Gå til innhold

Prosjekt "Hot Dub" mk1 16vt

Ranger emnet


nitewlkr

Anbefalte innlegg

Dette bygge likte jeg gitt,skikkelig tøft :)

Takker og bukker ;) Hadde utgangspunktet vært bedre og lommeboka tykkere skulle du fått jobben med å bredde skjermer i stål gitt da mine sveisekunnskaper er begrenset.... men blir plastikkbreddere for denne gang ihvertfall.

Ikke skjedd noe mer da bilen fortsatt er til lakkering og det tar tid (ingen bombe akkurat)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker og bukker ;) Hadde utgangspunktet vært bedre og lommeboka tykkere skulle du fått jobben med å bredde skjermer i stål gitt da mine sveisekunnskaper er begrenset.... men blir plastikkbreddere for denne gang ihvertfall.

Ikke skjedd noe mer da bilen fortsatt er til lakkering og det tar tid (ingen bombe akkurat)

 

Blir gromt med plastikk breddere også,tøffe stiler begge.

Det med sveising er bare å sette i gang det :)

Grunnarbeid og lakkering er mye arbeid ja så det tar sin tid,ikke noe en kan stresse med eller lure seg unna på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var det du som hadde den 4-dørs Golfen på vårmønstringen hos Vaerste?

 

 

Veldig fett prosjekt, dette. Pene BBSer, gleder meg til å se resultatet! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

litt treig med oppdateringer da det har skjedd lite i det siste.

her er iaf bilde av rumpa med rute (uten varmetråder) montert.

DSC00664.jpg

Etter litt banning ved testmontering av understell til stolene viser det seg at forrige eier har sveiset og mekket festene for å bruke golf2/corrado stoler så da måtte jeg ut og låne deler fra rulle.

kappet like godt ut hele fremre feste til stolene

DSC00668.jpg

Så nå passer begge understellene og man kan begynne med resten av morroa

DSC00674.jpg

Måtte sjekke litt plass og tilpasse litt i motorrommet også,konklusjonen er at det blir trangt men går nok.

DSC00669.jpg

DSC00670.jpg

DSC00671.jpg

DSC00672.jpg

DSC00673.jpg

Fikk plass til gamle radiatoren fra passaten med doble vifter fra golf VR6,sprinter IC og innsuget er ett kortet S2 innsug.Må trolig lage en hurtigkobling på fangeren for ellers må jeg ut med IC og radiator for å komme til boltene....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
skjedd noe mer her ?

 

spørsmål, hvor store bremser får man bak 14" ? Kan man ha forskjellig størrelse bremser foran og bak ??

 

280mm bremser fra Golf 2 G60 eller Corrado G60 går på et fåtall av fjortentoms felger. Det kommer litt an på hvilket innpress du har, og veldig mye an på felgdesignet.

 

Veldig billige felger har ofte tykkere gods enn litt lettere, dyrere felger. Jeg har fått høre at felger som O.Z. Super- og Ultraleggera kan passe, men jeg har prøvd O.Z. Supertourismo og kan bekrefte at disse ikke passer.

Super- og Ultraleggera er littegranne "spinklere", men har ikke hatt mulighet til å prøve dem i 14".

 

Bak er det stort sett alltid mindre bremser. Spesielt på en Golf 1. ;)

 

prioriterer function before fashion ;)

:respect

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår