Flekseren_e Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Takk for alle svar. konkluksjon,det er bare til å ta av dumpen.Men vist jeg får meg data sprut da?da er vell det ikke noe problem,eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Takk for alle svar. konkluksjon,det er bare til å ta av dumpen.Men vist jeg får meg data sprut da?da er vell det ikke noe problem,eller? da er det lys i enden av tunnelen... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Datasprut med map-sensor funker fint. Umulig å få fin bensinbruk på fk/ft med dump. Sier seg selv. LMM'en måler forbrukt luft, som går inn i rørene, har man en åpen dump, vil den få feit blanding når dumpen åpner. har man dump som både resirkulerer og er åpen, vil det virke bedre, men styreenheten vil fortsatt gi mer bensin når dumpen slipper luft ut i atmosfæren. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 s90r: Hva med å ha en litt hyggeligere tone? Om noen her vil ha denne tråden til å handle om tema og kun det, er de ikke "forumpoliti" av den grunn. Det kalles å si ifra, noe flere har gjort ang denne tråden. Mer drittslenging her inne vil ikke bli tolerert. Hva har jeg sagt som er så galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Jeg kjørte med dump på min 940 uten noe problem bortsett fra at dumpen ikke lukket når den skulle. Shimset som ville faen men da ble det bare frrrrr lyd. men ellers funket den helt kanon. :fingers: Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Jeg kjørte med dump på min 940 uten noe problem bortsett fra at dumpen ikke lukket når den skulle. Shimset som ville faen men da ble det bare frrrrr lyd. men ellers funket den helt kanon. :fingers: Å det kaller du uten problem? :shake da er det jo lite vits med ekstern dumpventil, hvis den ikke slipper ut trykket pga at du har shimsa så mye! Kan jo like så greit kjøre uten dump da... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 tja, var ikke akkurat uten problem men. Den er fjernet nå. Funket jo greit bortsett fra det, gikk helt vanlig på tomgang og ingen lambda lys, men ble irritert da jeg ikke fikk frem Ptsjjjjj lyden uten at motoren stoppet hvis du ikke ga gass etterpå. er vell best å holde seg til den orginale ja, eller gjør som s90r, fjern den orginale ogsåbirthday Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Hva har jeg sagt som er så galt? ahahaha passe så det ikke kommer en "strak høyre" til her nå! hehe leste gjennom hva du har skrevet i denne tråden tidligere og måte dra litt på smilebåndet;) er 100%enig i hva du sier.. for mange er ikke en spade en spade..hehe det er vel ofte de høyrene kommer når folk prøver å lære de:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740b230f Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 heisann.. jeg har nettopp lest gjennom tråden og lurer på en ting. hva vil skje dersom man tar LMM og setter den rett foran innsuget og setter dump mellom turbo og intercooler? RogR_ Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 ødelegger "nettet" i LMM? pga trykket? vet ikke jeg men....:) Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Datasprut med map-sensor funker fint. Umulig å få fin bensinbruk på fk/ft med dump. Sier seg selv. LMM'en måler forbrukt luft, som går inn i rørene, har man en åpen dump, vil den få feit blanding når dumpen åpner. har man dump som både resirkulerer og er åpen, vil det virke bedre, men styreenheten vil fortsatt gi mer bensin når dumpen slipper luft ut i atmosfæren. Omsider et seriøst innlegg. ;) Til trådstarter: Dersom det er for lydens skyld du har montert dumpventil, vil jeg anbefale at du bruker en resirkulerende dumpventil (á la den originale, som dumper luften inn etter luftmengdemåleren), og monterer et åpent luftfilter. Du vil sannsynligvis allikevel få noe "dumpelyd". Grunnen til at lambdalampa starter å lyse er trolig fordi du får en veldig lav lambdaverdi (= mye uforbrent bensin i eksosen) idet du slipper gassen/dumper trykket. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Omsider et seriøst innlegg. ;) Til trådstarter: Dersom det er for lydens skyld du har montert dumpventil, vil jeg anbefale at du bruker en resirkulerende dumpventil (á la den originale, som dumper luften inn etter luftmengdemåleren), og monterer et åpent luftfilter. Du vil sannsynligvis allikevel få noe "dumpelyd". Grunnen til at lambdalampa starter å lyse er trolig fordi du får en veldig lav lambdaverdi (= mye uforbrent bensin i eksosen) idet du slipper gassen/dumper trykket. Og når lambda-lampa begynner å lyse, går motoren i "nødmodus", som resulterer i pendlene tomgang mellom 700 og 1800RPM helt til du nullstiller feilkoden(e)... Kost på deg et åpent filter, så vil lyden mest sannsynlig være nok da skal du se... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Hvorfor fungerer det å fjerne den orginale resirkulasjons ventilen? Ser s90r fikk det til å fungere, det fungerer ikke hos meg. Men jeg har kjørt med fungerende popoff i noen dager nå helt til jeg fjerner eksos return og noe bensin damp piss. Nå går bilen å kødder med tomgangen med og uten dumpventil ( etter mye hard gassing etc , men lambda lampa lyser ikke). Har eksos returen noe og si? ( egr eller hva det heter) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Jeg må bare le jeg.. synes dette er lattelig dumt :lol kan tro du har fått den til og gå uten og stoppe. men er grunn til at det kommer mere stikk-flammer/høyere bensin forbruk med åpen dump.. Hvorfor? pga. det blir som en slange som skulle være sprekt, luften forsvinner som LH 2.4 styre enhetene tror er der.. derfor gir di tilatelse til bensinen de har fått beskje om fra luftmasse måleren. så tenker di å lester litt ut fra sensorene, så sier lille lamdan tilbake, her er det mye u-brent bensin. "ikke gi så mye snille deg", så tenker hjernen "stakkars lille lamda, vi slipper inn mindre bensin.." så si er lamdaen etter litt! "au! au! for lite bensin, jeg må ha mere!" så etter litt fram åtilbake så tenker hjernene "herlighet for en dum sensor, Luft mengde måleren sender jo RIKTIGE??!! singaler til oss, men det må være noe galt med lille lamdan. vi går i nødmodus og styrer lamdasingalene selv og setter en feilkode på han.. så tennes den lille lampen i dashen. Same shit for meg! ferdig med LH2.4 for a long time ;) 4bars Map-sensor som er beste kompis med åpen dumper Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 E-K Racing, skulle vært barnebokforfatter du. hehe ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.