pals Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 En liten kjøretur med 242-en før helga fikk en brå slutt etter noen hundre meter. Det hadde en naturlig årsak: Fjæra sto i spenn ned i dekket. Jeg har skrudd ut dritten nå, men spørsmålet er: Hvor mye må jeg skifte ut her? Er den bortrusta skåla en del av støtdemperen, eller ligger demperen inni? Siter Volvo 444ES -53, MB C180-00 MB SLK200K-09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Hadde nesten samme problemet på min bror sin 245, bare at der var halve skålen rustet vekk så fjæren sto under 2mm fra dekket! I tillegg hadde tidligere eier tatt hjulstillingen med ødelagt skål, skjønner faen ikkje ka slags folk som gjør sånt! Anyways, skålen henger fast i fjørbeinet, ikkje demperen =) Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Se om http://www.veng.no har nye fjørskåler til deg. Hvis de har, barberer du vekk den gamle. Merk deg skålhøyden først! Så er det bare å sveise fast den nye. Får du ikke tak i bare skåla, får du dra på høggern og plukke med deg et fjørbein. Har hatt Volvo 360 med samme rustskaden. Samler seg jord og fukt der over tid. Hvis du vil noe med 242en er jo dette en fin anledning til å montere coilovers. Du må jo gjøre sammen jobben uansett. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pals Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Hjertelig takk. Veng hadde fjærskål i sortimentet, 173,- pluss moms. De hadde en drøss andre deler også, kjekt å vite! Siter Volvo 444ES -53, MB C180-00 MB SLK200K-09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 http://www.klokkerholm.com (dk) har også mye plåt etc.. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ks 242 Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Hjertelig takk. Veng hadde fjærskål i sortimentet, 173,- pluss moms. De hadde en drøss andre deler også, kjekt å vite! FJERN DEN GAMLE SKÅLA MEN LA DEN GAMLE SVEISERAND VÆRE ANLEGG FOR NY SKÅL OG NY SVEIS. MINDRE MULIGHET FOR HULL I FJÆRBEINET PÅ DEN MÅTEN OG SÅ FÅR DU ET SIKKERT ANLEGG FOR DEN NYE FJÆRSKÅLA! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arcus Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 skift heile driten spørr du mej...enklast å best Siter -Mercedes 230 E, Subaru 4x4 Volvo 240 GL,Bmw 325i Cab,Mercedes Benz 300 Diesel,Volvo 740 GL, Volvo 244 DL,Volvo 245 DL,Bmw 320i M-teck ,Bmw 318,Nissan King cab,Suzuki sj413,Honda Civic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast2førr Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Bytt hele dritten spør du meg å. Mye kvikkere. Det er heller ikke dyrt med brukt. Har hatt samme problem to ganger selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg