lekelars Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 :wonder EH!! vet om mange som har kobla dioder/neon på taklyset, så de slår seg på sammen med det, selv om tenninga er av.... har dioder ytterst i døra, hadde vært fint om de hadde lyst opp hver gang jeg åpnet døra! Men hvordan gjør man det? er det en enkel måte å gjøre det på? (97 Primera):wonder :wonder Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 du som alle andre har vel en dør bryter i dør karmen! enkleste er vel bare å koble seg på ene ledningen der! altså ut ledningen! eller finne igjen ledningen i tak lyset vis det var du skulle ha dioder..! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_ Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Kan jo koble deg inn på den bryteren som sitter i dørkarmen attmed dørhengslene (som regel). Når du åpner døren sørger ei fjær for at den presses ut og den får kontakt med karosseriet slik at jord aktiveres. Det er denne bryteren som sørger for at taklyset slår seg på når du åpner døren. Da vil diodene lyse når du åpner døren, men vil slukke igjen når du lukker døren. Var det det du tenkte på? (Edit: rønningen ble visst før meg) Siter Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 jepp er den jeg tenker på bortsett fra på min bil er det to ledninger som kobles sammen da døren åpnes.. hvertfall sånn jeg har gjort det.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_ Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 jepp er den jeg tenker på bortsett fra på min bil er det to ledninger som kobles sammen da døren åpnes.. hvertfall sånn jeg har gjort det.. Ok. Litt forskjellige metoder, men samme prinsipp =) Siter Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lekelars Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 okey...... får eksprimentere litt... men går det å få det sånn at de lyser når bilen er på også? e har kobla di til en sikring sammen med alle de andre lysa.. Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Går ut ifra at dørbryterne er negative. Så skal du koble deg rett inn på de, trenger du + fra batteriet. Skal du ha de til å lyse men bilen er igang å du kjører, legger du bare opp en bryter fra jord til negativ på dioden. Så visst deg ikke tar feil om at du har negativ bryter, så skal dette lyse. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 eventuelt koble den til tenningen også. Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg