Gå til innhold

Angripe rust på E30?

Ranger emnet


0ddis

Anbefalte innlegg

Jeg har en E30 som det har begynt å utvikle seg mye rust på.

Dessverre har jeg begrensede kunnskaper om karosseriarbeid.

 

Som dere ser under så har jeg et par grove flekker samt at det har flasset

av på hjulbua bak.

 

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg bør gå fram her, og i hvilken rekkefølge? Er ganske blank på dette rent teknisk.

 

e30rust.jpg

 

Takker på forhånd.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandblås, smør på noe antirust stoff, sparkle og lakker! Eller aller lettest, (med tanke på kunnskapene dine:)) sett den på verksted! :)

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å vaske bilen, etter det vasker du den med whitesprit der du skal pusse. Begynn å fjærn ALT rust med grovt papir, eller pussemaskin med grovt papir (ca. type 100) Sørg for at ALT rust blir borte, helt inn til metallet. Smør på litt rustkiller eller ruststopp og la det virke en halvtime, eller til det er tørt.

 

Sparkle deretter, med glassfibersparkel hvis det er hull, hvis ikke bare vanlig sparkel.

 

Puss ned sparkel med først grovt papir, og deretter med fint papir (type 2000) som du dypper regelmessig i vann (våtslip) Dette er for å fjærne ripene etter det grove papiret.

 

Når du er fornøyd med resultatet, vask med silikonfjærner, spray på grunning. Vent ca 10 min mellom lagene, og ca. 3 lag.

 

Så er det lakken som skal på. Vent også der ca. 10 min. mellom hvert lag, og 3 lag, flere hvis du føler for det eller ser det skinner gjennom noen plasser.

 

Pass bare på å ikke ha sprayboksen for nært når du sprayer, for det er lett for at det renner.

 

Husk å maskere bilen godt, så det ikke kommer lakk på vinduer/lister og andre plasser du ikke vil at det skal komme lakk! :)

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår