Morten_A Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Alle dumpventiler lager samma lyden vel.Prrr kommer jo fra luftfiltret (resirkulering)Men det er bare en fordel å stramme fjøra litt,Tenk om vi mister litt trykk i ventilen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Alle dumpventiler lager samma lyden vel.Prrr kommer jo fra luftfiltret (resirkulering)Men det er bare en fordel å stramme fjøra litt,Tenk om vi mister litt trykk i ventilen :) med det er foskjell på styrken på bilden da. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 jeg har "ptssjjhh" med "frrrr" etterpå jeg. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 jeg har "ptssjjhh" med "frrrr" etterpå jeg. Åssen har du fått til det? -Får høre, og hvaslags ventil bruker du? og hvaslags trykk kjører du med? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 og grunnen til at dne ikke kan brukes til overtrykk er..fargen? skal ikke si forsikkert at det jeg sier er 100%riktig, men slik jeg fikk det med meg i farten så.. og det er heller ikke sikkert at dette her er en slik! Nå har det seg vel sånn at alle mekaniske pop-off/bov fungerer på den måten at det står trykk på den ene siden av stempelet/membranet, og en fjær som holder igjen på motsatt side. På samme side som fjæren jobber, så er det et kammer for å hjelpe stempelet/membranet opp, slik at det slipper. Presset fra denne fjæren er det som avgjør hvor mye trykk du må ha før den slipper. Når du da kobler til undertrykk fra baksiden av gass-spjeldet ditt, så er dette undertrykket sammen med det trykket som oppstår mellom turbo og gass spjeld nok til å åpne ventilen. Da slipper den trykket mellom turbo og gass spjeld, og turboen vil da ikke få det "slaget" den får fra luft som ikke kommer forbi spjeldet ditt. Turboen vil da få mindre belastning, og miste mindre hastighet. Den vil derfor også hurtigere komme opp i skikkelig hastighet igjen, og levere nok luft. Kanskje noe klønete forklart. Jeg går ut i fra at du har litt erfaring med overladning av motor. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 jeg har "ptssjjhh" med "frrrr" etterpå jeg. jeg å.. fjøra i ventilen er stramm så den må over 5000 for at bare fsssss kommer..under det har jeg begge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JK_Racing Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 kjør uten ventil mye kulere, sliter litt på turboen da, men det må man tåle om man skal være en av gutta. :-) Siter It's better to be first in hell, than secound to heaven. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 genialt men svar da har jeg lært noe nytt og ;) men går det ann og skru den opp og chimse får ikke skrudd opp jeg az ingen ting som slipper :( Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Åssen har du fått til det? -Får høre, og hvaslags ventil bruker du? og hvaslags trykk kjører du med? På vinteren når jeg leker og pumper på gassen under en sladd, da blir det bare "ptsssjh", men når jeg slipper den opp skikkelig som ved f.eks. et girskift så fortsetter "frrrr" lyden etter "ptsssjjh". Dette var kanskje årets mest håpløse forklaring, men sånn er det nå iallefall. Hvilken ventil jeg har er jeg ikke sikker på, men det kan jeg jo sjekke hvis det er ønskelig. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Fett.. *ut å shimse* Tror jeg har de shimsa til min liggendes :) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Fett.. *ut å shimse* Tror jeg har de shimsa til min liggendes :) Hvis ikke du finner de bruker du bare ett par 5 kroningerbirthday Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 uhhmmwhat? :eek: har jo ikke rå' til det :P :D:D :crazysant Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 uhhmmwhat? :eek: har jo ikke rå' til det :P :D:D :crazysant nei, hehe....:D Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg