Polardego Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 På sist Bauda-treff var det en Vålvo som knerta ruta på DGS2 ved å spinne en masse grus (er vel grusdrifting d) på bilen da jeg var iferd med å passere den... Så da trådde HURTIGRUTA CARGLASS i Ski til og sponsa meg like greit med ny rute... Her er Bjørn igang med å bytte... Et stykk brukt frontrute selges... TUSEN TAKK ! ! ! DGS2 fikk også en ny skiltplate for å ha på under banekjøring... (det røde er jordbær) Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 jordbaer? :p maten skal i munnen unge mann, ikke paa ting rundt deg :p kjekt med ny frontrute kan jeg tenke meg, plutselig saa ser du ut, er luksus det har jeg h0rt. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Japp, da var vi tilbake fra gatebil med både oppturer og nedturer... ManiaCuope og nevøen hans, Ole C og jeg dro avgårde for å være med på gatebil og teste DGS2 med mye publikum tilstede... Slik utartet dagen seg... kl.0900: Jeg møter opp på vaerste med Dgs2 kl.0904 Ole C kommer kl.0915 ManiaCoupe er på plass kl.0930 Avreise vaerste. kl.1010 Bensinpåfylling Sarpsborg kl.1030 Vi ankommer Rudskogen og blir plassert på et jorde sammen med 100+ biler siden de ikke åpner portene før klokka 1100.... Kl.1100 Vi venter... kl.1130 Vi venter fortsatt... kl.1200 Jada, vi venter... kl.1220 Vi rører litt på oss... Kl.1241 Kjører rett til teknisk der vi får beskjed om å ta kontakt med sekritæriatet først... Kl.1247 Vi får beskjed at det er fullt på banekjøringen... kl.1250 Jeg blir forbanna og plutselig er det visst noen ledige plasser alikavel.. kl.1302 Teknisk kontroll, vi slipper igjennom... kl.1311 ManiaCoupe kommer på at han har glemt førerkortet sitt og derfor ikke får kjøre av sekritæriatet kl.1313 Jeg stiller med i kø for banekjøring, der jeg møter Hans Petter Nordby som har drivi med å komme seg i køen på banekjøringa siden 0800 om morgenen... Og så forteller han at man må ha førermøte, FØR man får kjøre på banen... Kl.1315 Jeg overlater DGS2 til seg selv og stikker å leter etter førermøtet... kl.1330 Førermøtet starter... kl.1340 Vi står klare i pit... I mellom tiden har vi betalt følgende... Inngang: 3x180,- Bil på området: 250,-(fikk inn servicebilen uten ekstra kostnad, bra) Banekjøring: 300,- (hadde ikke veksel så vi fikk rabatt) Etter å ha brukt nesten 5 timer fra jeg ankom vaerste er vi endelig klar for banekjøring, og det funker greit... er ikke så mange biler og vi får kjørt masse... En Audi ser sitt snitt for å sjekke livskvaliteten på småbjørkene som er langs og rundtomkring Rudskogen... Er mange gulflagg, er folk helt forstyrra når de kjører med tilskuere? Jeg bare spør... Og enkelte har misforstått dette med gulflagg, når det er gulflagg skal man IKKE kjøre forbi... Var et par brødgjøker, en med en rød BMW E30 og en grønn Nissan 200 SX som jeg bremsa meg forbi siden vi var raskere enn dem i svingene, alikavel så gasser de forbi oss på langsletta under gulflagg... TULLINGER ! ! ! Men det var veldig mye bra kjøring også, og vil med nevne du som kjørte en Volvo 740 som slapp meg greit forbi, også endel cosworther var også flinke å følge med i speilene... Du med fiolette urQuattroen og en sort BMW M3, spesielt den siste som bøy på bra racing uten at vi var til hinder til hverandre... Det var kjempedigg, selv om jeg tror at du ble litt frustrert av den gule golfen som var i bakspeilene dine helt til motoren min rasa... Rasa ja, det har vært rådebank i motoren siden jeg kjøpte den, men nå er det MYE rådebank og motoren er sluttkjørt... Men vi står han av, ny motor står klar... Til GATEBIL: Neste gang dere samler biler på "ventejordet" nedfor Rudskogen, del av de bilene som har forhåndspåmelding og de som ikke har... Del det digre jordet på midten, da hadde det gått smidigere og det hadde blitt mindre frustrasjon blant folket... Ellers så var det litt rotete dette med teknisk, sekretariat og førermøte, kan sikkert gjøres bedre... Men dere er på rett vei, og vi hadde en fin dag på Rudskogen i regi av Gatebil... Vi kommer gjerne igjen, kanskje enda sterkere... Dekkslitasjen er stor på Rudskogen, må kanskje ha nye fordekk nå... DGS2 tilbake på Vaerste, litt for egen maskin med mest i tau... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 høres kjedelig ut med så mye venting og enda kjedeligere når ting går i stykker :/ håper dere får fikset bilen fort så dere får ting på stell :D morsomt å følge med her :D stå på :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 Da var vi igang med å bytte motor på DGS2... Denne motoren blir satt i slik at vi har bil å kjøre med på bane resten av sesongen... KR-motoren er ikke klar, da denne skal bearbeides til 180-200 HK. Da er vi igang... Ekkoj stakk innom og hjalp til... :thumb Er trangt ihjulbuen for lille meg, her er det drivaksel-boltene som må til pers... Tåjåta med direkt water injektor... Ekkoj bytter kjølevann til Gul, fra brun og blå, eller var det rød? Et lite problem for elefant-jekken... (Skoen til Ekkoj er linselus) Sånn ja... Hva var det du sa siden jeg tok dette bildet, Ekkoj? Simsala-BIM ! ! ! Ny motor vaskes før den settes i, merk den DIGRE høytrykk-spyleren til Golf-raider... (og det lages ALT for korte t-skjorter om dagen, str. snill hest er det ingen som har lengre) Vi fortsetter i morgen... :hello: Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Tok av toppene på motorene, siden den toppen som stod i GTien skal over på den andre blokka... Men her var "litt" antydning til brent ventil... :???: Clutchen som sto på den nye blokka var helt ny, så den lot vi stå. Men det meste andre fra vannpumpehus til starter ble flyttet inkl. gearkassa. Nye foringer i overføringa til gearspaken og nye motorfester gjør også susen... Litt andre ting ble det også tid til, nye ekstra-instrumenter som kan varsle om nye naturkatastrofer om de skulle inntreffe... og nytt "wannabe-racing" tanklokk... Men blokka med gearkasse er iallefall på plass i bilen... I morgen blir det shopping av slipesett, ny ventil og no annet dill... I tillegg må toppen sjekkes for skjevheter og i verste fall planslipes... Vi skal nok være klare til neste helg i allefall...:hello: Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Artig å se hvor mye fart det er i dere! Hadde jeg hatt så mye arbeidsvilje... Misunner dere! Jeg så deg forresten på vei til skogen, du kjørte forbi meg et par mil etter Moss eller noe. Tutet og styrte men ingen reaksjon.(Ikke det at jeg kjenner deg da men...) Kjørte forresten en burgunder delta.:) Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Artig å se hvor mye fart det er i dere! Hadde jeg hatt så mye arbeidsvilje... Misunner dere! Jeg så deg forresten på vei til skogen, du kjørte forbi meg et par mil etter Moss eller noe. Tutet og styrte men ingen reaksjon.(Ikke det at jeg kjenner deg da men...) Kjørte forresten en burgunder delta.:) Ja den så jeg, men hørte ikkno tute? :thumb Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toyota R Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Ja, denne bilen blir bedre og bedre! Så deg da du kjørte hjemover fra rudskogen, møtte deg like etter sarpsborg, trodde du var fryktelig utålmodig med en hvit vito foran deg, men etter å ha lest dette så skjønner jeg vel kanskje hvorfor;-) Funker det fint det "wannabe-racing"-tanklokket eller? Har bestilt et likt fra autospar, syntes det så litt kult ut.. Kommer snart ned på vaerste en tur, så får du se kassa mi, den er jo så fin nå! Siter Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Ja, denne bilen blir bedre og bedre! Så deg da du kjørte hjemover fra rudskogen, møtte deg like etter sarpsborg, trodde du var fryktelig utålmodig med en hvit vito foran deg, men etter å ha lest dette så skjønner jeg vel kanskje hvorfor;-) Funker det fint det "wannabe-racing"-tanklokket eller? Har bestilt et likt fra autospar, syntes det så litt kult ut.. Kommer snart ned på vaerste en tur, så får du se kassa mi, den er jo så fin nå! Hehe, kult... Var et tau imellom den Vitoen og meg ser du... Jeg prøvde å komme forbi, men den jævel'n ville ikke slippe meg foran seg... :???: Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Hehe, kult... Var et tau imellom den Vitoen og meg ser du... Jeg prøvde å komme forbi, men den jævel'n ville ikke slippe meg foran seg... :???: Må trene på å ikke slippe Einsere forbi meg vettu :drive2 Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staff Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 speedometer for blondiner måtte bare teste om jeg får det til... sorry hehe Siter Du vinner ikke andre plass, du taper første plass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Denne motoren blir satt i slik at vi har bil å kjøre med på bane resten av sesongen... KR-motoren er ikke klar, da denne skal bearbeides til 180-200 HK. Hva skal gjøres med KR motoren da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Hva skal gjøres med KR motoren da? Toppen skal portes,planes, forbedre forbrenningskamre etc... Større ventiler, strammere fjørere, kammer... I tillegg så vurderer jeg trottelbodies og datapsprut... får se hva pengboka sier... Grenrør og 2.5 eksos... Fra før av har bunnen fått s2-råder, balansert veiv, nye stempelringer etc... Så jeg håper å nå dette målet... Skal få bremsa den på Bug Run tenkte jeg... :hello: Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Toppen skal portes,planes, forbedre forbrenningskamre etc... Større ventiler, strammere fjørere, kammer... I tillegg så vurderer jeg trottelbodies og datapsprut... får se hva pengboka sier... Grenrør og 2.5 eksos... Fra før av har bunnen fått s2-råder, balansert veiv, nye stempelringer etc... Så jeg håper å nå dette målet... Skal få bremsa den på Bug Run tenkte jeg... :hello: Dette hadde bare vært helt rått i en 1'er. Får vel "gasserlyd" med trottelbodies? Har en KR motor i 1'eren min som det skal tas ut mere hk av, men vet ikke hva som kommer til å bli gjort enda. Er et langtidsprosjekt. Men den er godkjent med 16V. Men det er som du sier pengeboka som bestemmer. Bremse den på Bug Run 2007? Er vel en snill bremsebenk det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg