GlennK Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Amatør!! Det er vel ikke annet å si enn at han kjørte for sakte... Han burde enten ha holdt fartsgrensen på stedet, eller kjørt så fort at de ikke hadde klart å stoppe han. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 GlennK: Word! Jeg ble stoppet 8 dager etter at jeg fikk lappen... 97 i 70.... 65oo og 2 prikker... jeg klaget, og må i retten... skal legges til at jeg lå bak en annen bil, i lik fart.. den ble målt til 72... ;) jeg gir meg aldri:P Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 For det første: Det finnes gode grunner til at det er fartsgrenser, også utenom det å håve inn penger, så det bør man respektere. Men det at du ser ut til å ha blitt målt nærmest umiddelbart etter skiltet, kan se ut til å være skikkelig "på grensen". Som nevnt, det finnes visst noen regler om dette... Jøss, så mye biler, og så nettopp fått lappen! Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Det at han nettopp har fått lappen er nok IKKE til hans fordel.... De er nok strengere med færskinger enn med oss "gamlekara" når det er noe. Men første bud er i hvertfall å ALDRI forsøke å være "kjekkaser" når man blir stoppet!! Et smil, en hyggelig tone og ydmykhet pleier å hjelpe en godt på veg ( i riktig retning!) Selv så har jeg hørt: "Hej, du måste inta glömma kjörkortet...." i det jeg skulle gå fra et lengre opphold på Politistasjonen i Arvika, og trodde jeg ikke skulle få kjøre bil for resten av mitt liv... (Fikk 24 mnd kjøreforbud i Sverige, og 17 mnd uten lappen i Norge da men.... ) Jeg fikk i hvertfall med meg lappen, og de fikk ikke bestemt seg for å ta den tilbake før etter mange måneder! Så smil og vær glad, så ordner det seg som regel! Glenn Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 hatt lappen i 2 år og kjørt konstant gris i 2 år.. blitt stoppe bare 1 gang, ingen bot.. gud hvor flaks jeg har hatt.. bank i bordet" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 hatt lappen i 2 år og kjørt konstant gris i 2 år.. blitt stoppe bare 1 gang, ingen bot.. gud hvor flaks jeg har hatt.. bank i bordet" Hatt lappen siden 09.10.1989, med en liten "pause" i 91-92, og kun 4.000.- i forelegg for fart. Bank i bordet!! :cab Men sånn som jeg kjører (kjørte) så er det egentlig merkelig at statskassen ikke har dratt mer ut av meg.. happyhappy Nei gutter, vi som kjører Volvo får gå foran som gode eksempler, og holde fartsgrensene OG kjøre sikkert i trafikken!! :fingers: Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 ble skikkelig irritert når han måtte straffe en totalt fersk fyr langs veien Ikke for å belære noen som helst, skjønner at det var surt. Men fartsgrensene er til for å følges, og du må heller bremse før skiltet. Dyrkjøpt erfaring, neste gang så bremser du kanskje litt mer når du kommer til en vei med lavere fartsgrense (og venter med å gi gass til du passerer skiltet med høyere fartsgrense). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Dyrkjøpt erfaring, neste gang så bremser du kanskje litt mer når du kommer til en vei med lavere fartsgrense (og venter med å gi gass til du passerer skiltet med høyere fartsgrense). Noe sier meg at det sikkert var nettopp derfor de var så "strenge" også. Ikke det at jeg vet noe om hendelsen, men unge "tøffe" menn med fersk lapp er ofte litt "tøffe i kjeften" når de blir stoppet også. Mulig det har vært tilfelle i denne saken også? Og at de derfor var ekstra "gretne" og ikke gadd å være litt ekstra greie med karen. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 ikke gadd å være litt ekstra greie med karen. Man kan jo ikke forvente at politiet skal være kompis og gi deg lavere straff enn det instruksen sier ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 regelen er jo stregt tatt at man skal ha 60 kmt i det man passerer skiltet og ikke 100 meter etter. så er jo ikke så mye å klage over Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Hatt lappen siden 09.10.1989, med en liten "pause" i 91-92, og kun 4.000.- i forelegg for fart. Bank i bordet!! :cab hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 sier seg jo selv, blir man stoppet å kjører for fort samme dag man får lappen, kan man så klart ikke vente seg medlidenhet fra purken, eller fra noen andre forsåvidt. men, det skal sies at de jævla 60 sonene er skikkelig kjedelige å lette å brenne seg på. Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Man kan jo ikke forvente at politiet skal være kompis og gi deg lavere straff enn det instruksen sier ;) Selvfølgelig ikke. Men de er jo mennesker de også, og de blir neppe MER medgjørlige dersom man forsøker å være tøff eller kjekke seg. De har tross alt litt makt, og de har faktisk lov til å utøve makt også. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Hvis du absolutt ikke har penger til boten er det jo bare å følge fartsgrensene, de står tydelig merket på stoooore metallplater langs veien. Den som er med på leken må tåle steken. på lørdag har jeg hatt lappen i 3år uten en eneste bot (kun 3 Park-bøter). Ganske bra synes jeg da, men det handler bare om å ha øya på veien og kjøre som folk, laserkontroller ser man jo rimelig godt, de gjemmer seg ikke akkurat, fotoboker er oxo rimelig latterlig å bli tatt i. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 regelen min er.. "man kjører ikke fortere enn hva man har råd til å bli tatt i" før gardina går ned da såklart ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg