Gå til innhold

Min Ascona B/J 1.3! ---> 2.0 16V

Ranger emnet


Jølle-ascona

Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nesten sånn håper jeg at min blir!

Drit pen bil..!

 

Hvor fikk du tak i leppa og de korte demperene?

Å er det mye jobb å tilpasse en calibra-motor i asconan?

 

 

Takk. De korte demperene fikk jeg den lokale høggeren til å bestille. Leppa kjøpte jeg av en på opelmotorsport.com sitt forum....

Motoren bare kasta jeg oppi. Var ferdig tilpassa manta b.

Ellers er det vel noe jobb med grenrør, girkasse, mellomaksling og motorfester.

"Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door."

 

Ascona B/J 16V ombygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:)

Hvor fikk du tak i den "panserforlengern"?

Noen videre planer nå eller er du ferdig?

Å kunne jeg fått lakk-koden?

Hoff som jeg spør:p

 

 

Hehe.. "låner" grillista av bror min..men er kanskje noen som har til salgs på omc-forumet viss en er heldig. Ikke lett å få tak i lenger.

Lakkoda på selve bilen du mener? Er original, men kan jo få sjekka det.

Har veldig lyst til å ta smårusta og lakkere oppigjen i samme farge i nærmeste framtid... Frister med sugetrim også...men er godt å ha en kjørbar bil om vinteren.

"Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door."

 

Ascona B/J 16V ombygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på lakkoden av bilen ja,toppers om du får sjekket den:)

 

Sugetrim er tøfft..

Men ENEM har et ferdig kompressor-kit til C20XE der målt effekt ut skal være ca 206hk og 290NM i dreiemoment.

Å lyden av kompressormatet motor er tøff den også:)

 

Men det er din bil,ditt valg..

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Heisann, kan jeg få se bilde av girkassefestet ditt? tror dt blir litt stivt å bråkete slik jeg har gjort dt. banka du ut brønnen noe? bråker det når du kjører??

Dritfin bil!

 

Har desverre ikke bilde av det, men lagde vel bare til noe som passa rett på bilen av flattjern. Lot den gummien på girkassa være der. Bråker ikke nei. Trenger ikke banke ut brønnen..må vel bare kappe av et øre på girkassa viss du bruker r-25.

"Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door."

 

Ascona B/J 16V ombygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtter du bore i fronten for å feste sportsleppa?

og hvor mye måtte du gi for den?

 

Trenger ikke bore viss fronten er rett...hehe. noe min ikke var.

Du får kjøpt kopi av denne i glassfiber fra ca 1500 og oppover.

"Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door."

 

Ascona B/J 16V ombygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har støtt på ett problem med min, mellomakselen kommer litt skjevt på girkassen! altså girkassa må lenger opp (den går ikke lenger opp) eller mellomopphenget må lengre ned.. det er ikke all verdens skjevt men hvordan har du gjort dette?

 

Dårlig vinkel på bildet, men kanskje du ser det du trenger?

 

1232.jpg

"Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door."

 

Ascona B/J 16V ombygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår