A.K Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Har tenkt til å prøve meg på litt støping, og lurer: Jeg skal bruke 2 elementer, volumet på kassa blir da 2x volumet av hva ett element krever, ikke sant? Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 jeg er ikke no stereo fanatiker, men i kassen jeg har, er det 2 12" hvor det er som on det er 2 kasser i en, skille vegg mellom elementene, saa en kasse som fungerer som 2. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fesoj_ Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 selv om du har 2 elementer i kassa "bruker ikke hvært element opp volumet" slik at du må dobble.volumet blir det samme selv om du har fler elementer i kassa.men da må jo begge elementene være like.jeg hadde tatt volumet som 1 basser krever også lagt på litt ekstra og laget en liten "skillevegg",mellom ellementene,da må ikke veggen være tett.lag en gløppe på 6-7 cm. eller bygg en kasse som du har dobblet med volum i,og lager en tett vegg i mllom.lykke til:) Siter Klubbleder, Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 selv om du har 2 elementer i kassa "bruker ikke hvært element opp volumet" slik at du må dobble.volumet blir det samme selv om du har fler elementer i kassa.men da må jo begge elementene være like.jeg hadde tatt volumet som 1 basser krever også lagt på litt ekstra og laget en liten "skillevegg",mellom ellementene,da må ikke veggen være tett.lag en gløppe på 6-7 cm.eller bygg en kasse som du har dobblet med volum i,og lager en tett vegg i mllom.lykke til:) Feil, når du har to elementer, dobles VAS, og du må i utgangspunktet ha dobbelt så stor kasse. I utgangspunktet er jeg imot "MÅ" i bilstereo, men kan jo gi noen hint... Dersom du har samme størrelse på kassa som med bare ett element, vil du få "dypbassen fra ett, men punchet fra to", om det er det du er ute etter. Skal du få lik frekvensgang med to elementer, som med ett element (bare høyere), må du ha dobbelt så stor kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 BoomBoxx - Det visste jeg ikke, takk for nyttig info =) Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg