Polardego Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Vært ute på tur i dag?Så deg på E18 retnig Drammen i 2 tia. Rett og slett digg bil. :D Jau, var en tur på Kollevold... :google Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Nå begynner vi å bli klare til Våler, selv om vi har endel å montere igjen... Håper på å få inn buret før treffet, men akkurat nå ser det litt dårlig ut... Det som er gjort nå er følgende... - alt er fjernet innvendig... - montert Enem kvasskam - H/R anti-rollbar kit - Oettinger stabstag oppe og OMP nede. - Fedral Gateslicks ligger klare... (takk til Stian på Dekk-companiet) - Omp stoler, ratt med snap-off, pedalsett, gearkule og 4-punktbelter. (Også takk Dekk-companiet ok Kollevold Rally Import.) - Batterier blir flyttet bak med strømbryter innvendig og utvendig. - Castrol RS olje og oktanbooster (Takk til Mekonomen) - Femmerspjeld og regulator. - KW Gewinde (låner av Nina til vi får henta Weitech-settet i Tyskland, du er en knupp...) - Protane polyforinger, får se hvor mange vi får tid til å montere.. (Rudi fiksa... :) ) - Panserlås... - emblem-tuning... :D (takk til Auto-Art v/Lillian) Puh... Bilen funker meget bra nå og vi gleder oss til å teste den på bane... : smil : Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 hehehe den fangern passa skikkelig til resten av stilen på 1ern din gitt ;) Detta blir bra saker, skikkelig påkosta denna rakkern der. hvis du vil lese om en annen kuul gul 1er så sjekk her . http://golf666.mine.nu/ den gutten har gjort skikkelig mye arbeid noen andre svensker som fiksa seg en liten bane 1er her gutta fra 16-2.com http://www.16-2.com/varabilar/mk1.html tøft tøft (uten om 3er fangern) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Da har DSG2 gjort unna sin debut som banebil, og det var skikkelig morsomt. Noen småproblemer med en gang, men så funka det glimrende resten av helga... Mista bremsene etter 3 runden selv om det var byttet veske, problemet var at vi ikke fikk opp høyre nippelen på bremsepumpa slik at vi fikk lufta før vi dro. Så vi regna med at det ville holde... Så da ble det litt mekking på ManiaCoupe siden først nippelen knakk, så bremserøret og i tillegg måtte vi ned med bakstillinga for å komme til skjøten til bremserøret for å få bytta det... SuperPolo dro til Hamar og ordnet med deler, så klokka 1530 var vi på banen igjen. Så ble det kjøring, MASSE kjøring... :D Litt racing med Böser Onkäl og en Caddy VR6 på slep... Så var det slutt på bremsene gitt, heldigvis holdt det akkurat og Bôhser Onkäl tryllet opp et par ressursklosser slik at vi fikk kommet oss tilbake uten å skade skivene... Kommer flere kjørebilder etterhvert. Var et kanontreff... :D Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Haha caddy vr6. Gjekk den no bra? jaja ble det mye forbikjøringer på deg? Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Vi gjorde oss noen erfaringer med helgas kjøring på Våler, både som sjåfører og hva som er viktig å ha med seg når man skal kjøre på bane... Teknisk: Bremseklosser er bestandig lurt å ha ekstra med seg, spesielt når man merker at det plutselig er stål mot stål som skrubber foran. Vi velger for det og holde oss til de samme type klossene vi brukte, nemlig Mintex som slites fortere enn feks Ferodo og Green stuff, men som biter med en gang. Disse er også billige i innkjøp, vi betaler ca. 250,- settet. Dekk: Slicksa til FEDERAL brukte litt lenger tid en Toyo på å bli varme, men satt som et skudd når de var blitt det. Relativt lite slitasje var det også, så disse kommer til å vare noen treff til med aktiv kjøring. Castrol-oljen virket også fint, vi kjører på RS-olje og dette gjorde at motoren jobbet lettere og fikk god respons. Vi prøvde også å bruke NOS oktan-booster, og kjørte vel på 104 oktan hele helga. Dette gav også en god innvirkning på responsen og ikke minst på tenningsbank. Det som må gjøres nå før Bug Run og Mantorp Park er i første rekke å få inn buret, dette for at vi skal føle oss helt trygge når vi går for max attack. Vidre må vi bytte foringene spesielt i bakstillinga da disse var såpass dårlige at rumpa ville lettere ut enn det var morsomt til tider. Det blir også satt i nye foringer i bærebruene foran. Røde polyforinger fra Prothane er det vi skal bruke nå. KW'ene funket bra og var veldig komfortable å kjøre med på vanlig vei også, men jeg tror at et KW med justerbart trykk også ville ha vært på sin plass for å hente enda et sekund pr. runde. Så nå gleder vi oss til neste banekjøring, og håper at bilen holder like bra som på Våler. Vi er bitt av basillen, det er helt sikkert... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Ikveld har vi tatt en økt med å fjerne unødvendig vekt fra bilen... Og første som røk ut var asfaltmattene som en tidligere eier har lesset bilen med... :assman Ole C. stakk også innom og insisterte på å få skrape, siden han liker det så godt... Vi måker ut asfalt... Men vi fikk da ut det aller meste til slutt... Brukte asfaltmatter til salgs, må pusles før montering... :cool: Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Brukte asfaltmatter til salgs, må pusles før montering... :cool: hehe. morroklompen. Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Dette blir jo kanon racerbil :) Hva er egentlig forskjellen på de røde og gule foringene? Kjøpte nettopp gule til bakstillinga på min. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Vært litt mekking på DGS2 idag også, her er et bilde fra service-området... :p Bremseklosser foran blir byttet og båndene bak sjekket vi, mulig det plutselig blir skiver bak... Også har ManiaCoupe begynt med å sette inn buret... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Dette blir jo kanon racerbil :) Hva er egentlig forskjellen på de røde og gule foringene? Kjøpte nettopp gule til bakstillinga på min. Fargen?!? Neida...de har ganske like mekaniske egenskaper faktisk, ihvertfall Powerflex kontra Prothane. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Fargen?!? Neida...de har ganske like mekaniske egenskaper faktisk, ihvertfall Powerflex kontra Prothane. Hehe.. det er bare forskjellige produsenter ja :p Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-cardudde- Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Utrolig rå bil du har der. Må få sett på den på bane en dag, se den i live action. Fler bilder av herligheten? :wave Siter Er newbee..så vær snill..hehe..:D er 12 år :) og jeg tuller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grytten88 Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 mulig jeg ikke har sjekka posten sikkelig gjennom.. men hvordan motor står i? Siter Jetta Einser 16V kr VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 mulig jeg ikke har sjekka posten sikkelig gjennom.. men hvordan motor står i? Standard 1,8 DX med litt kvassere kam, Ævdi 5E spjeld og varmkjøringsregulator....ca 113 hk ;) Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.