Gå til innhold

thomasekeli: Polo - Butler / JL Audio / RF (OBS! Mye bilder)

Ranger emnet


thomasekeli

Anbefalte innlegg

Klart du også er med på bilde Stian! Du stod jo i veien, veit du! ;)

 

Rally Sørlandet gjorde vondt fordi det kom en Evo 8 i ei breisladd og slengte av gårde masse småstein i den rettningen jeg stod... Og en av småsteinene traff faktisk midt i... Ja, tror ikke jeg er fruktbar lengre, for å si det sånn! Hehe

 

Håper jeg får lagt ut noen bilder av bilen snart. Den uken her er det lakkering, og montering av utsiden av bilen. Så er det full guffe igjen med lydmonteringa fom. mandag/tirsdag :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag har vært en skikkelig dritt dag.. Skjedd helst lite.. For så vidt ikke uvanlig, hehe..

 

Lakk

Som tidligere nevnt, noe var gærnt med lakken........

Så den ble kjørt til et sted med kraftig høytrykksspyler... Spylt og vasket rein. Bilder av vogna på henger før, og i lakkboksen med bare litt fyller igjen..

 

lakk4.jpg

 

lakk5.jpg

 

lakk6.jpg

 

Fant også ut at døra hang for mye.. Har skrapa vekk noe lakk... Så det blir litt justering av døra, ja.. Passa greit å finne ut det nå, før andre gang vi lakkerer! ;)

 

Baffler

Fikk ordna de 30 hullene som må til i bafflene. Men som nevnt over; dette var en dritt dag, så ikke fikk jeg i islagsmuttrene eller tatt noe bilde av dem.. Ikke at det var særlig mye å se heller, da..

 

Dessuten sprakk (minst) en av dem litt opp under borringa.. (F*en) så jeg får lime litt i mårra.......... :deng

 

Alcantara

Lønner seg å ikke være stressa over at kontaktlimet tørker når man skal drive med alcantara...... Stress fører til tabber... Dagens ble ikke den værste, men ille nok.... Devil

 

FNQ

Siden bilen skulle vaskes totalt med lynol (eller hva det nå var) og jeg ikke stoler helt på hvor tett den bilen er for øyeblikket, så måtte elementer ut.. Herlige elementer... *sikle*

 

cone.jpg

 

 

That's all for now.. Håper dagen i mårra blir noe bedre... Heh....

 

Hva synes du om FNQ elementene til Rockford samenlignet med andre?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt imponert over FNQ elementene. Gir godt med trykk, samtidig som jeg er fornøyd med lyden.

Focal har jeg også godt sansen for.. Men til de forsterkerene jeg skal bruke på frontsettet så passer ikke Focal nevneverdig godt, så jeg er spent på hvordan FNQ elementene gjør jobben ;)

Skal også prøve Morel... Bare for å høre om det er gudd shit! :)

 

Kjenner du til FNQ selv?

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var da helt enormt bruk av maskeringsteip på rutene :O kunne jo tatt sånn maskeringspapir og teipa kantene rundt bare^^

 

bra prosjekt foresten :P

 

Takk takk :)

 

Hehe... Ja det ble en del teip. Det er rett og slett fordi jeg ikke ble særlig fornøyd etter å ha lagt tapet over vinduene under første lakkering.. Lakken gikk rett igjennom.. Ble en helvetes vaskejobb.. :p

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt imponert over FNQ elementene. Gir godt med trykk, samtidig som jeg er fornøyd med lyden.

Focal har jeg også godt sansen for.. Men til de forsterkerene jeg skal bruke på frontsettet så passer ikke Focal nevneverdig godt, så jeg er spent på hvordan FNQ elementene gjør jobben ;)

Skal også prøve Morel... Bare for å høre om det er gudd shit! :)

 

Kjenner du til FNQ selv?

 

Har 3-veis settet og ett 2-veis sett i bilen min, synes det spiller bra.

så jeg ville bare høre noen andres mening om disse elementene.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3-veis settet og ett 2-veis sett i bilen min, synes det spiller bra.

så jeg ville bare høre noen andres mening om disse elementene.

mvh

 

Aha.. Ja, jeg hadde 2-veis 5,25" i forrige bilen min. Gleder meg som sagt til å høre hvordan 3-veis 6,5" låter sammen med Butler forsterkerne.

 

Det kommer garrantert noen fler detaljer om dette når jeg kommer så langt at jeg får lyd på anlegget ;)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt updates..

 

Har vært noen harde festdager nå, så har ikke skjedd så mye. Dessuten har bilen stått og tørka, så det setter en liten pause... *kremt*

 

Noen som sa noe om maskeringsteip? Kjenner ikke til det.... :cool:

 

teip.jpg

 

Ellers er dette status pt.

 

lakk9.jpg

 

lakk10.jpg

 

lakk11.jpg

 

lakk12.jpg

 

Har vært litt lite bilstereo føler jeg.. Må bare få beklage dette.. Bodywork skulle ikke ta så mye tid og plass, men jeg kan ikke se inn i fremtiden.. Hehe

 

Det begynner å komme seg nå snart.. :well

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det bursdag, så ble ikke så alt for mye jobb. Men med et par hjelpende hender skjedde det noe i dag også...

 

Montering

 

Nå er så godt som alt montert på bilen. Tanklokk, dashbord og noe smådetaljer gjenstår fremdeles lakking.. Men nå ser i hvertfall bilen hel ut!! Hehe

 

lakk14.jpg

 

lakk13.jpg

 

lakk15.jpg

 

 

Subkasse

 

Fikk nå i hvertfall trukket noen ledninger i subkassen. Jeg gikk vekk i fra terminal.. Finnes faktisk noen gode argumenter for hvorfor det ikke er noe særlig.... ;)

 

kasse07.jpg

 

kasse08.jpg

 

kasse09.jpg

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg kunne som sagt desverre ikke ta meg råd til 798,- pr. meter, så jeg kjøpte hos en lokal forhandler for 280,-

 

Jeg er helt overbevist om at forskjellen i kvaliteten er godt merkbar.. Men et sted måtte jeg liksom fire på kravene... Det har blitt litt dyrere enn forventet det prosjektet her.. Hehe

 

Men jeg skulle gjerne fått et supertilbud av deg Anders på alcantara... For seint nå. Men vi kan kanskje prates om det neste gang jeg trenger litt..? :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår