Probe GT Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Føler at jeg har luftet unødvendig, bremsene funker jo... men føles ut som litt luft er igjen og ikke kommer ut! Tror jeg har lest noe før at dette kan sette seg fast i master sylindern ellno? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Neivell, tenkte meg det ikke var noen som kunne svare på denne ja :watchout Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 tar du deg god tid å venter litt etter vær trykk så skal det ikke være noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 hehe, takk for tipset.. er ikke jeg som står for trøkkinga.. nå skal dem få kjeft her! takk igjen.. :) flere? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AfroAlien Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 du skal alltid begynne å lufte den bremsa som er lengst unna bremseservo`n... som vanlig er vel det høyre bakhjul... det tar tid... kjøp en sånn ventil så du slipper å sitte og stramme og slakke av hver gang... Siter Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Never underestemate stupidity. Renault 5 GT Turbo 86 *solgt* Suzuki GSXR 750 98 *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Vet det, men den ventilen høres ikke så dum ut, kan jeg lufte alene da eller? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Det du tenker på er vel "priming" av mastersylinderen om det er fanget luft i den. Du må gjøre dette når du har en tørr master, og da må du starte med bremserørene av og pumpe forsiktig og følge med at det blir fritt for luft i åpningen til de to kretsene. Når pumpa er på retur må du stenge for åpningene med fingrene sånn at luft ikke suges tilbake i mastern. Fortsett sånn til det er fritt for luft, så kobler du til resten av kretsene og fortsetter og lufte resten av systemet. Med mindre du har kjørt pumpa tørr under lufting så er det liten sjans for at du trenger å gjøre denne prosedyren. Husk å bruke et egnet kar eller noe for å fange opp bremsevæsken. Du kan jo ha småslitne bremseslanger som gir litt etter eller dårlig justerte bremsebånd om du har tromler bak. Ikke gjør den tabben da og bli helt perfeksjonist. Fungerer bremsene som de skal uten å trekke til siden og slikt så er gjerne alt helt OK :) Det er når pedalen blir underlig lav at du virkelig skal begynne å uroe deg. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Er som når du sitter på dass. Når du trykker så kommer gassen først :-D og den må ut. Kjøp bremseluftesystem fra biltema f.eks. Det er bare en enveisventil med slange på som ligger i en plastflaske. Fyll denne flasken litt opp med bremseveske slik at absolutt ingen luft kan komme tilbake i kalipperen. Ha gjengetape på luftenippelen, så kommer ikke luft inn der heller. Så er det bare å pumpe ivei mens du passer på at bremsevæskenivået ikke synker for mye i beholderen. Trenger kun en person til alt dette. Når absolutt alle bobler er vekke, små som store så drar du til luftenippelen og tar resten. Er lurt å bytte bremsevæske på samtlige. Gjør du dette, så blir det god knall :) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Takker for VELDIG bra informasjon, har aldri luftet masteren før så det var godt og vite! Ellers kan jeg jo hvordan man lufter, men jeg har alltid stått og luftet mens person nr 2 bremser for meg, mens jeg sitter og åpner og lukker. Jeg bruker et langt gjennomsiktig gummi rør, så uansett så kommer det ikke noe luft tilbake siden det ligger DOT i røret. Problemet mitt er vel at jeg har litt dø-gang før jeg kjenner den bremser.. Jeg tenker på iforhold til fattern sin bmw 323 02 den er så følsom på pedalen! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.