Gå til innhold

Hjulet låste seg

Ranger emnet


pals

Anbefalte innlegg

En liten kjøretur med 242-en før helga fikk en brå slutt etter noen hundre meter. Det hadde en naturlig årsak:

 

242fjrbein2.jpg

 

Fjæra sto i spenn ned i dekket. Jeg har skrudd ut dritten nå, men spørsmålet er: Hvor mye må jeg skifte ut her? Er den bortrusta skåla en del av støtdemperen, eller ligger demperen inni?

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nesten samme problemet på min bror sin 245, bare at der var halve skålen rustet vekk så fjæren sto under 2mm fra dekket! I tillegg hadde tidligere eier tatt hjulstillingen med ødelagt skål, skjønner faen ikkje ka slags folk som gjør sånt! Anyways, skålen henger fast i fjørbeinet, ikkje demperen =)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om http://www.veng.no har nye fjørskåler til deg. Hvis de har, barberer du vekk den gamle. Merk deg skålhøyden først! Så er det bare å sveise fast den nye.

Får du ikke tak i bare skåla, får du dra på høggern og plukke med deg et fjørbein.

 

Har hatt Volvo 360 med samme rustskaden. Samler seg jord og fukt der over tid. Hvis du vil noe med 242en er jo dette en fin anledning til å montere coilovers. Du må jo gjøre sammen jobben uansett. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk. Veng hadde fjærskål i sortimentet, 173,- pluss moms.

De hadde en drøss andre deler også, kjekt å vite!

 

 

 

FJERN DEN GAMLE SKÅLA MEN LA DEN GAMLE SVEISERAND VÆRE ANLEGG FOR NY SKÅL OG NY SVEIS. MINDRE MULIGHET FOR HULL I FJÆRBEINET PÅ DEN MÅTEN OG SÅ FÅR DU ET SIKKERT ANLEGG FOR DEN NYE FJÆRSKÅLA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår