dette i praksis. Skal en presse denne "featuren" til ytterste konsikvens vil det kreve masse programering. Jeg har tittet litt i manual boka til Toyota Celica T23'en og du kan få ut utrolig mye informasjon. En kan feks se om en dør står oppe eller om det er gått en lyspære et sted i bilen, etter det jeg forstår utfra Service Manualen til T23'en.

 

Det som kan vises in REAL TIME per dags dato er:

 

Vehicle Speed = Viser hvor fort bilen bevger seg (speedometer)

 

Intake Air Temprature

 

Engine Load

 

Fuel Pressure = Bensin trykk

 

Engine RPM = Motorens turtall

 

Coolant Temprature

 

Air Flow Rate

 

Intake Manafold Pressue

 

Timing Advance

 

Short Term Fuel Trim (Bank 1)

 

PTO Status

 

Engine Run Time = Hvor langt motoren har gått

 

Throttle Position

 

Long Term Fuel Trim (Bank 2)

 

Fuel System Status = Hvor mye bensin som er igjen på tanken kanskje ?

 

ODB-II Type = ODB-II Protocol eller språk om du vil, I mitt tilfelle ISO

 

Alle eventuelle motorfeil koder vil også kunne vises om det skulle være noe fel på motoren ( når motorlampa i bilen lyser altså )

 

Hva alle disse andre tingene er som jeg ikke har kommentert har jeg null peiling på, må bare innrømme at jeg egentlig ikke kan noe om biler og motorer.

 

Takker igjen for oppmerksomheten og komplimangene jeg har fått her fra diverse brukere, skal gjøre det jeg kan for at dette projectet skal bli bra og kanskje litt nyskapende innen bil multimedia.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det ikke blir en relatift stille påske med tanke på projectet.

 

Skal titte litt på bluetooth problemet mitt men utover det er det vel ikke så mye jeg får gjort før påsken er over.

 

Har forresten foretatt HDTV testen idag, for de som skulle ha interesse av dette. Kom gjerne med spørsmål eller råd om dere har noen. Enten registrer dere på Carputer.no forumet eller post i tråden her.

 

Kanskje en moderator kunne flyttet hele Topicet til under projecter og renamet Topicet ?

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var påsken over og jeg har oppdatert litt på project tråden min på http://www.Carputer.no

 

Det ser ut som de fleste små tingene av deler kommer på plass nå, og jeg vil mest sansynlig starte med montering \ preparasjon som demping osv istarten av Mai.

 

Ellers søker jeg litt hjelp av noen som er gode med Photoshop. Hvis noen har litt tid å spare og er intresert i og hjelpe meg litt med "designet" så ta kontakt enten ved og poste under tråden her eller via PM på enten bilforumet.net eller carputer.no

 

For de som heller vil lese eller komentere noe som kun er registrert på dette forumet, legger jeg ved en kopi av posten min på Carputer.no

 

Yes!! :mrgreen: :mrgreen:

 

Da har endlig forsterkerne mine kommet fra USA !!! Desverre har jeg blitt litt hengende etter på projectet, fikk ikke dratt innom NCMS på fredag før "konserten" på kvelden. Anyways, her har dere noen bilder av forsterkerne TRU C 7.4 T:

 

C_7.4_T_01.JPG

 

C_7.4_T_02.JPG

 

C_7.4_T_03.JPG

 

C_7.4_T_04.JPG

 

C_7.4_T_05.JPG

 

C_7.4_T_06.JPG

 

Jeg har idag vært innom Audio-Art og pratet med Ketil angående en del praktiske ting med tanke på videre "tester" og instalasjon. Jeg er selvfølgelig intresert i og begynne og teste div Front Sett og Sub's så snart som mulig. :mrgreen:

 

I utgangspungtet vil jeg prøve og brokoble 2 kanaler på den ene 4 kanleren og sjekke om dette vil være nok til og drive subs. Hvis ikke får en kaste på en Hammer eller prøve og brokoble en C 7.2 T. :twisted:

 

Ting begynner smått å komme på plass nå. Har også pratet med Autocustom.no idag og Powerplantene er på vei de også og vil vistnok dukke opp aløpet av Mai. :mrgreen:

 

Ellers har jeg fått vite at et par andre firmaer som ikke er direkte "bil stereo" relaterte også er intresert i projectet. Kankje det blir mulighet for og få noen sponsorer nå. :mrgreen:

 

Det blir ihvertfall en spennende tid fremover med testing av front sett og sub's. Hvis alt går etter planen begynner så smått instalasjonen i starten av Mai. Satser på at det meste av demping og kabling vil være unnagjort aløpet av Mai.

 

Ellers har min kvinnlige pop artist favoritt kommet med ny singel og video denne uken :smile:

 

CDS:

Delta-Single.jpg

 

Music Video:

Delta-Video.jpg

 

Egentlig ganske "offtopic" men slik ser det nå ihvertfall ut med CF som Frontend. :mrgreen:

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår