Messias Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 jeg har et problemet med bilen... den bruker ca 2 liter på mila på vanlig kjøring.. orginalt fra fabrikk er 0.98. siden dette koster meg ganske mye i bensin, lurt ejeg på da hva som kunne være feil. takknemlig for all hjelp. Siter [o] '09 BMW E60 520D [x] '00 BMW E46 320i Touring[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Messias Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 har dessuten usedvanlig høyt turtall på tomgang. 1500 - 2000 omdreininger Siter [o] '09 BMW E60 520D [x] '00 BMW E46 320i Touring[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Messias Skrevet April 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 ingen som vet? trenger hjelp SÅRT! Siter [o] '09 BMW E60 520D [x] '00 BMW E46 320i Touring[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_maz Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 kan vere flere ting det.. men kan i hvertfall ha noe med lambdaen din og gjøre. den blander jo bensin og luft i forhold til eksostemperatur. kan vere den som er gåen.. det med turtallet kan ha noe med tomgangsregulatoren din og gjøre.. eller luftmengdemåleren din.. er så masse sånn elektronikk som henger sammen til hverandre som styrer sammen.. så litt vanskelig og si ekstakt hva som er feil Siter BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam) Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil) Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil) Sierra 2.0 L 85 mod Mazda E2000 kassebil (herjevogn) Nissan Cherry 1,5 (herjebil) Volvo 240 DL 85 mod (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 er ikke katalysator på en 83modell og dermed ikke lambdasensor. ta å begynn med å lete etter falskluft. er innsugsbelgen hel feks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Messias Skrevet April 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 jeg ekke så veldig teknisk anlagt av meg, så jeg kan ikke så mye med motor å sånn, men en kamerat sa det kunne være vakuum slangen. ender vel med at jeg må sette den på verksted uansett Siter [o] '09 BMW E60 520D [x] '00 BMW E46 320i Touring[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 er jo ikke så vanskelig å kontrollere alt av slanger. klem å dra litt på alt av gummislanger i motorrommet. Edit: Prøv å bytt motortemperatur føler. vis den er defekt så tror bilen at motor er kald og pøser inn med bensin. bare ett tips. koster ikke mange kronene, billigere enn ett besøk på ett verksted. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk325i Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Jeg vil tru at enten returen på bensina er tett, eller at vacum slangen på bensintrykksregulatoren ikke er tett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lørnings Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Falsk luft er enkelt å sjekke hvis bilen din går nogen lunde jevnt på tomgang fra før. Bare la den gå på tomgang, også bruk en sprayflaske med noe som brenner(industri rens ellernoe.. er ikke helt sikker på om det funker med WD40/CRC). Men ihvertfall, hvis du spruter dette rundt på innsugs slangene og turtallet stiger, så trekker bilen falsk luft:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-4-EVER Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Jeg tror den suger falsk luft. Gjør det som er nevnt tidligere her, men bruk start gass for å finne ut hvor den suger falsk luft hen. Det at vacum slangen til regulatoren er tett tror jeg ikke, kommer nemlig ikke noe dritt inn der, møkk har uansett vanskelig med i tette igjen den gymmi slangen. Vet av erfaring at de vacum uttakene "øverst" på innsuget kan begynne å suge falsk luft, sitter en eller to der som ikke er i bruk. Der sitter det en propp som skal tette. Den kan også suge falsk luft om den gymmien som går fra innsuget til luftmengde måler er sprekt. Lykke til.... :) Siter -Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har?? -Volvo 240 89mod (solgt) -BMW E30 323 rieger GTS (solgt) -Golf 2 90mod (solgt) -Honda NSR 125 (180ccm) (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Messias Skrevet April 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 vel, LMM satt ikke ordentlig.... og 2 av vakuum slangene var herja.... så derfor er det falskluft, men temå måler må også byttes ;) Siter [o] '09 BMW E60 520D [x] '00 BMW E46 320i Touring[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.