Gå til innhold

koble dioder på taklyset?

Ranger emnet


lekelars

Anbefalte innlegg

:wonder EH!! vet om mange som har kobla dioder/neon på taklyset, så de slår seg på sammen med det, selv om tenninga er av....

har dioder ytterst i døra, hadde vært fint om de hadde lyst opp hver gang jeg åpnet døra!

Men hvordan gjør man det? er det en enkel måte å gjøre det på?

(97 Primera):wonder

 

:wonder

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo koble deg inn på den bryteren som sitter i dørkarmen attmed dørhengslene (som regel). Når du åpner døren sørger ei fjær for at den presses ut og den får kontakt med karosseriet slik at jord aktiveres. Det er denne bryteren som sørger for at taklyset slår seg på når du åpner døren.

Da vil diodene lyse når du åpner døren, men vil slukke igjen når du lukker døren. Var det det du tenkte på?

 

(Edit: rønningen ble visst før meg)

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp er den jeg tenker på bortsett fra på min bil er det to ledninger som kobles sammen da døren åpnes.. hvertfall sånn jeg har gjort det..

 

Ok. Litt forskjellige metoder, men samme prinsipp =)

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra at dørbryterne er negative. Så skal du koble deg rett inn på de, trenger du + fra batteriet.

 

Skal du ha de til å lyse men bilen er igang å du kjører, legger du bare opp en bryter fra jord til negativ på dioden. Så visst deg ikke tar feil om at du har negativ bryter, så skal dette lyse.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår