boXer Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 boXer: tror nok den kjølende effekten til radiatoren er forsvinnende liten hvis du ikke har noen luftgjennomstrømming i det hele tatt ;) Er ingen som sier noe annet. Liten effekt, men effekt har den. Det jeg sier er at hvis du har en frisk normal motor, og et kjelesystem som funker som det skal, så skal det ikke være nødvendig at vifta står å går på tomgang, hvertfall ikke på vinteren. Gjør den det, så har man nok ikke et friskt kjølesystem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 ligger nederst på radiatoren, og koster rundt en hundrings på bilxtra. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 den står ik på radiatoren? Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Hvis topppakningen er gåen vil du garantert lukte eller merke olje i kjølevannet... Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emerica Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Idag tok jeg og en bilmekanikker en titt på bilen min. Ifølge han så var sjangsen liten for at toppakningen var gåen. Radiatorvifta koblet vi direkte til batteriet, og den fungerte da:) Så da er temp.brytern årsaken til at radiatorvifta ikke fungerte ifølge han. Men termostaten må vel også trolig byttes ut? På tomgang stiger tempnåla BESTANDIG til topps (som sagt).. Men som jeg ikke har nevnt, nåla stiger også nesten helt til bunns til tider. Dette er ikke så ofte. Men får håpe det ordner seg når vifta blir ordnet, og når termostaten eventuelt blir byttet ;) Er det vanskelig og bytte termostat? Siter Opel Vectra B 96mod Audi 80E 92mod - Solgt Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt Opel Vectra A 94mod - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Dra på Torshov eller BilXtra og kjøp en Haynes manual for bilen din. Der står det tydelig forklart hvordan du bytter termostat, pluss masse mer. Å bytte den er ikke så vanskelig i seg selv, men de kan sitte litt kronglete til osv. Men ta hvertfall å bytt den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emerica Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Dra på Torshov eller BilXtra og kjøp en Haynes manual for bilen din.Der står det tydelig forklart hvordan du bytter termostat, pluss masse mer. Å bytte den er ikke så vanskelig i seg selv, men de kan sitte litt kronglete til osv. Men ta hvertfall å bytt den. Tror jeg skal ha en slik manual et sted :) Uansett så har jeg funnet ut at termostaten ikke er så enormt vanskelig å bytte, er bare å ta av slangen som går inn til radiatoren osv. :P Så jeg er heldig med den!! Men takk for tips/hjelp :) Termostaten skal byttes!! Siter Opel Vectra B 96mod Audi 80E 92mod - Solgt Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt Opel Vectra A 94mod - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emerica Skrevet Mars 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Har nå byttet termobryteren & sjekket sikringene (nok engang). Radiatorviften vil fortsatt ikke starte, men den starter når jeg kobler den direkte til batteriet. Kan det være brudd i kablene eller.noe? :P Siter Opel Vectra B 96mod Audi 80E 92mod - Solgt Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt Opel Vectra A 94mod - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.