VCE Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 hvor i nærheten av elverum? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 kassa ligger i Oslo,men jeg bor rett ved Kirkenær.Men den kan skaffes til veie da :) Kassa lekker olje ut av en liten foring.Husker faktisk ikke om det er bak eller framme. men ikke store jobben og fikse.jeg skifta heller til manuell enn og skifte den ;) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 millhouse: du gidder ikke å slette noen meldinger i innboksen din? :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Done :) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 hvilkne deler kan jeg bruke fra 740, og hvilkne må jeg ha fra 240? radiator m/oljekjøler? spakstell? girkassefeste/travers? mellomaksel? er det kickdown-wire? evt annet? hvordan gjør jeg med spedometer? bygger om til et med giver i bakaksel? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 bygg om kassa til dog shift ;) sånn at du har håndtak og "manuell" giring.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 jeg kan ikke noe med disse kassene, så hva slags styring er det på disse? vacuum, vacuum og kickdown-wire, elektrisk, elektrisk og kickdown-wire? dog shift hadde vært tøfft, men jeg må ha muligheten til å kjøre fra a-b uten å flytte girstanga mer enn to ganger... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 BUMP! hvilken mellomaksel trenger jeg for å montere ZF22 i 240? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 du trenger en lenger mellomaksel enn aw71 iallefall...ville personlig satset på en aw71 framfor zfèn, har kjørt ca 50000 km med 230 fk på ca 1-1,2 bar, uten noe problem med kassen i det hele tatt, og bilen har gått 270000, så virker som de kassene er ganske stabil, bare sørg for å holde oljeskift, og kjør en "flushing" på den 1-2 ganger årlig. Eneste forskjellen på aw-71 med og uten turbomotor foran seg, er at på turbomodellene monterte man en ekstra oljekjøler foran radiatoren.Så det kan se ut som at det i så fall er temperaturen som tar knekken på kassene, ikke effekten til å begynne med hvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 hvorfor AW71 istedetfor ZF22? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Har inntrykk av at det er en mer solid kasse, det var jo den de fortsatte å bruke i 940, både med og uten turbo...hadde sjøl en 740 med b230E og zf-kasse, men den var skikkelig dårlig, ikke har man lock-up funksjon heller, kunne ligge i 80, så plutselig giret den ned og nektet å gire opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Har inntrykk av at det er en mer solid kasse, det var jo den de fortsatte å bruke i 940, både med og uten turbo...hadde sjøl en 740 med b230E og zf-kasse, men den var skikkelig dårlig, ikke har man lock-up funksjon heller, kunne ligge i 80, så plutselig giret den ned og nektet å gire opp Er det mangel på lock-up-funksjon som er problemet i et slikt tilfelle, da? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 hvor mange gir er det i disse kassene? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 ZF kassa er 4 trinns med lock-up. AW kassene er 3 + OD, disse er levert med og uten lock-up. Jeg tror de fleste turbobilene med AW kasse er levert uten lock-up, på 2 av mine turbobiler(940+760) med AW kasse var det ikke lock-up mens det på en 740gle jeg hadde var det AW m/lock-up. Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Er det mangel på lock-up-funksjon som er problemet i et slikt tilfelle, da? Nei tror nok bare kassen var sleten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.