GGGolf Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Takker Housey... har ikkje vore inne her så lenge så veit ikkje så mykje om tråder og sånn på dei ulike temaer!!! Men godt at du prøver å hjelpe vertfall:) Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Les disse om trim : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=82639&highlight=gti+kam http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=65316&highlight=gti+kam http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=69437&highlight=gti+kam Edit: mer http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=30422&highlight=gti+kam Og om du søker i dette forumet på gti kam så får du opp enda mer Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Skal helse og sei der va mange ulikemeiningar. NEsten vanskelig å dra ein konklusjon. MEn...... for meg med 90hk så kan eg oppnå ca 10hk men å bytte til bti kam? det er den dessedert billigaste løysinga? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 du kan jo gjøre et forsøk.. Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 10-15hk på cam! :) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Stilig... MEn.... vanlig golf 90 hk. GTI 112. då har GTI 21 meir.... 10-15 fra kammen og resten av HK meir er på grun av insprutinga?? Er det mykje elektronikk som skal til for å ombygge fra forgassr til innsprut? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Er vell en del ja Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 vil ikke si at man får 10 til 15hk MER på en GTI kam men.. greit nok så er den "kvassere" ja.. men den er fortsatt ikke effektoptimal.. velox motor selger kammer til 8v'n.. er forskjell på kammene og.. noen vil man oppleve tildels irriterende tomgang på.. andre ikke.. racekammer f.eks.. de har annen tomgang kan være en fordel med nye ventilfjører når grove kammer skal på! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 åja, tenkte ikke på gti kammer.. men med trim cammer!:P Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 ok... nye ventilfjører og:) det er nottert. Men. over kamakselen sitter jo noen "skåler" som liksom skal holde den fast. er det noke spesiell rekkefølge dei skal skruast fast når eg har bytta kam?? OG ved bytte kjem ventilane til å løfte på samme tid som før, eller må eg stille tenninga og sånn inn på nytt?? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Kjøp deg en reperasjons manual - feks Haynes... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 ok... nye ventilfjører og:) det er nottert. Nye ventilfjører er kun nødvendig om man har en motor som er lagd etter 1995, kam med over 11,5 mm løft, eller skal ha en ellers illsint kam og skal lufte motoren på turtall over 6500 omdr. Men. over kamakselen sitter jo noen "skåler" som liksom skal holde den fast. er det noke spesiell rekkefølge dei skal skruast fast når eg har bytta kam?? Ja, ved demontering skrur man av begge/alle untatt de fremst og bakerste. Disse løsnes til slutt, og da mest mulig likt slik at opplagringene ikke får skjevbelastning. Jeg pleier å skru en halv omdr på hver mutter om ganger. Ved montasje gjør man stikk motsatt, altså den fremste og bakerste først, deretter de i midten. OG ved bytte kjem ventilane til å løfte på samme tid som før, eller må eg stille tenninga og sånn inn på nytt?? Ventilene vil ikke lukke og stenge likt som før, men det har ingenting å si for tenningen din. Kamdrev og svinghjul skal justeres som før ved montasje av registerreim, det samme skal tenningen. Etter skifte av registerreim e.l. skal man alltid sjekke/justere tenningen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 folk sier vell det at med effektanlegg, filter og kam, så utgjør en 1,8 nesten det samme som en git 8v? :) Med trimkam (f.eks Velox 268) og gasser (f.eks Weber 32/36 DGV) så vil en fra før 90hk 1.8 kjøre fra en 112 hk GTI! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 filter kan du bare glemme å få noe spesiellt med effekt utav.. er rimelig optimert fra fabrikk det der.. kam er noe anna! men da kommer slitasje og slikt sterkere inn i bildet osv På monopoint stjeler det originale "luftfilteret med tilbehør" 10 hk ved bruk av 268 graders Velox trimkam. Ellers er det originale filteret på G2 med Pierburg 2E2 arealmessig på størrelse med en CD-plate, altså ikke stort! Er motoren original vil skifte av filter ha lite eller ingenting for seg. Ellers vil en trimkam ikke gi nevneverdig mer motorslitasje enn med originalkam. Trekker men 50 hk ut av motoren vil slitasjen bli den samme om motoren klarer å levere 90 eller 150 hk! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Stilig... MEn.... vanlig golf 90 hk. GTI 112. då har GTI 21 meir.... 10-15 fra kammen og resten av HK meir er på grun av insprutinga?? Er det mykje elektronikk som skal til for å ombygge fra forgassr til innsprut? GTI-toppen er ikke lik en "90hk-forgassertopp". Den har større ventiler og kanaler, dermed flower den noe mer. Derav noe av effektøkningen. Ellers er en GTI-kam i en gassermotor bortkastet arbeid. GTI-kammen har et veldig lite løft som gjør at motoren er DØD på lavt turtall. Når kammen endelig begynner å jobber (4000 rpm) sier toppen stopp da den ikke flower tilstrekkelig. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.